دستام بوی خاک میداد..... به جرم چیدن گل، من رو به دار آویختن اما هیچ کس نگفت که شاید گلی کاشته باشم. به وبلاگمون خوش اومدین نظر یادتون نره کپی با ذکر منبع خوش حال میشیم تو وبلاگمون عضو بشید تبادل لینک صورت میگیرد به علت بروز بودن از صفحات دیگه هم دیدن کنید ممنون مهتاب و آلا ✿◕ ‿ ◕✿   ❀◕ ‿ ◕❀   ❁◕ ‿ ◕❁   ✾◕ ‿ ◕✾  --------♥ -------♥ -----♥ ---♥ --♥ -♥ ♥ ♥ -♥ --♥ ---♥ -----♥ -------♥ --------♥ ---------♥ -----------♥ -------------♥ ,•’``’•,•’``’•, .’•,`’•,*,•’`,•’ ....`’•,,•’` ,•’``’•,•’``’•, .’•,`’•,*,•’`,•’ ....`’•,,•’` -------------♥ -----------♥ ---------♥ --------♥ -------♥ -----♥ ---♥ --♥ -♥ ♥ ♥ -♥ --♥ ---♥ -----♥ -------♥ --------♥ ---------♥ -----------♥ -------------♥ ,•’``’•,•’``’•, .’•,`’•,*,•’`,•’ ....`’•,,•’`
categories
friends

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 1134
تعداد نظرات : 850
تعداد آنلاین : 1




مرجع کد آهنگ برای وبلاگ

فور یو چت

قفل

جاوا اسكریپت

..... دنیای کدهای جاوا اسکریپت ...... کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک .................... آیکون
..
..
..
..
..
..
..
خاصیت بسیار مهم مصرف آب

۰ خاصیت بسیار مهم مصرف آب

۱۰ خاصیت بسیار مهم مصرف آب
اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون.

 مصرف منظم آب به مغز کمک می کند تا دمای بدن را کنترل کند. برای حفظ رطوبت چشم ها، بینی و دهان، بدن به آب نیاز دارد. آب علاوه بر نرمی مفاصل، از اعضای بدن محافظت می کند.

به گزارش MSN از کل وزن بدن 60 درصد آن از آب تشکیل شده است که هر روز مقداری از آن از طریق عرق کردن، ادرار و نفس کشیدن از دست می رود. اگر چه مصرف روزی ۸ لیوان آب توصیه شده است اما در واقع مقدار آب مورد نیاز بدن به عوامل مختلف از جمله جنسیت، سن، فعالیت بدنی، آب و هوا، ابتلا به بیماری و ... ارتباط دارد.

یک فرد سالم و فعال با یک رژیم غذایی سالم می تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند.

نکات زیر درباره نوشیدن آب خواندنی است:

* قبل از احساس تشنگی، آب بخورید.

* به هنگام فعالیت بدنی آب را قبل از فعالیت، در حین آن و پس از ورزش کردن بخورید.

* آب را به نوشیدنی های دیگر ترجیح دهید.

* آب بدن را از طریق میوه هایی مانند گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی، کرفس و خیار تامین کنید. خوب است بدانید که زمان دقیق مصرف آب اهمیت زیادی دارد و حداکثر تاثیر را روی بدن خواهد گذاشت.

* مصرف ۲ لیوان آب، ناشتا، اعضای داخلی بدن را فعال می کند.

* مصرف یک لیوان آب نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی، به هضم غذا کمک می کند.

 * خوردن یک لیوان آب قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک می کند.

 * برای جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی، قبل از خواب یک لیوان آب بخورید.

۱۰ خاصیت مهم مصرف آب عبارتند از:

* سلامت پوست: رطوبت پوست مانع پیری می شود و پوست سالم تر می ماند.

* سردرد: ۷۵ درصد مغز هر فرد از آب تشکیل شده است. بنابراین کمبود آب بدن، باعث سردرد می شود.

* کمر درد: این ناراحتی بر اثر کمبود مایعات در بدن به وجود می آید. دیسک های موجود در قسمت کمر هر انسان پر از مایعات است و مانند کمک فنر عمل می کند، فعالیت بدنی منظم و میزان کافی مایعات، دیسک ها را آب رسانی کرده و به آن ها اجازه می دهد تا قسمت فوقانی بدن را حمایت کنند.

معمولا مایع درون دیسک در تحمل ۷۵ درصد وزن بدن نقش دارد در حالی که خود اسکلت دیسک تنها در تحمل ۲۵ درصد وزن بدن نقش دارد. افت مایعات، اسکلت را مجبور می کند وزن بیشتری را تحمل کند و در نتیجه درد و ناراحتی به وجود می آید.

* کاهش عفونت: سیستم لنفاوی موجود در بدن وظیفه دفع ضایعات را دارد. این سیستم قبل از ورود سموم به جریان خون، آن ها را می شکند. آب ناکافی در سیستم لنفاوی در بدن اختلال ایجاد می کند و در نتیجه مقاومت بدن را در مقابل عفونت های خطرناک کاهش می دهد.

* تمرکز: آب می تواند سموم موجود در بعضی از فرآورده های غذایی مانند افزودنی ها و مواد نگه دارنده را از کبد دفع کند و باعث فعال تر شدن فرد و افزایش تمرکز می شود.

*  آرتروز: آب در نرم کردن مفاصل بین استخوان ها نقش اساسی دارد. کمبود آب، سایش بین سطح غضروف ها را افزایش می دهد و در نتیجه باعث درد و ورم مفاصل می شود.

* بوی دهان: بوی نامطبوع دهان نشانه بارز کمبود آب بدن است. آب دهان در از بین بردن باکتری های موجود در دهان و آب رسانی به زبان نقش موثری دارد.

* گرفتگی عضلات: اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون.

*درمان آسم: آسم، مشکل قوه هاضمه و حالت تهوع صبحگاهی را با مصرف آب کافی پیش گیری و یا درمان کنید.

* فشار خون بالا: تقریبا ۸۵ درصد حجم خون از آب تشکیل شده است. بنابراین حجم خون با مصرف آب ارتباط تنگاتنگی دارد. به محض افت حجم خون، مویرگ های کم تر فعال بسته می‌شود تا قسمت های فعال تر به خون کافی دسترسی داشته باشند. با بسته شدن رگ ها، به عضلات فشار وارد می آید و مصرف آب می تواند فشار وارد بر عضلات را تسکین دهد

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 22 مهـــتاب و آلا
میوه ای ضد پیری، آلزایمر، سرطان و ...
میوه ای ضد پیری، آلزایمر، سرطان و ...
میوه ای ضد پیری، آلزایمر، سرطان و ...
انار خلاصه خوبی‌هاست

استفاده دارویی از این میوه به گذشته‌های دور برمیگردد به طوری که در همه اقوام، انار نماد حیات، طول عمر، سلامت و جاودانگی بوده است.

به گزارش ایران ناز در طب آیورودا، از انار به عنوان خون‌ساز، ضدآفت، ضدزخم، ضداسهال و ضدانگل استفاده می‌شده و در طب سنتی این میوه را یک ضدسرفه، ملین، صفراآور، خون‌ساز و تقویت‌كننده کبد و کلیه می‌شناسند. انار میوه‌ای مغذی است و این خواص به وجود ترکیبات پلی‌فنلی با خواص آنتی‌اکسیدانی مربوط می‌شود. جالب است بدانید که نه تنها انار و آب آن، بلکه عصاره‌های تهیه شده از پوست آن نیز سرشار از این ترکیب‌های آنتی‌اکسیدانی است. پوستر این هفته، شما را با 7 خاصیت از خواص درمانی این میوه آشنا می‌كند.

انار ضدكلسترول است: نوشیدن آب انار به كاهش سطح كلسترول بد و افزایش سطح كلسترول خوب كمك می‌كند و این به دلیل آنتی‌اكسیدان‌‌های فراوانی است كه در انار وجود دارد. عادت به خوردن آب این میوه از تشكیل پلاك‌‌هایی كه باعث گرفتگی عروق می‌شوند، جلوگیری می‌كند و حتی باعث شكستن پلاك‌‌های تشكیل شده می‌شود.

انار ضدفشارخون است: بررسی‌‌ها نشان داده‌اند آنتی‌اكسیدان‌‌های فراوانی كه در انار و آب این میوه وجود دارد، باعث می‌شود تا سطح فشارخون به میزان قابل‌ملاحظه‌ای كاهش پیدا كند. به این ترتیب، مصرف روزانه 45 گرم انار هیچ عارضه جانبی‌ای ندارد و می‌تواند فشارخون سیستولی را تا 5 درصد كاهش دهد.

انار ضدسرطان پروستات است: مطالعه روی موش‌ها نشان داده انار باعث توقف سرطان پروستات می‌شود. به علاوه، در بررسی‌ای كه در سال 2008 انجام شده است، دیده شده آب انار نه‌تنها اندازه تومورهای سرطانی را كوچك می‌كند، بلكه مانع رشد سلول‌‌های جدید خونی می‌شود كه به رشد سلول‌‌های سرطانی كمك می‌كنند. البته این خاصیت در مورد سرطان پستان و ریه نیز به اثبات رسیده است.

انار ضدآلزایمر است: بررسی‌‌ها روی موش نشان داده‌اند كه مصرف آب انار، سرعت پیشرفت آلزایمر را كند می‌كند بنابراین كسانی كه مستعد این بیماری هستند، بهتر است آب انار را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند.

انار ضدپیری است:‌ آنتی‌اكسیدان‌‌های فراوانی كه در انار وجود دارد (تركیب‌های فنولیك و ویتامینC) باعث خنثی‌شدن رادیكال‌‌های آزاد در پوست می‌شوند و به این ترتیب روند پیری را به تاخیر می‌اندازند، بنابراین عادت به خوردن این میوه باعث حفظ شادابی پوست نیز خواهد شد.

انار ضداسهال است: انار از میوه‌‌هایی است كه خوردن آن به كسانی كه از اسهال رنج می‌برند، توصیه می‌شود البته زیاده‌روی در مصرف این میوه می‌تواند باعث یبوست شود.

انار ضدچاقی است: انار سرشار از تركیب‌هایی به نام فیتونوترینت‌‌ها و ویتامین C است اما كالری بسیار كمی دارد؛‌ با خوردن نصف لیوان انار، 80 كیلوكالری انرژی دریافت می‌شود بدون اینكه چربی وارد بدن شود بنابراین اگر اضافه وزن دارید، می‌توانید سهمی از میوه روزانه‌تان را به انار اختصاص دهید.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
هشت خاصیت استثنایی کدو
هشت خاصیت استثنایی کدو 
هشت خاصیت استثنایی کدو (+مطلب بسیار جالب)
1. کاهش دهنده کلسترول
فیبر رژیمی در کدو به وسیله همراه شدن با اسیدهایی که کبد برای هضم چربی ترشح میکند سطح کلسترول را کاهش میدهد. از آنجایی که این فیبر با اسید مخلوط میشود توانایی هضم چربی را ضعیف میکند، بنابراین کبد باید اسید بیشتری ترشح کند. کبد از کلسترول بیشتری برای ترشح اسید استفاده کرده و همزمان سطح کلسترول بدن پایین میآید.

2. جلوگیری از سرطان
سطح بالایی از فیبر در کدو کمک میکند که مواد سرطان زا در روزه بزرگ کاسته شود و در نتیجه به فعالیت سالم رودهها کمک میکند . ویتامین A ، C و اسیدفولیک عاملهای آنتی اکسید قوی در کدو هستند که عوامل سرطان زا که موجب انواع بیماریهای سرطانی میشود را نابود میکنند.

3. جلوگیری از ایست و سکته قلبی
یک فنجان از کدو حاوی 10% منیزیم کافی روزانه است که خطر حمله و سکته قلبی را کاهش میدهد. همچنین حاوی اسیدفولیک و ویتامینی است که آمینواسید مهلک سیستئین را مهار میکند که اگر آن در خون افزایش یابد موجب بیماریهای قلبی و ترمبوز( لخته شدن خون) میشود.

4. پایین آورنده فشار خون
پتاسیم یافت شده در کدو همراه با منیزیم، به پایین آمدن سطح فشار خون بدن کمک میکند. بنابراین مصرف مرتب کدو برای کسانی که از فشار خون رنج میبرند ایده آل است. همچنین به جلوگیری از تصلب شرایین که در آن رگهای خونی سفت میشود کمک میکند.

5. درمان آسم و تنگی نفس
ویتامین C موجود در کدو آنتی اکسید قوی و دارای ویژگیهای ضد التهابی است که میتواند تنگی نفس را رفع کند.

6. مملو از مواد مغذی
کدو حاوی مقادیر زیادی آب (95%) ، مقدار مفیدی از لوتین (زرده، رنگ دانهای که در طبیعت یافت میشود) است که برای چشم مفید است. همچنین حاوی ویتامین B6 ،ریبوفلاوین و منگنز است که برای عملکرد درست سیستم بدن ضروری است.

7. کاهش دهنده کالری
کدو به طور شگفت انگیزی کالری را کاهش میدهد. این خوراک گیاهی حدود 30 کالری دارد. به همین دلیل است که یک غذای رژیمی کامل برای فرونشاندن گرسنگی بدون به هم ریختن برنامههای رژیمی و افزایش کالری است.

8. حاوی بتا- کاروتن
دیگر عنصر ضروری که کدو دارای آن است بتا- کاروتن است . این ویتامین در پوست آن قرار دارد ،پس اگر میخواهید همهی مواد مغذی آن را حفظ کنید نباید در زمان طبخ پوست آن را بکنید. گرچه پوست آن باید خوب شسته شود.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
دارچین ادویه‌ ای سرشار خاصیت
دارچین ادویه‌ ای سرشار خاصیت
دارچین ادویه‌ ای سرشار خاصیت
در طول تاریخ، دارچین یكی از ادویه‌ های بسیار محبوب و پرمصرف بوده است. افزون بر این، پژوهش‌ های دانشمندان در سال‌ های اخیر نشان میدهد این ادویه فواید بسیار زیادی نیز دارد؛ فوایدی كه اطلاع از آنها مطمئنا شما را قانع می‌كند دارچین را به برنامه غذایی‌تان بیفزایید.
 
پایین آورنده كلسترول: پژوهش‌ها نشان می‌دهد تنها نصف قاشق چایخوری دارچین در هر روز می‌تواند پایین آورنده كلسترول LDL خون باشد.

تنظیم‌كننده قندخون: مطالعات انجام شده گویای آن است كه دارچین می‌تواند تنظیم‌كننده قندخون، به ویژه برای افرادی كه دیابت نوع دو دارند، باشد.

ضدعفونی‌كننده: برخی پژوهش‌ها از توانایی شگفت‌انگیز دارچین در متوقف كردن مقاومت دارویی در برخی از انواع عفونت‌ها حكایت دارد.

پیشگیری‌كننده از سرطان: برخی از دانشمندان به این نتیجه رسیدند كه دارچین می‌تواند از پیشرفت سرطان خون و سلول‌های غدد لنفاوی جلوگیری كند.

ضد انعقاد خون: جلوگیری از لخته شدن خون نیز یكی دیگر از خواص دارچین است.

رفع‌كننده آرتروز: در مطالعه‌ای كه در دانشگاه كپنهاگ دانمارك انجام گرفت، هر روز صبح قبل از صبحانه به عده‌ای از افرادی كه از آرتروز (ورم مفاصل) رنج می‌بردند، یك قاشق چایخوری دارچین همراه یك قاشق سوپخوری عسل داده شد. پس از یك هفته مشخص شد این كار تاثیر چشمگیری در درمان ورم مفاصل داشت و این افراد توانستند ظرف مدت یك ماه بدون درد راه بروند.

خاصیت آنتی باكتریال: اضافه كردن دارچین به غذا سبب جلوگیری از رشد باكتری‌ها و فاسد شدن غذا شده و همچنین نگهدارنده طبیعی غذا خواهد بود.

افزایش‌دهنده كاركرد ذهن: در یك بررسی مشخص شد استشمام دارچین باعث بالا رفتن عملكرد حافظه و ذهن می‌شود.

از بین بردن باكتری ای كلای (e-coli): پژوهشگران دریافته‌اند دارچین می‌تواند باكتری ای كلای موجود در آب میوه‌های غیرپاستوریزه را از بین ببرد.

سرشار از مواد مغذی: دارچین سرشار از منگنز، فیبر، آهن و كلسیم است.

جادویی برای كاهش وزن
یكی از موادی كه مصرف آن در برخی از رژیم‌های كاهش وزن توصیه می‌شود، دارچین است. دارچین به چند دلیل می‌تواند به كاهش وزن كمك كند:

قند خون را می‌كاهد: خوردن بسیاری از غذاها سبب افزایش قندخون می‌شود و اگر این قند كنترل نشود، احتمال افزایش وزن بسیار زیاد خواهد بود. دارچین با كنترل میزان قندخون می‌تواند تا حدی از افزایش وزن جلوگیری كند.

میزان انسولین را كنترل می‌كند: دارچین علاوه بر متعادل نگه داشتن سطح قندخون، میزان انسولین را نیز كنترل می‌كند. میزان انسولین و قندخون ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. پایین نگه داشتن سطح انسولین یكی از مواردی است كه برای سلامت و كاهش وزن اهمیت زیادی دارد.

سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود: بدن انسان برای هضم دارچین، نوعی واكنش شیمیایی خاص انجام می‌دهد. این فعل و انفعالات در واقع سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود تا به این‌ ترتیب گرمای اضافه‌ای را كه از طریق مصرف دارچین ایجاد می‌شود، كاهش دهد. وقتی سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد، بدن ما كالری بیشتری می‌سوزاند كه این مساله به كاهش بیشتر وزن می‌انجامد.

با كمی حوصله و خلاقیت می‌توانیم از دارچین به طور منظم در وعده‌های غذایی خود استفاده كنیم. مثلا می‌توان دارچین را روی نان برای صبحانه یا روی میوه‌های عصرانه و نیز در ماست، چای و قهوه ریخت. تا وقتی به صورت منظم از دارچین استفاده می‌كنیم، چگونگی مصرف آن اهمیت چندانی ندارد. در هر حال سعی كنید همیشه دارچین را در وعده‌های غذایی روزانه خود جای دهید.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
تقویت عضلات سالمندان با خوردن این نوشیدنی
تقویت عضلات سالمندان با خوردن این نوشیدنی
تقویت عضلات سالمندان با خوردن این نوشیدنی
محققان گفتند: قهوه حاوی کافئین است و مصرف در حد اعتدال آن به گونه‌ای که از 3 فنجان در روز بیشتر نشود، چه بسا قدرت عضلات سالخوردگان را بهبود می‌بخشد و عملکرد آنها را تقویت می‌کند و قدرت لازم را به آنها برای تحرک، راه رفتن و کاستن از زمین خوردن و آسیب دیدن می‌دهد. زمین خوردن و ‌آسیب دیدگی ناشی از آن در دوران سالخوردگی روی می‌دهد.

این تحقیقات نشان داد: عضلات انسان با بالارفتن سن در نتیجه تغییرات زیاد فیزیولو‍ژیک ضعیف شده و عملکرد آن کاهش می‌یابد.محققان بر اساس نتایج این تحقیقات به همگان به وی‍ژه سالخوردگان توصیه کردند که غذا و نوشیدنی‌های حاوی کافئین مثل قهوه، چای و شکلات سیاه را برای برخورداری از قدرت و عملکرد بهتر عضلات مصرف کنند.این تحقیقات در نشست علمی جمعیت بیولوژیک تجربی آمریکا ارائه شد.

محققان در این تحقیقات آزمایش‌هایی را روی موش ها انجام دادند و گفتند: با وجود اینکه مکانیسم کار کافئین شناخته شده نیست اما روشن است که به ثبات حرکتی عضلات، نرمی و اعطای قدرت لازم برای تحرک و راه رفتن و انجام کارهای مختلف کمک می‌کند و عملکرد حرکتی افراد را بهبود و قدرت آنها را تقویت می‌کند.

محققان همچنین دریافته‌اند که مصرف منظم قهوه در روز خطر مرگ و میر به علل معمول را کاهش می‌دهد.این تحقیقات از کاهش میانگین مرگ و میر به ویژه در بین آسیب دیدگان از بیماری های ریه، حملات قلبی، سکته‌های مغزی یا عفونت و دیابت حکایت داشت.

یک پژوهش جدید نیز نشان می‌دهد که این امکان وجود دارد که مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم را کاهش دهد.تحقیقات انجام شده همچنین حاکی از آن است که مصرف قهوه می‌تواند خطر بیماری دیابت نوع دو را نیز کاهش دهد.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
درباره خواص آووکادو چه می دانید؟
درباره خواص آووکادو چه می دانید؟
درباره خواص آووکادو چه می دانید؟
در تحقیقاتی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، مشخص گردید که مصرف نصف یک آووکادوی تازه همراه با برگرها (مثل همبرگر)، پروتئین اینترلوکین 6 (IL-6) را خنثی می کند. IL-6 یک شاخص برای سنجش التهاب در بدن است.

مطالعات بالینی بسیاری برای بررسی ارتباط بین آووکادو و اثرات مثبت آن در کنترل وزن و دیابت، کاهش عوامل خطرساز بیماری های قلبی و افزایش جذب مواد مغذی در افراد گیاهخوار در حال انجام است.

برای انجام مطالعه اخیر، 11 مرد سالم بین سنین 18 تا 35 سال انتخاب شدند. نتایج نشان داد که 4 ساعت بعد از خوردن همبرگر به تنهایی، افزایش قابل توجهی (70 درصد) در IL-6 ایجاد می شود. اما 4 ساعت بعد از خوردن همبرگر به اضافه آووکادوی تازه، IL-6 به میزان کمتری (40 درصد) افزایش داشت.

همچنین مشخص شد که با مصرف آووکادو به همراه همبرگر، سطح تری گلیسریدهای خون کمتر افزایش می یابد. افزایش تری گلیسریدهای خون موجب بروز بیماری های قلبی می شود.

در ادامه این پژوهش، محققان به نکته جالبی پی بردند به این صورت که با خوردن همبرگر به تنهایی، در جریان خون سرخرگ های محیطی (PAT) کاهش قابل توجهی (27 درصد) مشاهده می شود که نشان دهنده کاهش جریان خون است. در مقابل با مصرف همبرگر به همراه آووکادو، تنها 4 درصد کاهش در PAT مشاهده می شود. این نتایج بیانگر این مطلبند که آووکادو در سلامت قلب و عروق نقش دارد.

دکتر "دیوید هبر"، مدیر این تیم تحقیقاتی اظهار می دارد: "این مطالعه نشان داد که مصرف آووکادوی تازه، به عملکرد طبیعی عروق و سلامت قلب کمک می کند. بعد از خوردن یک برگر به اضافه نصف یک آووکادوی تازه، برخی اثرات منفی برگر از جمله التهاب و تنگ شدن عروق خونی، کاهش می یابد و سطح تری گلیسریدهای خون نیز به میزان کمتری بالا می رود."
درباره خواص آووکادو چه می دانید؟
در تحقیقاتی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، مشخص گردید که مصرف نصف یک آووکادوی تازه همراه با برگرها (مثل همبرگر)، پروتئین اینترلوکین 6 (IL-6) را خنثی می کند. IL-6 یک شاخص برای سنجش التهاب در بدن است.

مطالعات بالینی بسیاری برای بررسی ارتباط بین آووکادو و اثرات مثبت آن در کنترل وزن و دیابت، کاهش عوامل خطرساز بیماری های قلبی و افزایش جذب مواد مغذی در افراد گیاهخوار در حال انجام است.

برای انجام مطالعه اخیر، 11 مرد سالم بین سنین 18 تا 35 سال انتخاب شدند. نتایج نشان داد که 4 ساعت بعد از خوردن همبرگر به تنهایی، افزایش قابل توجهی (70 درصد) در IL-6 ایجاد می شود. اما 4 ساعت بعد از خوردن همبرگر به اضافه آووکادوی تازه، IL-6 به میزان کمتری (40 درصد) افزایش داشت.

همچنین مشخص شد که با مصرف آووکادو به همراه همبرگر، سطح تری گلیسریدهای خون کمتر افزایش می یابد. افزایش تری گلیسریدهای خون موجب بروز بیماری های قلبی می شود.

در ادامه این پژوهش، محققان به نکته جالبی پی بردند به این صورت که با خوردن همبرگر به تنهایی، در جریان خون سرخرگ های محیطی (PAT) کاهش قابل توجهی (27 درصد) مشاهده می شود که نشان دهنده کاهش جریان خون است. در مقابل با مصرف همبرگر به همراه آووکادو، تنها 4 درصد کاهش در PAT مشاهده می شود. این نتایج بیانگر این مطلبند که آووکادو در سلامت قلب و عروق نقش دارد.

دکتر "دیوید هبر"، مدیر این تیم تحقیقاتی اظهار می دارد: "این مطالعه نشان داد که مصرف آووکادوی تازه، به عملکرد طبیعی عروق و سلامت قلب کمک می کند. بعد از خوردن یک برگر به اضافه نصف یک آووکادوی تازه، برخی اثرات منفی برگر از جمله التهاب و تنگ شدن عروق خونی، کاهش می یابد و سطح تری گلیسریدهای خون نیز به میزان کمتری بالا می رود."

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
استرس و افسردگی، تهدیدی جدی برای مغز
استرس و افسردگی، تهدیدی جدی برای مغز
استرس و افسردگی، تهدیدی جدی برای مغز

گروهی از متخصصان دانشگاه ییل در این مطالعه علت این ارتباط را شناسایی کرده اند. این متخصصان دریافته اند در شرایطی که فرد به افسردگی مبتلا می شود یک کلید منفرد ژنتیکی باعث از بین رفت ارتباطات مغزی می شود.

به گزارش ایندیا اکسپرس، آزمایشات نشان می دهد این کلید ژنتیکی موسوم به «فاکتور نسخه ای» در واقع بیان چندین ژن را که وجودشان برای شکل گیری ارتباطات سیناپسی بین نورون ها (سلول های مغزی) ضروری است را سرکوب می کند که حاصل این فرآیند کاهش حجم مغز در قشر مخ است.


Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
با 16 شخصیت باهوش جهان آشنا شوید
با 16 شخصیت باهوش جهان آشنا شوید
با 16 شخصیت باهوش جهان آشنا شوید
نام آلبرت انشتین به عنوان واژه‌ ای هم خانواده با نابغه در تاریخ رقم خورده است. به گزارش ایران ناز بررسی‌ های دانشمندان نشان داده است که بهره هوشی این دانشمند بزرگ بین 160 تا 180 بوده است. بر این اساس فهرست نوابغ جهان شامل 16 نفر از افرادی که با بالاترین ضریب هوشی شناسایی شده‌ اند، منتشر شده است.
 
سایت دکتر جیسون بتس یک فهرست سیال از نوابغ جهان بر اساس آزمایشات بهره هوشی ارائه کرده که به ادعای وی یک رتبه‌بندی قطعی است. میانگین بهره هوشی در این آزمایش‌ها 100 بوده و اکثر انسانها در گروههای هوشی میان 85 تا 114 قرار می‌گیرند. هر رتبه بالاتر از 140 به عنوان بهره هوشی بالا مطرح شده و نمرات بالای 160 به نوابغ اختصاص داده می‌شود.

بتس خود در این سایت قرار داشته و ضریب هوشی خود را 168 معرفی کرده است. این افراد به ترتیب ضریب هوشی از قرار زیر هستند:

1- دکتر اوانجلوس کاتسیولیس از یونان با ضریب هوشی 198
باهوشترین انسان جهان یک روانکاو 36 ساله یونانی است که همچنین در زمینه‌های فلسفه، فناوری تحقیقات پزشکی و داروشناسی روانی موفق به کسب مدارک دانشگاهی شده است.

2- ریک روزنر از آمریکا با ضریب هوشی 192
دومین نابغه جهان در سن 54 سالگی از دستاوردهایی مانند نوشتن برنامه‌های تلویزیونی مانند چه کسی می‌خواهد یک میلیونر باشد در فهرست خود برخوردار است.

3- میسلاو پریداویچ از کواسی با ضریب هوشی 192
این استاد ریاضی 45 ساله همچنین یک انجمن نخبه GenerIQ را تاسیس کرده که ایوک و فرل نیز در آن عضویت دارند.

4- کنت فرل از آمریکا با ضریب هوشی 190
فرل 52 ساله به پزشکی در کارولینای شمالی مشغول بوده و یکی از اعضای انجمن‌های برگزیده هوش‌بهر مانند Epimethius و فرمان ایمهوتپ است. وی حتی آزمون‌های ضریب هوشی شفاهی و عددی خود را موسوم به QUINTIQ و 12345 ابداع کرده است.

5- پاتریک تسیمرشیلد از آلمان با ضریب هوشی 178
این نابغه 30 ساله در حال حاضر در رشته فلسفه و علوم سیاسی در دانشگاه دارمشتات تحصیل می‌کند.

6- تیم رابرتز از استرالیا با ضریب هوشی 178
رابرتز، استاد و رئیس دپارتمان علمی دانشگاه مرکزی کوئینزلند بوده و در موضوعات سیستم عامل، هوش مصنوعی و برنامه‌ریزی تدریس می‌کند.

7- لی هان‌کیونگ از کره جنوبی با ضریب هوشی 177
هان‌کیونگ 27 ساله در حال حاضر در حال تحصیل پزشکی بوده و عضو چندین انجمن هوش‌بهر بالا از جمله منسای کره و OLYMPIQ است.

8- تادایوکی کونو از ژاپن با ضریب هوشی 176
این نابغه 39 ساله در حال حاضر یکی از اعضای انجمن Mysterium و HELLIQ است.

9- پیتر راجرز از استرالیا با ضریب هوشی 175
راجرز 58 ساله یک فیزیکدان و شاعر استرالیایی با آثاری در زمینه شعر، اسکیزوفرنی و آلبرت انشتین است. وی که مدرک کارشناسی خود را در رشته ریاضیات از دانشگاه کوئینزلند دریافت کرده، در حال حاضر به نارساخوانی و صرع مبتلا بوده اما باز هم به تدریس در دانشگاه ادامه می‌دهد.

10- ودران گلیسیک از بوسنی و هرزگوین با ضریب هوشی 175

11- سانتانو سنگوپتا از هند با ضریب هوشی 174
سنگوپتا از مدرک کارشناسی در مهندسی هوافضا و کارشناسی ارشد مدیریت برخوردار است.

12- مارک نایدگر از سوئیس با ضریب هوشی 171
این نابغه 20 ساله یک دانشمند و طراح بازی رایانه‌یی است.

13- نیک دمپسی از انگلیس با ضریب هوشی 171
دمپسی مدرک روانشناسی پزشکی قانونی خود را از دانشگاه متروپولیتن لندن دریافت کرده است.

14- جورج دل فرسنو ویهو از اسپانیا با ضریب هوشی 170
ویهو عضو چندین انجمن هوش‌بهر از جمله STHIQ مورلی، انجمن نابغه جهانی و اپیدا است.

15- گائتانو مورلی از ایتالیا با ضریب هوشی 169
مورلی مهندس یک شرکت ایتالیایی و نوسینده کتابی در مورد نظریه نسبیت انشتین است. وی عضو حداقل 20 انجمن هوش‌بهر بالا بوده و خود انجمن نوابغ STHIQ را پایه‌گذاری کرده است.

16- ایوان ایوک از کرواسی با ضریب هوشی 169
ایوک در آزمون‌های هوش‌بهر پیشرفته، رقابت و آمار تخصص داشته و یکی از اعضای انجمن منشای کرواسی و مدرس ریاضیات پیشرفته است.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
دانستنی هایی بسیار جالب که تاکنون نمیدانستید
دانستنی هایی بسیار جالب که تاکنون نمیدانستید
دانستنی هایی بسیار جالب که تاکنون نمیدانستید
ادرار گربه زیر نور سیاه میدرخشد.

تعداد چینیهایی که انگلیسی بلدند از تعداد امریکایی هایی که انگلیسی بلدند بیشتر است.

دوئل کردن در پاراگوئه آزاد است به شرط اینکه طرفین خون خود را به گردن بگیرند.

فیلها تنها حیواناتی هستند که نمیتوانند بپرند.

هر بار که یک تمبر را میلیسید 1/15 کالری انرژی مصرف میکنید .

فوریه سال 1865 تنها زمانی بود که ماه کامل نشد.

کوتاهترین جمله کامل در انگلیسی am است.

اگر عروسک باربی رازنده تصور کنید سایزش 33-23-39 . قدش 2متر و 15 سانتیمتر خواهد بود با گردنی 2 برابر بلندتر از یک انسان نرمال.

تمام خرسهای قطبی چب دست هستند.

اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید کم کم رنگش سفید میشود.

اگر به طور مداوم 8سال و 7 ماه و 6 روز فریاد بزنید انرژی صوتی لازم برای گرم کردن یک فنجان قهوه را تولید کرده اید.

در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن خود را میکنند حتی مژه و ابرو .

کوتاهترین جنگ در تاریخ در سال 1896 زانزیبارو انگلستان رخ داد که 38 دقیقه طول کشید .

در 4000 سال گذشته هیچ حیوانی رام نشده بود .

هیچ وقت نمیتوانی با چشمان باز عطسه کنی .

تعداد انسانهایی که به وسیله خر کشته میشوند از تعداد انسانهایی که در سانحه هواپیمایی میمیرند بیشتر است.

چشمهای ما از بدو تولد همین اندازه بوده اند اما رشد دماغ و گوش ما هیچ وقت متوقف نمیشود .

هر تکه کاغذ را نمیتوان بیش از 9 بار تا کرد .

در هرم خئوپوس در مصر که 2600 سال قبل از میلاد ساخته شده است به اندازه ای سنگ به کار رفته که میتوان با آن دیوار آجری به ارتفاع 50 سانتیمتر دور دنیا ساخت .

اگر تمام رگهای خونی را در یک خط بگذارند تقریبا 97000 کیلومتر میشود (در یک انسان ) .

وقتی مگس روی یک میله فولادی مینشیند میله فولادی به اندازه دو میلیونیم میلیمتر خم میشود .

امریکا تا 50 میلیون سال دیگر دو نیم خواهد شد .

عدد2520 را میتوان به اعداد 1 تا 10 تقسیم نمود بدون آنکه خارج قسمت کسری داشته باشد .

رودخانه گنگ برای هندوها مقدس است و هر سال مردم زیادی برای پاک شدن وتطهیر خود را در آن میشویند در حالیکه فاضلاب صد شهر و روستا و میلیونها تن مواد سمی و زاید کارخانه ها وارد این رودخانه میشود .

انسان در روز به طور متوسط 15 هزار بار پلک میزند.

آقایون در روز 40 تار مو و خانمها 70 تار مو از دست میدهند البته بیشتر آنها دوباره جایگزین میشود .

30 برابر جمعیتی که امروز بر سطح کره زمین زندگی میکنند در زیر خاک مدفون شده اند .

تنها قسمت بدن که در آن خون جریان ندارد قرنیه چشم است .

با یک مداد میتوان خطی به طول 58 کیلومتر کشید .

شبیه بودن دو اثر انگشت به یکدیگر یک به 64 میلیارد است .

عقربها تنها موجوداتی هستند که اشعه رادیواکتیویته تاثیری به آنها ندارد و جالبتر اینکه عقربها دو دشمن دارند یکی نوعی سار و دیگری مگس.

شیشه به ظاهر جامد به نظر میرسد ولی در واقع مایعی است که بسیار کند حرکت میکند .

مار اناکوندا تنها نمونه افعی است که بچه میزاید .

با از دست دادن فقط یک در صد از آب بدن احساس تشنگی میکنید .

ناخنهای دست چهار برابر سریعتر از ناخنهای پا رشد میکند .

دهان انسان روزانه یک لیتر بزاق تولید میکند .

ما به طور متوسط روزانه 5 هزار کلمه صحبت میکنیم که هشتاد در صدش با خودمان است .

در زبان عربی برای کلمه شمشیر 850 واژه مختلف وجود دارد .

ملکه موریانه 50 بار بزرگتر از جفت مذکور است .

افراد قبیله مبوتسی از کشور زئیر کوتاه قدترین انسانهای روی زمین هستند . قد آنها 135 تا 137 سانتیمتر است .

چین اولین کشور جهان است که از پول کاغذی استفاده کرد .

انگشت سبابه از سایر انگشتان دست حساس تر است .

شن خیس از شن خشک سبکتر است .

مغولستان بزرگترین کشور جهان است که به دریا و اقیانوس راه ندارد .

اعصابی که در بدن شما قرار دارد به اندازه زمین تا ماه است .

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
چگونه و چرا باید صبح ها زود از خواب بیدار شویم؟
چگونه و چرا باید صبح ها زود از خواب بیدار شویم؟
چگونه و چرا باید صبح ها زود از خواب بیدار شویم؟
مادربزرگ ها و پدربزرگ ها همیشه توصیه میکنند که شب‌ ها زود بخوابید و صبح اول وقت هم از خواب بیدار شوید؛ البته این موضوع مربوط به کشور یا فرهنگ خاصی نیست و تقریباً همه مردم دنیا فواید سحرخیزی را تائید میکنند. ایران ناز، با این حال، اگر شما عادت دارید شب‌ها تا دیر وقت بیدار بمانید و کارهایتان را انجام دهید و این موضوع هم مشکلی برایتان ایجاد نکرده است، شیوه‌تان را تغییر ندهید؛ بعضی‌ها شب‌ها بهتر فکر می‌کنند و گروهی هم صبح‌ها.

بنابراین اگر شما هم فکر می‌کنید از آن دسته انسان‌هایی هستید که شب‌ها راحت‌تر مشغول کار و فعالیت می‌شوند، همین که آن را درک کرده‌اید و مطابق آن عمل می‌کنید، بسیار خوب است. اما اگر دوست دارید صبح زود از خواب بیدار شده و مشغول کارهایتان شوید، بهتر است این نکات را هم بدانید، شاید انگیزه بیشتری برای بیدار شدن و بیرون آمدن از رختخواب به شما بدهد:

_ یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های زندگی، مشاهده طلوع خورشید است؛ بنابراین اگر صبح زودتر از رختخواب بیرون بیایید، می‌توانید به آغاز روز جدید خوش‌آمد گفته و از دیدن یک صبح زیبا شادمان شوید.

_ در ساعات اول صبح، سکوت و آرامشی وصف نشدنی، در کوچه و خیابان حاکم است؛ ماشین‌ها هنوز شروع به حرکت در خیابان و بوق زدن نکرده‌اند، بچه‌ها خواب هستند و صدای گریه و جیغشان شنیده نمی‌شود، تلویزیون‌ها خاموش است، بچه همسایه موسیقی تمرین نمی‌کند و در کل همه جا آرام است و دلنشین.

_ اگر هر روز صبح حتی چند دقیقه هم زودتر بیدار شوید، فرصت بیشتری برای تهیه صبحانه مورد علاقه‌تان خواهید داشت و می‌توانید در زمان مناسب آن را میل کنید. خیلی‌ها این قدر دیر از رختخواب بیرون می‌آیند که حتی فرصت ندارند یک لیوان شیر بنوشند و به محل کارشان بروند؛ شاید این گروه از افراد نمی‌دانند متخصصان در مورد صبحانه چه نظری دارند، آن‌ها می‌گویند صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است که به هیچ وجه نباید حذف شود.

_ با این کار علاوه بر فرصت کافی برای صرف صبحانه‌ای کامل و لذیذ، ورزش کردن هم برایتان میسر می‌شود؛ فقط کافی است از شب قبل فکر کنید و برای ورزش صبح فردا کمی زمان بگذارید.

_ علاوه بر تمام این مواردی که گفته شد، اگر صبح‌ها زودتر بیدار شوید، دیگر در ترافیک خسته‌کننده صبحگاهی گیر نمی‌افتید و می‌توانید به موقع در محل کارتان حاضر شوید، البته با توجه به مصرف صبحانه، ورزش کردن و همچنین عدم استرس ناشی از ترافیک و... بهره‌وری شما هم افزایش چشمگیری خواهد داشت.

راه سحرخیزی
حالا شاید این سۆال برای شما مطرح شود که چطور ممکن است با این همه کار و گرفتاری، صبح‌ها زود از خواب بیدار شوید؟ نگران نباشید چون به شیوه‌هایی ساده، می‌توانید عادت زود خوابیدن و زود بیدار شدن را در خودتان ایجاد کنید.

_ اول از همه به یاد داشته باشید که این کار هم باید به تدریج و آهسته انجام شود؛ به این معنی که نمی‌توان عادت زود بیدار شدن را طی یک شب ایجاد کرد.

_ همچنین حتماً باید اجازه دهید شب‌ها زودتر از قبل بخوابید تا صبح هم بتوانید زودتر بلند شوید.

_ نباید ساعتی را که قرار است صبح زنگ بزند و شما را بیدار کند، کنار تخت بگذارید، بلکه بهتر است آن را در مکانی قرار دهید که برای خاموش کردنش مجبور به بلند شدن و بیرون رفتن از رختخواب باشید و به محض این که زنگ ساعت را قطع کردید نیز از اتاق خارج شوید.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
چرا وقتی ناراحتیم زمان دیر و وقتی خوشحالیم زمان زود میگذرد
چرا وقتی ناراحتیم زمان دیر و وقتی خوشحالیم زمان زود میگذرد
چرا وقتی ناراحتیم زمان دیر و وقتی خوشحالیم زمان زود میگذرد
درک چگونگی پردازش زمان توسط مغز انسان میتواند در آینده به محققان برای تغییر احساس افراد از زمان منجر شود. اغلب انسان ها معتقد هستند که در هنگام شادی یا سرگرم بودن، زمان به سرعت سپری می‌شود و در شرایط استرس‌زا یا بیماری، زمان به کندی می‌گذرد.
 
به گزارش ایران ناز محققان دانشگاه مینه سوتا نحوه چگونگی پردازش زمان توسط مغز را مورد بررسی قرار داده‌اند که نشان می‌دهد، سیستم عصبی مغز از مکانیسم زمانی خاصی برای شرایط متفاوت برخوردار است.

در این مطالعه، محققان گروهی از میمون‌ها را برای حرکت دادن چشم در بین چند نقطه در فواصل زمانی یک ثانیه‌ای آموزش دادند؛ پس از سه ماه تمرین حیوانات یاد گرفتند که چشمان خود را در فواصل 1.003 ثانیه و 0.0973 ثانیه بین دو نقطه حرکت دهند. با استفاده از چندین الکترود، میزان فعالیت مغزی در سطح 100 نورون در بخش قشر اینترا پاریتال جانبی (LIP) مغز میمون، بعنوان بخش مسئول حرکات چشم، مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که فعالیت نورون‌های مغزی در بین هر حرکت چشم در یک مسیر منظم کاهش می‌یابند که امکان پیش بینی زمان وقوع حرکت بعدی را برای محققان فراهم می‌کند. میزان کندتر کاهش فعالیت نورون ها منطبق با تخمین طول بیش از یک ثانیه و میزان سریعتر کاهش فعالیت به معنای طول بیش از یک ثانیه است.

این مطالعه همچنین می‌تواند علت سپری شدن سریع یا کند زمان را در شرایط مختلف توضیح دهد؛ بطور مثال در شرایط استرس‌زا میزان ترشح آدرنالین در بدن فرد افزایش چشمگیری پیدا می‌کند که این هورمون باعث کندتر شدن فعالیت عصبی و به تبع آن احساس سپری شدن کندتر زمان می شود. این یافته شاید بتواند در آینده برای دستکاری ذهنی و تجربه سفر در زمان مورد استفاده قرار بگیرد.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
دلیل زردی دندان هایمان چیست؟
دلیل زردی دندان هایمان چیست؟
دلیل زردی دندان هایمان چیست؟
 
با چند تغییر ساده در شیوه زندگی‌ خود می‌توانیم از بد رنگی دندان‌ها جلوگیری کنیم؛ به عنوان مثال اگر خیلی قهوه می‌نوشید یا سیگار می‌کشید، مقدار آن را خیلی کم یا حتی قطع کنید. دلایل مختلفی برای بد رنگ شدن دندان‌ها وجود دارند.

1 - مواد خوراکی و آشامیدنی : قهوه، چای، نوشابه‌ها، برخی آب‌میوه‌ها و آب سبزیجات ( مثل آب سیب و آب گوجه فرنگی ) می‌توانند باعث لکه‌دار شدن دندان‌ها شوند.

2 - مصرف تنباکو : کشیدن سیگار یا جویدن تنباکو می‌تواند دندان‌ها را لکه‌دار کند.

3 - تمیز نگه نداشتن دندان‌ها :
مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به طور منظم می‌تواند پلاک دندان و مواد ایجاد کننده لکه دندانی مثل قهوه و تنباکو را از بین ببرد و از تغییر رنگ دندان‌ها جلوگیری کند؛ برخی مواد مورد استفاده در دندانپزشکی مثل مواد پرکننده دندان و خصوصاً مواد حاوی سولفید نقره باعث ایجاد رنگ خاکستری مایل به سیاه در دندان‌ها می‌شوند.

4 - بیماری‌ها :
بیماری‌های مختلفی می‌توانند روی مینا (سطح سفت روی دندان) و عاج دندان (ماده زیر مینای دندان) تأثیر بگذارند و باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند؛ برخی روش‌های درمانی نیز می‌توانند روی رنگ دندان مؤثر باشند؛ به عنوان مثال رادیوتراپی (اشعه درمانی) گردن و سر و نیز شیمی درمانی می‌توانند باعث بد رنگ شدن دندان‌ها شوند.به علاوه ابتلا به برخی عفونت‌ها در مادران باردار می‌تواند با تأثیر بر روی رشد مینای دندان جنین، باعث تغییر رنگ دندان‌ها در نوزاد شود.

5 - داروها :
دادن داروی آنتی بیوتیک تتراسایکلین و دوکسی سایکلین به کودکان زیر سن 8 سال که هنوز دندان‌هایشان در حال رشد است، باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود.
استفاده از دهان‌شویه‌های حاوی کلرهگزیدین و ستیل پیریدینیوم کلراید باعث ایجاد لکه دندانی می‌شود؛ آنتی‌هیستامین‌ها (مثل بنادریل)، داروهای ضد روان‌پریشی و داروهای فشار خون بالا نیز می‌توانند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند.

6 - مواد دندانپزشکی :
برخی مواد مورد استفاده در دندانپزشکی مثل مواد پرکننده دندان و خصوصاً مواد حاوی سولفید نقره باعث ایجاد رنگ خاکستری مایل به سیاه در دندان‌ها می‌شوند.

7 - افزایش سن :
با افزایش سن، لایه بیرونی مینای دندان کم کم ساییده می‌شود و رنگ زرد طبیعی عاج دندان را آشکار می‌کند. ( عاج در زیر مینای دندان است )

8 - ارث و ژنتیک :
برخی افراد به طور ژنتیکی، دندان‌های روشن‌تر و یا تیره‌تری نسبت به بقیه دارند.

9 - عوامل محیطی :
استفاده زیاد از فلوراید باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود؛ این فلوراید اضافی می‌تواند از طریق منابع طبیعی ( مثل آب آشامیدنی با فلوراید زیاد ) یا دهان‌شویه، خمیردندان، فلوراید درمانی در کودکان یا مصرف مکمل آن به بدن وارد شود.

10 - آسیب و صدمات : به عنوان مثال آسیب ناشی از افتادن در کودکان و ضربه به دندان، می‌تواند تشکیل مینای دندان را مختل کند؛ زیرا دندان‌های کودکان هنوز در حال رشد هستند؛ همچنین آسیب‌ها و صدمات می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌ها در بزرگسالان شود.

چطور از تغییر رنگ دندان‌ها جلوگیری کنیم؟
با ایجاد چند تغییر ساده در شیوه زندگی‌تان می‌توانید از بد رنگی دندان‌ها جلوگیری کنید به عنوان مثال اگر خیلی قهوه می‌نوشید یا سیگار می‌کشید، مقدار آن را خیلی کم و یا حتی قطع کنید؛ همچنین به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا دندان‌هایتان تمیز بماند و هر 6 ماه یکبار به بهداشت کار دهان و دندان مراجعه کنید تا دندان‌هایتان را تمیز کند.

اگر دندان‌های شما بدون هیچ دلیل مشخصی تغییر رنگ داده‌اند و همچنین علائم دیگری نیز ظاهر شده‌اند به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص دهد و درمان مناسب را توصیه کند.

چه روش‌هایی برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد؟
روش سفید کردن دندان‌ها، بسته به علت تغییر رنگ آنها مختلف هستند و می‌توانند شامل موارد زیر باشند :

1 - یادگیری روش صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از یک دندانپزشک.

2 - پرهیز از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که باعث تغییر رنگ و لکه‌دار شدن دندان‌ها می‌شوند.

3 - باندینگ دندان ( پیوند دندان )

4 - روکش کردن دندان

5 - استفاده از مواد سفیدکننده دندان با تجویز دندانپزشک

6 - استفاده از روش‌های سفید کردن دندان در دندانپزشکی

7 - استفاده از مواد سفیدکننده دندان که نیاز به نسخه دندانپزشک ندارند.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
با این میوه زمستانی بیشتر آشنا شوید
با این میوه زمستانی بیشتر آشنا شوید
با این میوه زمستانی بیشتر آشنا شوید
دانشمندان دانشكده داروسازی لیسستر تركیبی را در پوست نارنگی به نام Salvestrol Q یافته‌اند كه سلول های سرطانی انسان حاوی آنزیم “‪CYP۱B۱‬ ‪ “P۴۵۹‬را نابود می‌كند.
 
این یافته می تواند به درمان سرطان هایی نظیر سرطان سینه، ریه، پروستات و تخمدان کمک شایانی کند.نارنگی حاوی قند، مقدار زیادی فسفرو كلسیم می باشد.

از خواص مهم نارنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-خون را تصفیه و زیاد می كند.

2-به خاطر داشتن مقدار فسفر و كلسیم بالا، نارنگی یكی از میوه هایی است كه در تشكیل استخوان و اسكلت بدن موثر است.

3-حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است.

4-نارنگی مسكن اعصاب است و برای كلیه بیماران مفید است .

5-اگر می خواهید شب راحت بخوابید چند پر نارنگی بخورید .
 

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
نکاتی مهم درباره اسباب بازی و کودک
نکاتی مهم درباره اسباب بازی و کودک
نکاتی مهم درباره اسباب بازی و کودک
روان‌شناسان كودك و محققان تربیتی معتقدند: ​بازی‌ها و اسباب‌بازی‌ها با تقویت حواس، هوش و ادراكات كودكان، به دنیای حال و آینده آنها شكل می‌دهند و از همین روست كه اگر درست انتخاب و در دسترس‌شان گذاشته شود اثراتی سازنده خواهند داشت، وگرنه مخرب و زیانبار خواهند بود.
چه نكات و ویژگی‌هایی را باید در نظر گرفت تا اسباب‌بازی‌های خریداری شده برای آنها نه تنها مفید، بلكه در صورت امكان سازنده و پرورش‌ دهنده باشد؟

صرف‌نظر از ویژگی‌های مفید و سازنده، آیا عوامل دیگری نیز در خرید و استفاده از اسباب‌بازی‌ها دخیل​اند؟
انتخاب اقتصادی یا آموزشی والدین مهم است یا علاقه صرف كودكان؟ هر نوزاد یا كودكی، در مراحل متفاوت رشد خود به چه وسایلی علاقه و توجه نشان می‌دهد؟

تكامل حواس
برخی احساس‌ها و ادراكات نوزاد انسان طی همان دوره زندگی در رحم مادر، مراحل تكامل را پشت سر می‌گذارند؛ گوش و توان شنوایی از این دسته حواس است.
جغجغه، عروسك‌های ​صدادار، وسایل و اسباب‌بازی‌های موزیكال و ریتمیك با صدای آرام، نه بلند، و نوایی آرامش‌بخش، لوازم مفیدی برای مواقع بیداری او یا ساكت كردنش​ هنگام گریه است.

برخی دیگر از حواس همچون بینایی پس از تولد شكل بایسته‌ای به خود می‌گیرد. در یكی دو هفته پس از تولد، نوزادان ابتدا فقط رنگ‌های تند و با كنتراست زیاد را در فواصل نزدیك تشخیص می‌دهند نه رنگ‌های میانی و ملایم یا فواصل دور را؛ آویزهایی با رنگ‌های شاد قرمز و سبز كه روی گهواره آنها در حركت است می‌تواند توجه آنها را جلب كند. كم‌كم او می‌تواند با گرفتن اشیا حس لامسه را با كنجكاوی خود درآمیزد و هر دو را تقویت كند. بنابراین باید لوازمی را در اختیارش گذاشت كه خطری نداشته باشد و با سن او نیز متناسب باشد.

دوره نوزادی
ایمنی و بی‌خطر بودن وسایل قابل دسترس یكی از نكاتی است كه در همه مراحل كودكی باید هنگام تهیه اسباب‌بازی نیز مورد توجه بزرگ‌ترها قرار گیرد. از آنجا كه نوزادان بسرعت علاقه وافری به مكیدن و به دهان بردن اشیا پیدا می‌كنند، بهداشتی و قابل شست‌وشو بودن آنها نیز اهمیت بسیار دارد. وسایلی با رنگ‌های روشن، نرم، لطیف و بزرگ‌تر از دهان با صداهای آرام و توجه‌برانگیز از جمله اسباب‌بازی‌ها و عروسك‌ها و آدمك‌ها، برای چنین دوره‌ای مناسب هستند​.

دنیای كودكی
وقتی واحد شمارش عمر فرزندتان همراه با ماه به سال نیز متصل می‌شود باید به فكر سرگرمی همراه با آموزش و تقویت خلاقیت او بود. او می‌تواند بنشیند و وسایل اطرافش را جابه جا كند، می‌تواند راه برود و توپی را از این‌سو به آن سو بیندازد یا اسبابی چرخدار مثل روروك، ماشین پلاستیكی و... را هل دهد یا به دنبال خود بكشد.
 
ویژگی جابه‌جایی و حركت برای خرید و تهیه اسباب‌بازی در اولین سال زندگی نه‌تنها اولویت دارد بلكه از آن پس نیز در اغلب موارد باید تكرار شود تا تنبلی جای تحرك را نگیرد. در​ دو یا سه سالگی درك بیشتر دنیای اطراف، به ویژگی​های دیگر​ اسباب‌بازی‌ها​ اضافه می‌شود.

كتاب‌های جذاب، پازل‌ها، مكعب‌ها، حیوانات یا پرندگان ساخته شده از مواد سبك، ابزار كوك شدنی یا دارای باتری برای حركت‌كردن یا پخش اصوات و مانند اینها علاوه بر سرگرمی، قابلیت‌های آموزشی و خلاقانه را در او افزایش می‌دهد.

از این به بعد آنچه او را علاقه‌مند كند، حس خلاقیتش را برانگیزد، به عواطف و درك او شكل بهتری دهد، روش‌ها و راهكارها را آموزش دهد، با دیگران همراهش كند، همكاری با همبازی‌ها را به او بیاموزد و به حركت و كنش وادارد، مفید است.

وسایل نقاشی غیرسمی، توپ‌های بادی، بازی‌های محوطه باز چون سرسره و طناب‌كشی، لوازم كوچك شده دنیای بزرگ‌ترها مثل لوازم خانگی یا قطارها و خودروها و... از جمله اسباب‌بازی‌هایی است كه ​ تقویت این موارد را تقویت می​کند .

معیارهای درست
آگاهان و متخصصان پرورشی می‌گویند اشكال بسیاری از والدین هنگام تهیه اسباب‌بازی نگاه از دید خودشان است نه نگاه از منظر بچه‌ها. آنها كه اولین فرزندشان را به دنیا می‌آورند بر حسب علاقه و شوق خود، گاهی اطراف كودك را پر از اسباب‌بازی‌های جورواجوری می‌كنند كه به جای سرگرم شدن كودك، او را سردرگم می‌كند.

برخی با خرید اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت مدام دغدغه خراب نشدن آن را به كودك گوشزد می‌كنند و ترس از خرابی و ناراحتی حاصل از آن را در دل وی می‌كارند. دسته‌ای دیگر به علایق، سلایق یا حتی خاطرات خود از اسباب‌بازی‌ها توجه دارند نه علاقه كودك. حتی بعضی مواقع ممكن است توجه كودك به نوع خاصی از این اسباب‌های‌بازی از دید والدین نادرست پنداشته شود.

به عنوان مثال هنوز بسیارند والدینی كه خرید عروسك برای پسربچه‌ها یا توپ و اسباب‌بازی اصطلاحا پسرانه برای دختربچه‌ها را اشتباه می‌پندارند!

توجه به ایمنی، سلیقه و علاقه كودكان، سن و سالشان، درك و هوش متفاوت آنها، امكان خراب‌كردن، تنوع رنگ و شكل و حتی ابعاد، جذابیتش برای كودك، قابلیت پرورش مهارت‌هایی چون تخیل یا آموزش همراه با سرگرمی، امكان مشغولیت با بازی، تجربه‌اندوزی، ارزانی آن و... از جمله نكات مناسب برای تهیه اسباب‌بازی است.

اگر می‌خواهید كودكتان به واسطه سرگرمی با اسباب بازی درك بهتری از بسیاری مسائل پیرامونش نیز به​دست بیاورد، باید قدرت تشخیص معیارهای نادرست را از درست در خود و كودكتان تقویت كنید. یك راه قضاوت در این باره از نگاهی به اسباب‌بازی كودكان در خانواده‌ها معلوم و آشكار می‌شود.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
آیا شکلات زیاد می خورید؟
آیا شکلات زیاد می خورید؟
آیا شکلات زیاد می خورید؟
پروفسور بیتریک گولومب، استاد دانشگاه کالیفرنیا در سان دی گو در آزمایشات جدید خود به نتایج متفاوتی درباره تاثیر مصرف شکلات روی وزن دست یافته است. در حالی که بسیاری از مردم تصور می‌کنند مصرف مداوم شکلات باعث چاقی می‌شود اما در این مطالعه معلوم شد بزرگسالانی که به شکلات خوری عادت دارند، اغلب لاغرتر از افرادی هستند که تمایلی به مصرف این خوردنی خوشمزه ندارند.

در این مطالعه آمده است، خواص متابولیکی مصرف دائم و متعادل شکلات منجر به کاهش ذخایر چربی و سوختن کالری بیشتر در بدن می‌شود.

این یافته حاصل مطالعه روی رژیم غذایی و سایر اطلاعات پزشکی از جمله قد و وزن در یک هزار زن و مرد بالغ است. پروفسور گولومب و دستیارانش در این بررسی‌ها دریافتند بزرگسالانی که بیشتر روزهای هفته شکلات می‌خورند به طور معمول شاخص توده بدنی کمتری دارند و درواقع لاغرتر هستند.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
کهن ترین ابزار موسیقی دنیا کشف شد

 

کهن ترین ابزار موسیقی دنیا کشف شد
 

محققان دانشگاه توبینگ موفق شدند تمام اجزای یک فلوت قدیمی را که مربوط به 35 هزار سال قبل است در غار "هول فلس" در جنوب غربی آلمان کشف کنند.

 

نتایج این کشف که در مجله نیچر منتشر شده است نشان می دهد که اولین انسانهای ساکن اروپا که از نظر آناتومی بدنی همانند انسانهای امروزی داشته اند دارای یک سنت موسیقایی بسیار مهم بودند.

این ابزار موسیقی به طول حدود 22 سانتیمتر و قطر 8 میلیمتر و دارای پنج سوارخ کوچک برای عبور هوا است. سطح این فلوت و ساختار استخوانی آن در شرایط مطلوبی است. این فلوت از عاج ساخته شده است. این فلوت در 12 تکه کنار هم پیدا شده است.

پیش از این یک فلوت دیگر کشف شده بود که قدمت آن 34 هزار سال بود. به گفته باستان شناسان آلمانی، کشف این فلوت جدید به خصوص از نظر موادی که در ساخت آن به کار رفته است از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که فناوری که برای ایجاد این ابزار موسیقی استفاده شده است بسیار پیچیده بوده و به دستهای ماهری نیاز داشته است.

این محققان فرض کرده اند که اجداد اروپاییها ابزار موسیقی را در بافتهای اجتماعی مختلف می نواخته اند.



Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
رومی‌ها همراه صندل جوراب می‌پوشیدند؟
رومی‌ها همراه صندل جوراب می‌پوشیدند؟
رومی‌ها همراه صندل جوراب می‌پوشیدند؟
کاوش‌های اخیر باستان‌شناسان در ویرانه‌ای رومی در شمال ایالت یورک شایر انگلستان به کشف صندلی با قدمت دو هزار سال انجامید.

به گزارش میراث آریا، دانشمندان دریافتند پوشیدن جوراب و صندل مخصوص بریتانیایی‌های قرون وسطی نبوده بلکه اولین بار توسط رومی‌ها در حدود دو هزار سال پیش ابداع شده است.

کاوش‌های اخیر باستان‌شناسان در ویرانه‌ای رومی در شمال ایالت یورک شایر انگلستان به کشف صندلی با قدمت دو هزار سال انجامید که منجر به ارایه فرضیه جدیدی مبنی بر اولین استفاده کنندگان این گونه پاپوش‌ها شد.

آزمایش‌های صورت گرفته روی میخ به کار رفته در صندل نشانه‌هایی از الیاف را به تصویر کشید که فرضیه استفاده از جوراب همراه با صندل‌ها را به وجود آورد.

به گفته یکی از کارشناسان این پرونده،‌ شواهدی نیز وجود دارند که نشان می‌دهند اشغالگران روم نیز جوراب و صندل استفاده می‌کردند که نمونه آن را می‌توان به نرمن‌ها نسبت داد.

با این وجود کارشناسان معتقدند،‌ آزمایش‌های تخصصی بیشتری نیاز است تا این شیوه عجیب و بسیارزشت پوشش را در میان رومی‌ها به اثبات برساند اگرچه با توجه به مدارک موجود نمی‌توان خلاف آن بحث کرد.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
کشف فسیل پنگوئنی غول پیکر در کشور پرو
کشف فسیل پنگوئنی غول پیکر در کشور پرو
کشف فسیل پنگوئنی غول پیکر در کشور پرو
فسیل پنگوئن غول پیکری که در حدود 36 میلیون سال پیش بر روی زمین زندگی می کرده است در پرو کشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به گفته دانشمندان این کشف نشان می دهد پرهای تزئینی و رنگی از ابتدایی ترین دوران تکامل پنگوئنها وجود داشته است. بر اساس مطالعات انجام شده رنگ پرهای این جاندار خاکستری و قهوه ای متمایل به سرخ بوده و تفاوت زیادی با پرهای مشکی و "لباس فرم" مانند پنگونهای مدرن دارد.

قد این پنگوئن در حدود 1.5 متر بوده و وزن آن دو برابر وزن پنگوئنهای امپراطور، بزرگترین پنگوئنهایی که در حیات به سر می برند، بوده است. این پرنده با نام علمی "اینکایاکو پاراکاسنسیس" یا "پادشاه آبها" که در اواخر دوره زمین شناسی ائوسن در زمین پرسه می زده از منقاری بسیار بلندتر از منقار پنگوئنهای مدرن برخوردار بوده است.

فسیل این پنگوئن بزرگ در منطقه ای محافظت شده در پرو کشف شد و دانشمندان به دلیل شباهت این فسیل به شخصیت یکی از سریالهای تلویزیونی کلمبیایی، اسم مستعار "پدرو" را برایش انتخاب کردند. یکی از شگفتی های این کشف، وجود پرهایی بود که به خوبی حفظ شده بودند.

به گفته محققان دانشگاه تگزاس، قبل از یافتن این فسیل هیچ شاهد و مدرکی مبنی بر وجود پرها، رنگ آنها و پاهای خاص در پنگوئنهای باستانی وجود نداشت و کشف این فسیل اولین فرصت برای پافتن پاسخهایی برای این سئوالها بود.
 
این فسیلها به خوبی نشان می دهند که ساختار کلی بدن این پنگوئنها در حدود میلیونها سال پیش شکل گرفته اند اما رنگ پرهای آنها به تازگی از قهوه ای متمایل به سرخ و خاکستری به سفید و سیاه تغییر پیدا کرده است.

بر اساس گزارش نشنال جئوگرافی، دانشمندان معتقدند این کشف در کنار کشفهای دیگری که به تازگی در همین منطقه از پرو صورت گرفته است، مدرکی دیگر بر تنوع زیستی بالا در میان گونه پنگوئنها در اواخر دوره ائوسین به شمار می رود.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
حقایق ثروت کوروش
حقایق ثروت کوروش
حقایق ثروت کوروش
 
زمانی کزروس به کوروش بزرگ گفت چرا از غنیمت های جنگی چیزی را برای خود بر نمی داری و همه را به سربازانت می بخشی. کوروش گفت اگر غنیمت های جنگی را نمی بخشیدیم الان دارایی من چقدر بود؟...

گزروس عددی را با معیار آن زمان گفت. کوروش یکی از سربازانش را صدا زد و گفت برو به مردم بگو کوروش برای امری به مقداری پول و طلا نیاز دارد. سرباز در بین مردم جار زد و سخن کوروش را به گوششان رسانید.مردم هرچه در توان داشتند برای کوروش فرستادند. وقتی که مالهای گرد آوری شده را حساب کردند ، از آنچه کزروس انتظار داشت بسیار بیشتر بود.کوروش رو به کزروس کرد و گفت ،
ثروت من اینجاست.
اگر آنها را پیش خود نگه داشته بودم ، همیشه باید نگران آنها بودم...

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
اولین اتوبوسی که به ایران وارد شد!
اولین اتوبوسی که به ایران وارد شد!
اولین اتوبوسی که به ایران وارد شد! (+عکس)
اولین اتوبوس در ایران توسط یک تاجر بلژیکی در شهر رشت به کار گرفته شد، اما به مرور زمان و با توجه به میزان کرایه، سودآوری و زیر ساخت های حمل و نقل توجیه اقتصادی آن رد شد و به همین دلیل اتوبوس به کار گرفته شده به یکی از تجار ایرانی به نام (معین التجار) فروخته شد.

او نیز پس از انقلاب مشروطه اتوبوس خود را به تهران آورد و با کرایه هر نفر 3 شاهی مشغول به فعالیت شد که به مرور زمان تقاضا برای استفاده از این خودرو بیشتر از قبل شد و پس از چند سال با ورود چند اتوبوس توسط تجار مختلف به شهر رونق زیادی در جابه جایی مسافر شکل گرفت.
 

اما اغلب اتوبوس های شاغل با توجه به مسافت طی شده از اروپا تا مقصد به کارگیری در ایران، بعد مسافت و زمان حمل، مستهلک بودند و هزینه حمل و نقل بالایی را طلب می کردند که در نهایت باعث پایه گذاری صنعت اتومبیل سازی در ایران شد.

براین اساس اولین اتوبوس های مونتاژ شده در سال 1290 شمسی وارد تهران شدند که حدود 5 درصد جابه جایی مسافران آن زمان توسط 500 دستگاه اتوبوس انجام می‌گرفت.

در زمان صدارت  وثوق الدوله در سال 1298 با توجه به افزایش نارضایتی مردم از نحوه جابه جایی مسافر، دولتمردان بر آن شدند تا با ایجاد یک اداره به سازماندهی و نظم بخشیدن به حمل و نقل شهری بپردازند که پس از مدتی بحث و تفحص این اداره در بلدیه (شهرداری) پایه گذاری شد. شهرداری موظف شد قوانینی وضع کند تا تسهیلات لازم را برای مسافران ایجاد کند که این قوانین شامل میزان کرایه، زمان کار ناوگان، تثبیت خطوط  و آیین نامه انضباطی بود.

در اولین گام شهرداری تمام اتوبوس ها را موظف به دریافت پلاک شناسایی خودرو نمود و در زمان کریم آقا بوذرجمهری، جهت کنترل خطوط هر خط دارای ناظری شد تا بر رعایت ناوگان خطوط نظارت کند. در شهریور سال 1320 نیز تعداد 100 دستگاه اتوبوس در تهران کار می کردند که حدود 90 دستگاه آن بنز بود.

در همین سال اتوبوس های «زایس» روسی وارد ایران شدند و در سال 1331 دولت آقای سهیلی اجازه فعالیت شرکت های خصوصی حمل و نقل را صادر کرد.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
معروف ترین گلادیاتورهای تاریخ باستان
معروف ترین گلادیاتورهای تاریخ باستان
معروف ترین گلادیاتورهای تاریخ باستان
گلادیاتورها، برده‌های خونخوار روم باستان بودند که زندگی‌های عجیب و متفاوتی داشتند.
برای بشر امروزی غیرممکن است که احساس گلادیاتورهای مبارز «کلزیوم» بزرگ روم باستان را درک کنند. تماشاگران تشنه خون و خشونت از یک سو تو را وادار می‌کنند برای گذران اوقات فراغتشان آدم بکشی و برده داری بی رحم از سوی دیگر تهدیدت کرده اگر نتوانی رضایت امپراتور و همراهانش را جلب کنی تو را زنده زنده در آتش می‌سوزاند!
 
برخلاف تصویر زیبا و حماسی‌ای که از گلادیاتورهای عصر باستان نشان داده می‌شود، این برده‌های بیچاره زندگی مشقت باری داشتند و همیشه بازنده بودند؛ چه در میدان جنگ برنده می‌شدند و با شمشیری خونین به سلول خود بازمی‌گشتند و چه شکست می‌خوردند و خونشان با خاک کلزیوم در هم می‌آمیخت! به همین دلیل است که بیشتر گلادیاتورهای جنگاور پس از مدتی نمایش با استفاده از کوچک ترین فرصتی فرار می‌کردند تا زندگی را مثل یک انسان تجربه کنند، نه یک حیوان خونخوار!
 
هر چند همچنان زندگی این برده‌های جنگجو سوژه خوبی است برای پرده سینما یا صفحه تلویزیون؛ فیلم سینمایی «گلادیاتور» ساخته ریدلی اسکات با بازی راسل کرو و سریال آمریکایی «اسپارتاکوس» که هم اکنون طرفداران زیادی در جهان دارد، معروف ترین نمونه‌های این گونه محصولات هستند!

در آن روزها رومی‌ها آمفی تئاترها و مبارزات گلادیاتورها را نشانه تمدن خود می‌دانستند. پرورش گلادیاتورها هم سرمایه گذاری‌های مطمئنی به شمار می‌آمدند که داشتن قوی ترین آنها افتخار هر اشراف زاده ای بود. جالب است که در آن دوران هیچ کس در مورد اخلاق انسانی و حقوق بشر حرف نمی‌زد و مخالفتی با این مبارزات وحشیانه نداشت.
 
برده داران رومی ‌هم با افتخار از شغل خود سخن می‌گفتند. اولین مراسم رسمی ‌مبارزه گلادیاتورها در مراسم یادبود امپراتوری به نام جونیوس بروتوس پرا در سال 264 قبل از میلاد برگزار شد. البته بعدها کاربرد این گونه مبارزات عوض شد. با رونق گرفتن مبارزات گلادیاتوری و استقبال زیاد مردم، امپراتوران رومی ‌از این مراسم برای تهییج احساسات عمومی ‌قبل از شروع جنگ استفاده می‌کردند.
 
یعنی با برگزاری چند مبارزه هیجان انگیز بین گلادیاتورهای معروف، حس خشونت را بین سربازان و مردم عادی رواج می‌دادند تا جامعه بتواند هزینه‌های مالی، اجتماعی و سیاسی یک جنگ خونین جدید را بپذیرد. گاهی هم برخی امپراتوران رومی ‌برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات سیاسی یا اقتصادی خود، چنین مراسمی ‌را برگزار می‌کردند تا توجه عموم از موضوعات مورد بحث روز دور شود و همه به تماشای گلادیاتورهای بخت برگشته ای بروند که برای زنده ماندن مجبورند همنوعان خود را بی رحمانه به قتل برسانند!
 
البته مالکان گلادیاتورهایی که در صحنه مبارزه کشته می‌شدند مبلغی به عنوان خونبها دریافت می‌کردند! جالب است که بدانید حتی در برخی مراسم گلادیاتوری، زنان نیز در میدان مبارزه حاضر می‌شدند و برای رسیدن به جوایز بزرگ شمشیر می‌زدند.
 
البته در مورد گلادیاتورهای زن اطلاعات و اسناد اندک و پراکنده ای وجود دارد ولی به هر حال بیشتر مورخان معتقدند در دوران بعد از اسپارتاکوس، گلادیاتورهای زن هم در صحنه کلزیوم حاضر می‌شدند و اما فهرست معروف ترین گلادیاتورها:

کومودیوس، خونخوارترین گلادیاتور تاریخ
دومین گلادیاتور معروف این فهرست، یک برده نبود بلکه او خودش امپراتور بود، کومودیوس! کومودیوس یکی از خونخوارترین گلادیاتورهایی بود که بر صحنه کلزیوم روم ظاهر شد؛ کسی که بی رحمانه گلادیاتورهای تیم‌های رقیب و حتی هم تیمی‌های خود را از لب تیغ می‌گذراند و هرگز از این همه کشتار بی رحمانه احساس پشیمانی نکرد.
 
او معتقد بود انسان در جهانی زندگی می‌کند که تنها راه برای رسیدن به موفقیت و خوشبختی در آن از بین بردن تمام موانع است؛ مهم نیست به چه قیمتی! در واقع می‌توان گفت کومودیوس تجسم واقعی شعار معروف گلادیاتورهاست که «بکش یا بمیر!» او بین سال‌های 177-192 بعد از میلاد مسیح زندگی کرد و طبق نوشته‌های مختلف عصر باستان، وی در هزار مبارزه پیروز شده و یکی از رکوردداران جنگ‌های گلادیاتوری محسوب می‌شود.
 
یکی دیگر از ویژگی‌های این امپراتور سنگدل بیزاری از سیاست بازی است؛ چنان که وی در زمانی که بر مسند امور قرار داشت، تمام احکام خود را در اعلامیه‌های مختلف به وضوح به اطلاع عموم می‌رساند و هیچ وقت منازعات سیاسی کاخ را مخفی نگه نمی‌داشت! او معتقد بود سیاسی کاری و پنهان کاری متعلق به انسان‌های ترسوست و یک شاه مقتدر باید بتواند احکام خود را به هر قیمتی که شده اجرا کند و مخالفان را بی رحمانه سرکوب!

فلاما، گلادیاتور خاموش
فلاما یکی از مرموزترین گلادیاتورهای تاریخ است. فلاما یک برنده ذاتی بود که همیشه در مبارزه تنها به پیروزی فکر می‌کرد و برای رسیدن به این هدف از هیچ کاری فروگذار نبود. نکته مرموز زندگی او اینجاست که فلاما چهار بار برنده جایزه رودیس شد!
 
یعنی همان جایزه ای که او با آن می‌توانست آزادی خود را تضمین کند اما همیشه گلادیاتور بودن را انتخاب می‌کرد و حاضر نبود مثل یک انسان آزاد و معمولی زندگی کند. فلاما با سایر گلادیاتورهای جنگاور متفاوت بود: هرگز قبل از شروع جنگ کری خوانی نمی‌کرد و با صدای بلند تشویق تماشاگران را جلب نمی‌کرد. پس از پیروزی در جنگ هم به ابراز احساسات مردم پاسخ نمی‌داد و بعد از تعظیم در برابر امپراتور صحنه را ترک می‌کرد.
 
هم تیمی‌های فلاما هم همیشه از کم حرفی و گوشه گیری وی سخن می‌گفتند؛ چنان که هرگز پیروزی‌های بزرگش را جشن نگرفت. گویی این مرد تنها برای جنگیدن به دنیا آمده بود و بس! جالب است بدانید جمله معروف «من برای آدمکشی به دنیا آمده ام!» به وی نسبت داده شده است؛ جمله ای که امروزه به زبان عبری بر لباس سربازان رژیم اشغالگر قدس نقش بسته است!
 
آرامگاه این گلادیاتور مرموز در سیسیل ایتالیاست که روی سنگ قبر باستانی آن نوشته شده: «فلاما-گلادیاتور اهل سوریه- 30 سال زندگی کرد... 34 بار جنگید... 21 بار پیروز از میدان خارج شد و نه مبارزه بی نتیجه داشت... چهار بار شکست خورد.» این سنگ قبر توسط دلیکاتوس- همرزم باوفای فلاما-ساخته شده و بر مزار وی قرار گرفته است؛ هرچند در مورد نوشته‌های آن تردیدهای زیادی وجود دارد!

پریسکوس و وروس، مثل دو برادر
گلادیاتورهای رومی‌ همیشه تنها بودند و فقط در مبارزات گروهی از هم تیمی‌های قدرتمند و فرمانبردار استفاده می‌کردند. اما در این میان یک استثنا وجود دارد؛ پریسکوس و وروس مثل دو برادر در تمام نبردها دوشادوش هم جنگیدند. پریسکوس یک برده به دنیا آمده بود اما وروس آزاد بود تا زمانی که در یکی از جنگ‌ها به اسارت ارتش روم درآمد. این دو جنگجوی نامی ‌در ارتش گلادیاتورهای سلتیک با هم آشنا شدند.
 
هرگز در تاریخ روم باستان مشاهده نشده دو گلادیاتور تا این اندازه هماهنگ باشند و تمام پیروزی‌های جنگی خود را مشترکاً کسب کرده باشند. پریسکوس متخصص تاکتیک‌های نظامی‌ بود و همیشه بهترین طرح‌ها برای شکست تیم رقیب را او آماده می‌کرد. وروس هم یک گلادیاتور تنومند بود که هرگز در مبارزه با گلادیاتورهای قدرتمند شکست نمی‌خورد. این دو پس از سال‌ها مبارزه و کسب موفقیت‌های بی شمار با هم صحنه کلزیوم را ترک کردند.
 
امپراتور روم به پاس سال‌ها مبارزه شجاعانه، آنها را قهرمان خطاب کرد و شمشیر چوبی رودیس را در اختیارشان گذاشت تا بین آزادی و گلادیاتور ماندن یکی را انتخاب کنند. پریسکوس و وروس هم در کنار هم صحنه مبارزه را ترک کردند تا وارد میدان زندگی واقعی شوند؛ این بار بدون جنگ و خونریزی! جنگاوری‌های پریسکوس و وروس جنبه هنری نیز پیدا کرده بود؛ در مبارزات روز اول جشن آمفی تئاتر فلاویان در سال 80 بعد از میلاد، این دو همرزم مجبور بودند در مقابل هم قرار بگیرند. مبارزه نهایی!
 
این مبارزه نفسگیر به یکی از مبارزات به یادماندنی تاریخ گلادیاتورها تبدیل شد؛ چنان که شعر حماسی ویژه ای در بخش اشعار حماسی مارتیال در وصف این مبارزه سروده شد و در حال حاضر این شعر تنها بازمانده از ثبت وقایع مبارزات گلادیاتوری به نظم است! نتیجه این مبارزه طولانی هم بسیار عجیب بود؛ امپراتور تیتوس هردوی این گلادیاتورها را برنده اعلام کرد و جایزه (آزادی) در اختیار هر دو قرار گرفت. در حالی که قبل و بعد از تیتوس هیچ امپراتوری حکم به پیروزی هر دو طرف مبارزه صادر نکرد.

کریکسوس
این گلادیاتور جنگاور یکی از دوستان باوفای اسپارتاکوس بود و در جنگ سوم برده‌ها، با دولت روم، فرماندهی ارتش گلادیاتورها را برعهده داشت. نام او در زبان گالی به معنی موفرفری است. ارتش کریکسوس در مبارزات اولیه توانست بر رومیان پیروز شود اما با حملات گسترده ارتش امپراتور به نقاط ضعف ارتش برده‌ها، کریکسوس و افرادش مجبور شدند عقب نشینی کنند. شرایط خاص آن دوران باعث شد کریکسوس تا مدت‌ها دور از اسپارتاکوس باشد و به اجبار در جنوب ایتالیا سنگر بگیرد.
 
در سال 72 قبل از میلاد، بخشی از ارتش امپراتور به رهبری لوشس گلیوس پابلیکولا به مواضع کریکسوس حمله کرد و با وجود رشادت‌های بسیار این فرمانده، ارتش برده‌ها به خاطر خیانت چند عنصر فاسد، شکست خورد. پس از جنگ و گریزهای سریالی بالاخره کریکسوس به دست رومیان کشته شد و تمام ارتش 30 هزار نفری او که قدرت و شهرت فراوانی داشت از بین رفت.
 
اسپارتاکوس بعد از اطلاع از مرگ همرزم وفادارش مسابقات ویژه ای برای یادبود وی برپا کرد که در آن 300 سرباز رومی (اسیر جنگی) مجبور بودند مثل گلادیاتورها به جان همدیگر بیفتند تا زنده بمانند! در واقع اسپارتاکوس می‌خواست طعم زندگی و جنگ گلادیاتوری را به سربازان رومی ‌بچشاند!

اسپارتاکوس، شماره 1 گلادیاتورها
شاید بتوان گفت معروف ترین گلادیاتور جهان اسپارتاکوس است که شهرت خود را مدیون کتاب‌ها، انیمیشن‌ها، سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی ای است که با الهام از زندگی پرماجرایش ساخته شده‌اند. هرچند خود اسپارتاکوس آن قدر زنده نماند که این شهرت جهانی را به چشم ببیند!
 
این برده رومی‌ که بین سال‌های 71-109 قبل از میلاد مسیح زندگی می‌کرد، در جنگ روم باتریس(سرزمینی کهن در حوزه کشورهای یونان، ترکیه و بلغارستان کنونی) اسیر شد و به صف گلادیاتورهای امپراتور روم اضافه شد. اما اسپارتاکوس با تمام برده‌های دیگر فرق داشت: شم ذاتی رهبری و مدیریت اسپارتاکوس به علاوه شهامت مثال زدنی اش باعث شد این گلادیاتورها جنگجو به سرعت به رهبر شورشیان زندان‌های روم تبدیل شود و سلطنت روم را با مشکلات بزرگی که به وجود آورد به چالش بکشد.
 
مالک اسپارتاکوس، لانیستا لنتولوس باتیاتوس نام داشت که صاحب بزرگ ترین ارتش گلادیاتورهای آن زمان بود: لودوس! اسپارتاکوس دوستان باوفای خود کریکسوس و اونومائوس را در این ارتش پیدا کرد. معمولاً جنبه بیدادستیزی و شجاعت این سردار بزرگ مورد توجه نویسندگان و حتی سیاستمداران و عوام قرار می‌گیرد، در صورتی که در زمینه فنون جنگی و تاکتیک‌های نظامی ‌هم وی یکی از بهترین گلادیاتورهای زمان خود بود.
 
به عنوان مثال بیشتر تاکتیک‌های نظامی‌ای که در جنگ علیه رومی‌ها مورد استفاده ارتش برده‌ها قرار گرفت توسط خود اسپارتاکوس طراحی شده بود. به علاوه امپراتور روم هم از طغیان و شورش اسپارتاکوس علیه سلطنتش گیج شده بود؛ چون اسپارتاکوس قبل از فرار یکی از بهترین گلادیاتورهای ارتش روم بود که همیشه توجه امپراتور و همراهانش را به خود جلب می‌کرد. دلیل این توجه زیاد هم آشنایی وی به فنون نظامی ‌و شکست دادن گلادیاتورهای مختلف بود.

اونومائوس
یک گلادیاتور جنگجوی دیگر از گال که به همراه اسپارتاکوس و کریکسوس از ارتش باتیاتوس فرار کرد تا ارتشی مهیا کند برای جنگ با سلطنت روم! او هم یکی از فرماندهان ارشد ارتش برده‌ها بود که جنگاوری‌ها و شجاعت‌های فراوانی از خود نشان داد اما در همان جنگ‌های اولیه با ارتش روم کشته شد.
 
نام اونومائوس به عنوان معمار اولین پیروزی ارتش برده‌ها در تاریخ ثبت شده؛ به کمک درایت و شجاعت اونومائوس و همراهانش، ارتش برده‌ها توانست منطقه حساس جنگی مانت وسویوس را به تسخیر خود درآورد و اولین پیروزی بر ارتش روم را رقم بزند!
 
مرگ زودهنگام این جنگجوی بی نظیر یکی از دلایل شکست نهایی ارتش برده‌ها بود. در واقع این حربه تاکتیکی رومی‌ها بود تا این سه فرمانده و سربازانشان از یکدیگر جدا شوند. اگر جدایی اسپارتاکوس از کریکسوس و اونومائوس محقق نمی‌شد، شاید مسیر تاریخ به کلی تغییر می‌کرد!

هادریانوس، امپراتور محبوب
پابلیوس ایلیوس ‌هادریانوس یکی از گلادیاتورهای بنام روم بود که در نهایت به مقام امپراتوری روم رسید(117-138 بعد از میلاد). جالب است بدانید او یکی از بهترین امپراتوری‌های روم باستان بوده؛ چنان که نامش در میان پنج امپراتور محبوب دوران روم باستان آمده و دلیل این محبوبیت نه جنگاوری و خونخواری در میدان جنگ، بلکه تلاش‌های فراوان ‌هادریان در ساخت بناهای تاریخی و رسیدگی به امور رفاهی مردم روم بوده است.
 
او یکی از امپراتورهای مهربان روم بود که برخلاف دوران کوتاه جنگاوری اش به عنوان گلادیاتور همیشه دوست داشت صلح و امنیت در جامعه برقرار باشد. معبد ونوس در دوران حکومت او در رم ساخته شد. ‌هادریانوس تنها امپراتور روم بود که به تمام ایالت‌های امپراتوری بزرگ روم سرکشی می‌کرد و همیشه با فقرا و نیازمندان مهربان و بخشنده بود.
 
در نوشته‌های باستانی اطلاعات زیادی در مورد کارهای نیک وی در دوران حکومتش وجود دارد؛ چنان که مردم روم پس از تراجان (امپراتوری که قبل از‌ هادریان بر روم حکومت می‌کرد و بسیار ظالم و خونخوار بود) او را فرشته ای می‌دانستند که از آسمان برای نجات آنها فرود آمده است!

مارکوس آتیلیوس
از دیگر گلادیاتورهای معروف می‌توان به مارکوس آتیلیوس اشاره کرد که پس از ورشکستگی، خود را به جای بدهی اش به ارتش گلادیاتورها فروخت و در آنجا به یک گلادیاتور حرفه ای تبدیل شد که برای به دست آوردن پول و طلا حاضر بود هر مبارزه ای را قبول کند.
 
مارکوس در یک مبارزه تاریخی، هیلاریوس، گلادیاتور ویژه امپراتور نرون را شکست داد. در حالی که هیلاریوس قبل از آن 13 مبارزه متوالی را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. دیگر حریف قدر وی ریسویس فلیکس نام داشت که پس از 12 برد متوالی در مقابل مارکوس شکست خورد و جان خود را از دست داد.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا

اگر میخواهید تبادل لینک کنید

ما را لینک کنید و بعد در نظر ها بنویسید تا ما هم شما را لینک کنیم

با تشکر از شما


Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
آموزش گام به گام نصب ویندوز 8+لینک دانلود مستقیم
آموزش گام به گام نصب ویندوز 8+لینک دانلود مستقیم
آموزش گام به گام نصب ویندوز 8+لینک دانلود مستقیم
تب و تاب ویندوز هشت با شروع کنفرانس Microsoft Build بالا گرفته است. مایکروسافت در این کنفرانس به طور رسمی از نسخه ویندوز جدید خود پرده‌برداری کرد و کلی ویژگی و خبر و اتفاق پیرامون این محصول را منتشر ساخت که از جمله آن‌ها نسخه آزمایشی ویندوز 8 است. در این مقاله با چگونگی دانلود و نصب نسخه Developer Preview ویندوز 8 روی ماشین مجازی کامپیوترتان آشنا خواهید شد.

شاید پیش از این و با جست‌وجو در مطالب مختلفی که پس از معرفی Windows 8 Developer Preview منتشر شد، با نحوه نصب آن روی هارددیسک یا پارتیشنی از هارددیسک آشنا شده‌باشید که البته کار ساده‌ای است.
ولی ممکن است بسیاری از شما نخواهید این سیستم‌عامل را که هنوز نسخه نهایی آن منتشر نشده، به صورت کامل و مجزا روی درایو یا بخشی از درایوهای هارددیسک نصب کند و هدفش تنها نگاهی گذرا بر کم و کیف محصول جدید مایکروسافت باشد.
 
ایرادی ندارد! چون حتی در این‌صورت هم می‌توانید با به‌کارگیری یک راه‌کار ساده یعنی استفاده از ماشین‌های مجازی، محیط این سیستم‌عامل را از نظر بگذارنید و آن‌را مرور کنید. ماشین‌های مجازی برنامه‌هایی هستند که اجازه می‌دهند در کامپیوتر شخصی‌تان، یک کامپیوتر دیگر را به صورت مجازی شبیه‌سازی کنید. برای شروع کار از این آدرس برنامه VirtualBox را دانلود کنید.

پس از نصب برنامه، آن‌را اجرا کنید تا ساخت سیستم مجازی در کامپیوترتان را شروع کنیم. برای آغاز کار، روی دکمه بزرگ New در گوشه بالا و سمت چپ صفحه‌ای که باز شده کلیک کنید. برای ماشین مجازی‌تان یک نام مناسب انتخاب کنید و در بخش انتخاب سیستم‌عامل، Windows 7 را برگزینید. اطمینان حاصل کنید که نوع سیستم‌عامل (32 یا 64 بیتی) با نسخه جاری ویندوز 8 که آن‌را دانلود کرده‌اید، یکسان باشد.
 
آموزش گام به گام نصب ویندوز Windows 8 + لینک دانلود مستقیم ، www.irannaz.com

پس از زدن Next، صفحه دیگری باز می‌شود که در آن از شما می‌پرسد می‌خواهید به سیستم‌عامل مجازی‌تان چه مقدار حافظه تخصیص بدهید؟ نسخه 32 بیتی ویندوز 8 دست‌کم به یک گیگابایت و نسخه 64 بیتی به دو گیگابایت فضای حافظه نیاز دارند ولی هرچه مقدار حافظه رم که به سیستم‌عامل مجازی اختصاص می‌دهید، بیشتر باشد، بهتر است. Next را بزنید تا انتخاب‌تان تثبیت شود.
 
آموزش گام به گام نصب ویندوز Windows 8 + لینک دانلود مستقیم ، www.irannaz.com

بگذارید گزینه‌های Virtual Hard Disk و پس از آن Create New Virtual Disk به همان صورتی که هستند، باقی بمانند. فقط در صورتی که می‌خواهید در یک برنامه ماشین مجازی دیگر به هارددیسک مجازی‌تان دسترسی پیدا کنید، این گزینه‌ها را تغییر دهید. می‌توانید به دلخواه خود Dynamically allocated یا Fixed size را انتخاب کنید.
 
پیشنهاد ما این است که Dynamically allocated را برگزینید. در صفحه بعد، اگر ویندوزتان 32 بیتی است دقت کنید که دیسک مجازی‌تان دست‌کم 16 گیگابایت فضای حافظه داشته باشد. ویندوزهای 64 بیتی دست کم به 20 گیگابایت فضای حافظه نیاز دارند.
 
آموزش گام به گام نصب ویندوز Windows 8 + لینک دانلود مستقیم ، www.irannaz.com

باز هم Next را بزنید تا ماشین مجازی‌تان ساخته شود. وقتی ماشین مجازی جدید آماده شد، در فهرست ماشین‌های موجود در برنامه VirtualBox به نمایش درخواهد آمد. وقتی این مورد در فهرست نشان داده‌شد، روی آن یک بار کلیک کرده یا به اصطلاح آن‌را های‌لایت کنید و دکمه بزرگ Settings را بزنید. اگر کامپیوتر شما از مجازی‌سازی سخت‌افزار پشتیبانی کند، می‌توانید توسط زیرمنوی System به ماشین مجازی اجازه بدهید تا به هسته‌های بیشتری از پردازنده دسترسی پیدا کند.
 
اگر نمی‌دانید که پردازنده‌تان از مجازی‌سازی سخت‌افزار پشتیبانی می‌کند یا خیر، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت شرکت سازنده یعنی اینتل یا AMD از آن اطلاع پیدا کنید. اگر پردازنده‌تان اینتل است مدل آن‌را پیدا کنید و در قسمت Advanced Feature گزینه مربوط به مجازی‌سازی ‌را بررسی کنید. اگر پردازنده‌تان AMD است مدل آن و عبارت AMD Virtualization Technology را پیدا کنید.
 
آموزش گام به گام نصب ویندوز Windows 8 + لینک دانلود مستقیم ، www.irannaz.com

حالا روی زیرمنوی Storage و بعد Empty در زیر IDF Controller کلیک کنید. روی آیکون کوچک به شکل CD که کنار فهرست درایو CD/DVD قرار دارد کلیک و گزینه Choose a virtual CD/DVD disk file را انتخاب کنید. فایل Windows 8 .iso را که پیش‌تر روی کامپیوترتان دانلود کرده‌بودید پیدا کرده و آن‌را بارگذاری کنید. حالا روی دکمه بزرگ OK در پنجره سراسری Settings کلیک کنید.
 
آموزش گام به گام نصب ویندوز Windows 8 + لینک دانلود مستقیم ، www.irannaz.com

روی دکمه بزرگ Start کلیک کنید تا ماشین مجازی‌تان برای اولین دفعه بارگذاری شود. اگر کارها درست پیش رفته باشند، اولین چیزی که خواهید دید یک پیغام POP-UP است که درباره چگونگی عملکرد صفحه‌کلید و ماوس‌تان مطلبی را عنوان می‌کند. از آن صرفنظر کنید. VirtualBox بوت خواهد شد و بلافاصله به فرآیند نصب ویندوز 8 منتقل خواهد شد. این نشان می‌دهد که قسمت مشکل‌تر کار به خوبی انجام شده‌است. حالا زودتر از آنچه که حدس بزنید خواهید توانست در محیط ویندوز 8 و واسط کاربر جدید آن پرسه بزنید. در ویندوز 8 به شما خوش بگذرد!
 
 
 

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 16 مهـــتاب و آلا
بازی کامپیوتری باب اسفنجی
بازی کامپیوتر باب اسفنجی

مطمئنا شما عزیزان کارتون جذاب و دیدنی باب اسفنجی را مشاهده کرده اید اینبار می خواهیم بازی مربوط به این شخصیت کارتونی را برای شما عزیزان به صورت رایگان در سایت قرار دهیم. این بازی با حجم کم برای شما عزیزان تهیه شده است امید واریم از این بازی لذت کافی را ببرید.

 


Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 16 مهـــتاب و آلا
بازی کامپیوتری فکری
بازی كامپیوتر فكری

بازی كامپیوتری فكری LUXOR Quest ForThe Afterlife یکی از سری بازی های فکری است که کاربر باید با تکمیل کردن پازل ها به مراحل بعدی قدم گذارد . دستیابی به مراحل بازی مستلزم انجام مراحل قبلی به طور کامل است. مراحل همگی مخفی بوده و کاربر باید یکی یکی هریک از آن ها را کشف نموده و شروع به تکمیل نمودن پازل ها نماید. این بازی بر پایه مصر باستان طراحی شده است. کاربر می بایست با حرکت در این سرزمین و به پایان رساندن پازل ها  اهرام ثلاثه و دیگر ساختمان های مصر باستان را فتح نماید، سپس با سفر به دیگر سرزمین ها نظیر چین و ... پازل های بعدی را شروع کند. انجام بازی به نظر ساده می آید اما سرعت عمل در بازی حرف اول را می زند.

برخی ویژه گی های بازی كامپیوتری LUXOR 4 Quest For The Afterlife:
- محیط بازی و موتور گرافیکی قدرتمند
- پازل هایی زیبا و جذاب در عین حال دشوار
- سفر به سرزمین های دور دست با تمدن هایی متفاوت
- اجرای آسان و دستیابی به منوهای بازی به صورت بسیار ساده
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا

- و ...

عكسی از یكی از مراحل این بازی كامپیوتری زیبا را در زیر مشاهده میكنید:

بازی فكری Luxor4QuestfortheAfterlife


 

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 16 مهـــتاب و آلا
ویرایشگر حرفه ای متن
ویرایشگر حرفه ای متن

EmEditor Professional نرم افزاری است حرفه ای در زمینه ویرایش فایل های متنی با قدرت فوق العاده و ویژگی های منحصر به فرد، که آن را از محصول های مشابه متمایز ساخته است. این نرم افزار که از اکثر کدهای رایج مانند یونیکد پشتیبانی می کند برای کار در ویندوز XP و ویستا طراحی شده است و همچنین سازگاری کامل با نسخه 64 بیتی را نیز دارد. برنامه قابلیت ساخت ماکرو های فراوان و حرفه ای را با استفاده از JavaScript و VBScript برای کاربران خود فراهم ساخته است که توسط آن می توانند عملیات های رخ داده توسط موس و کیبورد بروی متون را ثبت و ضبط کرده تا جهت کارهای تکراری دوباره از آنها استفاده نمایند که سرعت کار بسیار زیادتر خواد شد.این محصول نسل بعدی (next generation ) شرکت EmEditor برای کار با فایل های بزرگ بسیار سازگار شده است تا حدی که به شما اجازه باز کردن و اعمال تغییرات بروی یک فایل با حجم 248 گیگابایت یا 2,1 بیلیون خط را در کمترین زمان به شما میدهد!

نرم افزار EmEditor بسیار برای برنامه نویسان می تواند مفید واقع شود زیرا از اکثر زبان های برنامه نویسی همانند Bat, C#, C++, CSS, HTML, Ini, Java, JavaScript, JSP, Pascal (Delphi), Perl, PerlScript, PHP, Python, Ruby, SQL, TeX (LaTeX), VBScript, WindowsScript, x86 Assembler, XML پشتیبانی می کند، که با رنگ بندی و قالب بندی فایل ها و تگ های هر زبان به برنامه نویس می تواند یاری برساند و همچنین می توان با قابلیتی که نرم افزار دارد، پلاگین های جدید را از سایت سازنده دانلود نموده و آنها را به برنامه اضافه کرد تا هیچ کمی و کاستی دیگر نداشته باشد.

اگر بخواهیم قابلیت مهم دیگر این نرم افزار کاربردی را نام ببریم، می توان به قابلیت پرتابل سازی آن اشاره کرد یعنی نرم افزار طوری تنظیم و نصب نماییم که به راحتی آن را کپی کرده و بروی فلش دیسک و ... ذخیره سازیم تا در محیط های دیگر بدون نیاز به نصب مجدد برنامه را اجرا کنیم و از آن استفاده نماییم. از ویژگی های بارز دیگر نرم افزار می توان به Find و Replace پیشرفته، نوار ابزار حرفه ای و کارا، ذخیره سازی و پشتیبان گیری به صورت اتوماتیک و ... را نام برد که هر کاربر کامپیوتری را به دانلود و استفاده از این نرم افزار حرفه ای تشویق می کند.

قابلیت های کلیدی نرم افزار EmEditor Professional v8.00 Final

     
     
    • ویرایش حرفه ای متون
    • مشخص سازی کلمات کلیدی
    • پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی زیر Bat, C#, C++, CSS, HTML, Ini, Java, JavaScript, JSP, Pascal (Delphi), Perl, PerlScript, PHP, Python, Ruby, SQL, TeX (LaTeX), VBScript, WindowsScript, x86 Assembler, XML
    • پشتیبانی از یونیکد های زیر UTF-7, Baltic, Central European, Chinese Simplified, Chinese Traditional, Cyrillic, Greek, Japanese (Shift-JIS), Japanese (JIS), Japanese (EUC), Korean, Thai, Turkish, Vietnamese, Western European
    • ابزارها و انتخاب های فراوان و حرفه ای
    • قابلیت Drag and Drop متون
    • شخصی سازی کیبورد، نوار ابزار، منوها و فونت و رنگ توسط کاربر
    • قابلیت دانلود Plugin های فراوان و حرفه ای برای ویرایش فرمت های بیشتر مانند فایل های DLL و ...
    • ذخیره سازی و پشتیبان گیری به صورت خودکار
    • انتخاب متون با استفاده از ویژگی Box-Select ( به نحوی که شما با نگه داشتن کلید ALT و کشیدن موس میتوانید متون داخل جعبه درست شده را انتخاب نمایید )
    • قابلیت کلیک بروی آدرس های اینترنتی و ایمیل های داخل متن
    • توانایی در تقسیم پنجره کاری نرم افزار به 4 قسمت
    • سازگاری کامل با ویندوز ویستا

دانلوددانلود رایگان نرم افزار ویرایشگر حرفه ای متن (حجم : 3.26 مگابایت)
رمزرمز عبور فایل : www.fdl.ir

 


Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 16 مهـــتاب و آلا
به هزاران آدرس ایمیل تنها با چند کلیک ایمیل ارسال نمایید
به هزاران آدرس ایمیل تنها با چند کلیک ایمیل ارسال نمایید
 

Maxprog MaxBulk Mailer Pro v5.8 Multilingual

 

به هزاران آدرس ایمیل تنها با چند کلیک ایمیل ارسال نمایید، ساختار این برنامه طوریست که در کوتاهترین زمان ممکن نامه شما را به هزاران صندوق پستی ارسال می کند.

 

4.54 MB

لینك دانلود


Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 16 مهـــتاب و آلا
مصرف روزانه چهار فنجان از این نوشیدنی الزامیست
 

 

مصرف روزانه چهار فنجان از این نوشیدنی الزامیست
مصرف روزانه چهار فنجان از این نوشیدنی الزامیست
محققان در تلاش برای بررسی مصرف چای سیاه دریافتند که نوشیدن دست کم 4 فنجان چای سیاه در روز می تواند احتمال ابتلا به سکته های مغزی را به میزان 21 درصد در افرادی که منظم از این نوشیدنی استفاده می کنند، کاهش دهد.

براساس تحقیقات انجام شده روی 75 هزار زن و مرد، مصرف کمتر از این میزان ممکن است به نتیجه مورد نظر منجر نشود.آمارها نشان می دهد که سکته های مغزی روزانه جان بیش از 200 نفر را در انگلیس می گیرد و نجات یافته‌ها نیز در ترس و نگرانی از تکرار دوباره آن هستند زیرا این سکته ها باعث آثار جانبی منفی نظیر لخته خونی و بسته شدن مسیر جریان خون می شود.

با وجود تحقیقات در گذشته، این تحقیقات اولین تحقیقات از نوع خود است که با ارایه دلیل قاطع بر اهمیت مصرف چای سیاه برای پیشگیری از سکته های مغزی تاکید می کند.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 15 مهـــتاب و آلا
تست شخصیت شناسی

تست شخصیت شناسی

 



به اين تست شك نكنيد. اين آخرين و استانداردترين تست شخصيت شناسى است كه اين روزها در اروپا بين روانشناسان در جريان است. پاسخهايش هم اصلاً كار دشوارى نيست. كافى است كمى به خودتان رجوع كنيد. يك كاغذ و قلم هم كنار دستتان باشد و جوابي را که انتخاب مي کنيد يادداشت کنيد كه بتوانيد امتيازهايى كه گرفته ايد جمع بزنيد. حاضريد؟ پس شروع كنيد:

1) چه موقع از روز بهترين و آرام ترين احساس را داريد؟

الف _ صبح،
ب- عصر و غروب،
ج _ شب

۲) معمولاً چگونه راه مى رويد؟

الف _ نسبتاً سريع، با قدم هاى بلند،
ب- نسبتاً سريع، با قدمهاى كوتاه ولى تند و پشت سر هم،
ج _ آهسته تر، با سرى صاف روبرو،
د _ آهسته و سربه زير، ه- - خيلى آهسته

۳) وقتى با ديگران صحبت مى كنيد؛

الف _ مى ايستيد و دست به سينه حرف مى زنيد،
ب- دستها را در هم قلاب مى كنيد،
ج _ يك يا هر دو دست را در پهلو مى گذاريد،
د _ دست به شخصى كه با او صحبت مى كنيد، مى زنيد،
و ه-_ با گوش خود بازى مى كنيد، به چانه تان دست مى زنيد يا موهايتان را صاف مىكنيد

۴) وقتى آرام هستيد، چگونه مى نشينيد؟

الف _ زانوها خم و پاها تقريباً كنار هم،
ب- چهارزانو،
ج _ پاى صاف و دراز به بيرون،
د _ يك پا زير ديگرى خم

۵) وقتى چيزى واقعاً براى شما جالب است، چگونه واكنش نشان مى دهيد؟

الف _ خنده اى بلند كه نشان دهد چقدر موضوع جالب بوده،
ب _ خنده، اما نه بلند،
ج _ با پوزخند كوچك،
د _ لبخند بزرگ،
ه_ لبخند كوچك

۶) وقتى وارد يك ميهمانى يا جمع مى شويد؛

الف _ با صداى بلند سلام و حركتى كه همه متوجه شما شوند، وارد مى شويد
ب _ با صداى آرامتر سلام مى كنيد و سريع به دنبال شخصى كه مى شناسيد، مى گرديد
ج _ در حد امكان آرام وارد مى شويد، سعى مى كنيد به نظر سايرين نياييد

۷) سخت مشغول كارى هستيد، بر آن تمركز داريد، اما ناگهان دليلى يا شخصى آن را قطع مى كند؛

الف _ از وقفه ايجاد شده راضى هستيد و از آن استقبال مى كنيد
ب _ بسختى ناراحت مى شويد
ج _ حالتى بينابين اين ۲ حالت ايجاد مى شود

۸) كداميك از مجموعه رنگ هاى زير را بيشتر دوست داريد؟

الف- قرمز يا نارنجى
ب- سياه
ج- زرد يا آبى كمرنگ
د- سبز
ه- آبى تيره يا ارغوانى
و- سفيد
ز- قهوه اى، خاكسترى، بنفش

۹) وقتى در رختخواب هستيد (در شب) در آخرين لحظات پيش از خواب، در چه حالتى دراز مى كشيد؟

الف- به پشت
ب- روى شكم (دمر)
ج- به پهلو و كمى خم و دايره اى
د- سر بر روى يك دست
ه- سر زير پتو يا ملافه...

۱۰) آيا شما غالباً خواب مى بينيد كه:

الف- از جايى مى افتيد.
ب- مشغول جنگ و دعوا هستيد.
ج- به دنبال كسى يا چيزى هستيد.
د- پرواز مى كنيد يا در آب غوطه وريد.
ه- اصلاً خواب نمى بينيد.
و- معمولاً خواب هاى خوش مى بينيد


امتيازات


سؤال اول: الف(۲ امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۶ امتياز)

سؤال دوم: الف (۶امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۷ امتياز)، د (۲ امتياز)، ه (۱ امتياز)

سؤال سوم: الف (۴ امتياز)، ب (۲ امتياز)، ج (۵ امتياز)، د (۷ امتياز)، ه (۶ امتياز)

سؤال چهارم: الف (۴ امتياز)، ب (۶ امتياز)، ج (۲ امتياز)، د (۱ امتياز)

سؤال پنجم: الف (۶ امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۳ امتياز)، د (۵ امتياز)، ه (۲ ا متياز)

سؤال ششم: الف (۶ امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۲ امتياز)

سؤال هفتم: الف (۶ امتياز)، ب (۲ امتياز)، ج (۴ امتياز)

سؤال هشتم: الف (۶ امتياز)، ب (۷ امتياز)، ج (۵امتياز)، د (۴ امتياز)، ه (۳ امتياز) و (۲ امتياز)، ز (۱ امتياز)

سؤال نهم: الف (۷ امتياز)، ب (۶ امتياز)، ج (۴ امتياز)، د (۲ امتياز)، ه (۱ امتياز)

سؤال دهم: الف (۴ امتياز)، ب (۲ امتياز)، ج (۳ امتياز)، د (۵ امتياز)، ه (۶ امتياز)، و (۱ امتياز)

خب، امتيازهايتان را جمع زديد. عدد به دست آمده را با جدول مقابل مقايسه كنيد و شخصيت خودتان را بشناسيد.

نتيجه گيرى

* اگر امتياز شما بالاى ۶۰ است: ديگران در ارتباط و رفتار با شما شديداً مراقب و هوشيار هستند آنها شما را مغرور، خودمحور و بى نهايت سلطه جو مى دانند، گرچه شما را تحسين مى كنند و به ظاهر مى گويند«كاش من جاى تو بودم!!» اما معمولاً به شما اعتماد ندارند و نسبت به ايجاد رابطه اى عميق و دوستانه بى ميل و فرارى هستند.

* اگر از ۵۱ تا ۶۰ امتياز داريد: بدانيد دوستان شما را تحريك پذير مى دانند، بدون فكر عمل مى كنيدو سريع از موضوعات ناخوشايند برآشفته مى شويد ، علاقه مند به رهبرى جمع و تصميم گيريهاى سريع داريد (هرچند اغلب درست از كار درنمى آيند!) ديگران شما را جسور و اهل مخاطره مى دانند. كسى كه همه چيز را تجربه و امتحان مى كند، از ماجراجويى لذت مى برد و در مجموع به دليل ايجاد شرايط و بستر
هيجانات توسط شما، از همراهى تان لذت مى برند.

* اگر از ۴۱ تا ۵۰ امتياز به دست آورديد: به خود اميدوار باشيد ، ديگران شما را بانشاط، سرزنده، سرگرم كننده و جالب و جذاب مى بينند. شما دائماً مركز توجه جمع هستيد و از تعادل رفتارى خوبى بهره مند هستيد. فردى مهربان، ملاحظه كار و فهميده به نظر مى رسيد. قادر هستيد به موقع باعث شادى و خوشى دوستانتان شويد و اسباب هلهله و خنده آنها را فراهم كنيد و در همان شرايط و در صورت لزوم بهترين كمك بر اعضاى گروه هستيد.

* اگر ۳۱ تا ۴۰ امتياز نصيب شما شد: بدانيد در نظر سايرين معقول، هوشيار، دقيق ، ملاحظه كار و اهل عمل هستيد. همه مى دانند شما باهوش و با استعداد هستيد اما مهمتر از همه فروتن و متواضع هستيد. به سرعت و سادگى با ديگران باب دوستى را باز نمى كنيد. اما اگر با كسى دوست شويد صادق، باوفا و وظيفه شناس هستيد. اما انتظار بازگشت اين صداقت و صميميت از طرف دوستانتان را داريد گرچه سخت دوست مى شويد اما سخت تر دوستى ها را رها مى كنيد.

* از ۲۱ تا ۳۰ امتياز : در نظر سايرين فردى زحمت كش هستيد اما متأسفانه گاهى اوقات ايرادگير هستيد. شما بسيار بسيار محتاط و بى نهايت ملاحظه كار به نظر مى رسيد. زحمتكشى كه در كمال آرامش و با صرف زمان زياد در جمع بار ديگران را بردوش مى كشد و بدون فكر و براساس تحريك لحظه اى و آنى هرگز نظر نمى دهد. ديگران مى دانند شما هميشه تمام جوانب كارها را مى سنجيد و سپس تصميم مى گيريد.

* و اگر كمتر از ۲۱ امتياز داشتيد: ديگران شما را خجالتى، عصبى و آدمى شكاك و دودل مى دانند شخصى كه هميشه سايرين به عوض او فكر مى كنند، برايش تصميم مى گيرند و از او مراقبت مى كنند. كسى كه اصلاً تمايل به درگيرشدن در كارهاى گروهى و ارتباط با افراد ديگر را ندارد!

 
 

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 15 مهـــتاب و آلا
تست شخصیت شناسی ساده

 

تست شخصیت شناسی ساده

 

 

تست ,تست شخصیت شناسی

 

به سوالات زیر با دقت و صادقانه پاسخ بدهید و در پایان تعبیر پاسخ هایتان را بخوانید.

 

۱- دریا را با کدام یک از ویژگی های زیر تشریح می کنید؟

 

آبی تیره، شفاف، سبز، گل‌آلود

 

۲- کدام یک از اشکال زیر را دوست دارید؟

 

دایره، مربع یا مثلث

 

۳- فرض کنید در راهرویی راه می روید . دو در می بینید . یکی در ۵ قدمی سمت چپ تان و دیگری در انتهای راهرو هر دو در باز هستند . کلیدی روی زمین درست جلوی شما افتاده است. آیا آن را بر می دارید ؟

 

۴- رنگهای روبرو را به ترتیب اولویتی که برایتان دارند بگویید .

 

قرمز , آبی , سبز ,سیاه و سفید

 

۵- دوست دارید در کدام قسمت کوه باشید؟

 

۶- در ذهنتان اسب چه رنگی است ؟

 

قهوه‌ای، سیاه یا سفید

 

۷- توفانی در راه است . کدامیک را انتخاب می کنید:

 

یک اسب یا یک خانه ؟

 

جواب تست در ادامه مطلب

 

Continue
Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 15 مهـــتاب و آلا
شخصیت‌ شناسی جالب از روی نقاشی بچه‌ ها

شخصیت‌ شناسی جالب از روی نقاشی بچه‌ ها

پرورش قدرت بیان نقاشی فقط وابسته به تکامل جسمی کودک نیست بلکه با درک و شعور نیز در ارتباط است. این ادراک در بدو تولد بسیار جزئی است ولی با پیشرفت سن بهتر می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت کودک در ابتدا مهارت کافی ندارد. بنابراین نمی‌تواند خوب نقاشی کند. به همین دلیل حتی اگر از یک فرد بالغ بخواهیم با پا‌هایش خانه‌ای رسم کند حتما اثری درهم و برهم خواهد شد، اما باز هم این خانه بسیار کامل‌تر از نقاشی یک کودک است. با وجود این کودک از آغاز خط نگاری‌های خود، سه وجه چشم، مغز و دست را به کار می‌اندازد تا به لذت برسد.

شخصیت‌ شناسی جالب از روی نقاشی بچه‌ ها www.taknaz.ir

 

در این نقاشی هم تصویر خورشید و آسمان مشاهده می‌شود که همان‌طور که در بالا گفته شد، به ترتیب از امنیت، گرمی و پاکی که بر زندگی کودک حاکم است، حکایت می‌کند. البته از آنجا که کودک خورشیدش را در بالا‌ترین قسمت نقاشی‌اش تصویر کرده می‌توانیم به این نکته برسیم که او می‌خواهد اهداف و مقاصد آینده خود را نشان دهد. خطوط سرازیری که به نوعی انگشت آدمک‌هاست می‌تواند خستگی کودک را نشان دهد و باز در اینجا تعارض دیگری مشاهده می‌شود. پاهای یک آدمک باز و پاهای آدمک دیگر بسته است. پاهای باز و با فاصله نماد اعتماد به نفس کودک است و پاهای بسته و کم فاصله از کمبود اعتماد به نفس خبر می‌دهد. خطوط شکسته و زاویه‌داری که در تصویر به چشم می‌خورد چالاکی صاحب نقاشی را نشان می‌دهد. چشم‌های بزرگ آدمک‌ها نشانه برون‌گرایی و کنجکاوی اوست. مورد دیگری که در این نقاشی برای ما اهمیت دارد خطوط منحنی لبهاست که به ملایمت این کودک اشاره دارد.

شخصیت‌ شناسی جالب از روی نقاشی بچه‌ ها www.taknaz.ir

به طور کلی خورشید در نقاشی‌های کودکان نشان‌دهنده امنیت و خوشحالی کودک است و از گرمی و رابطه مطلوبی که میان پدر و فرزند برقرار است، حکایت می‌کند. در واقع به نظر می‌رسد این کودک رابطه خوب و راضی‌کننده‌ای با پدرش دارد. از سوی دیگر آسمان نیز که در این نقاشی به وضوح دیده می‌شود، نماد الهام و پاکی دنیای اوست. در طرف راست نقاشی، تصویر درخت را می‌بینیم که تنه باریکی دارد. این‌که کودک درخت را در سمت راست ترسیم کرده، به نوعی نشان‌دهنده فرار او از گذشته‌اش است اما در عین حال نقش درخت به حمایت مقتدرانه پدر و همانندسازی کودک با شخصیت پدرش، اشاره می‌کند. تنه باریک درخت سازگاری مشروط صاحب نقاشی را نشان می‌دهد و چون شاخه‌ها تا اندازه‌ای نوک تیز، ترسیم شده‌اند، می‌توان حدس زد که کودک تا اندازه‌ای پرخاشگر است.

 

خانه‌ای که این کودک کشیده نسبت به سایر اجزای نقاشی، چندان بزرگ و با ثبات نیست که می‌تواند حاکی از طرد زندگی در خانه‌ای باشد که او در آن زندگی می‌کند. با این حال او دودکش خانه را نیز نقاشی کرده است و با این دودکش به میل خود برای افزایش گرمای روان‌شناختی محل زندگی‌اش اشاره می‌کند. در واقع دودکش در نقاشی همه بچه‌ها یک نماد مثبت است. در خانه نیز نشان می‌دهد صاحب نقاشی می‌خواهد با دیگر ارتباط برقرار کند و تعامل اجتماعی داشته باشد و در انتها می‌توان به مثلثی که کودک به عنوان سقف خانه نقاشی روی کاغذ آورده اشاره کرد و گفت این بام نشانگر این است که کودک فضای تخیلی برای خود دارد.


Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 15 مهـــتاب و آلا
دروغ گفتن ،رفتاری بسیار خطرناک
دروغ گفتن ،رفتاری بسیار خطرناک
دروغ گفتن ،رفتاری بسیار خطرناک
گروهی از محققان آمریکایی به اطلاعات جدید و قابل توجهی درباره اهمیت پایبندی انسان به صداقت و راستگویی و نقش دروغگویی در آسیب دیدن انسان معاصر و ابتلای وی به مشکلات ذهنی و روانی بزرگ شدند که برای اولین بار منتشر می‌شود.
 
محققان تأکید کردند: پایبندی به صداقت و راستگویی و دروغ نگفتن انسان در وضعیتهایی - که اگر دروغ بگوید نجات می یابد و از بازخواست یا مجازات در امان می‌ماند – نقش موثر و قابل توجهی در بهبود سلامت ذهنی و جسمی وی دارد.

محققان افزودند: اما دروغگویی انسان را با مشکلات روانی و جسمی بزرگی درگیر می‌کند و وی را بیشتر در معرض ابتلا به بیماریها قرار می‌دهد.این نتایج در کنفرانس علمی جمعیت روانشناسی آمریکا توزیع و درشماره این ماه ماهنامه جمعیت منتشر شده است.

این نتایج تأکید کرد: افرادی که بسیار امانتدار و پایبند به صداقت و راستگویی هستند و به طور کامل از دروغگویی و بهانه تراشی‌های واهی دوری می‌کنند، سلامت ذهنی و جسمی آنها به طرز قابل ملاحظه‌ای درمقایسه با افرادی که از دروغ به عنوان یک ابزار موثر به منظور فرار از وضعیتهای دشوار و به طور کلی در زندگی خود استفاده می‌کنند- بهبود می‌یابد.

محققان علت اجرای این تحقیقات خود را توضیح داده و گفتند: یکی از مطالعات علمی جدید اشاره کرده است که شهروند آمریکایی در طول یک هفته دست کم 11 دروغ می‌گوید و این امر ما را برآن داشت تا به دنبال این موضوع باشیم که اگر انسان به راستگویی و صداقت پایبند باشد و دروغ را کنار بگذارد، این امر نقشی در بهبود سلامت وی ایفا می‌کند.

محققان گفتند: نتایج تحقیقات درستی این باور را اثبات کرد.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 15 مهـــتاب و آلا
تفاوت مغز افرادی که خود کشی می کنند با افراد عادی
تفاوت مغز افرادی که خودکشی میکنند با افراد عادی
تفاوت مغز افرادی که خودکشی میکنند با افراد عادی
در یک پژوهش که در کانادا صورت گرفته است، مشخص شده که مغز افرادی که دست به خودکشی می زنند از لحاظ ترکیبات شیمیایی با دیگران تفاوت دارد. به گزارش ایران ناز به نقل از بی.بی.سی دانشمندان در این تحقیق سلولهای مغزی ۲۰ فرد درگذشته را تجزیه کردند. پژوهشگران بافتهای مغز ۲۰ جسد را تجزیه کردند و دریافتند در مغز افرادی که خودکشی کرده بودند، درصد بالاتری از یک فرایند شیمیایی که باعث تغییر رفتار می شود، یافت می شود.

این پژوهشگران در مقاله ای در نشریه بایالاجیکال سایکالاجی، نشریه تخصصی روانشناسی زیستی نوشته اند که اتفاقا عوامل محیطی در این تغییرات نقش دارند. این پژوهشگران که از دانشگاههای وسترن اونتاریو و اوتاوا مشغول تحقیق دراین باره بودند، بافتهای مغز ۱۰ نفر را که خود کشی کرده بودند و ۱۰ نفر دیگر را که به طور ناگهانی به دلایل دیگر مرده بودند، تجزیه کردند.

آنها دریافتند که DNA افرادی که در گروه خودکشی قرار داشتند، تحت تاثیر فرایندی به نام متیلاسیون است که در تنظیم رشد سلولی دخیل است. متیلاسیون همان جریانی است که جلوی فعالیت ژنهای ناخواسته را در سلولها می گیرد تا مثلا ژنی که برای ساخت پوست ضروری است، برای این کار فعال شود، نه برای ساختن بافت قلب.

میزان متیلاسیون در مغزهای گروه خودکشی تقریبا ۱۰ برابر گروه دیگر بود و ژنی که غیر فعال شده بود، نوعی گیرنده پیامهای شیمیایی بود که در تنظیم رفتار نقشی اساسی دارد. پژوهشگران در این مقاله احتمال می دهند که این روند در “طولانی شدن و یا بازگشت اختلالات افسردگی” دخیل باشد. در پژوهش هایی که پیش از این انجام شد، مشخص شد که تغییر در فرایند متیلاسیون می تواند حاصل ترکیبی از عوامل ژنتیک و محیطی به نام “اپیژنتیک” باشد.

دکتر مایکل پولتر، سرپرست این تحقیقات می گوید: این مسئله که ژنوم تا این حد در مغز منعطف عمل می کند، بسیار تعجب آور است چون سلولهای مغزی تقسیم نمی شوند. نورونها در آغاز زندگی به وجود می آیند بنا بر این دانستن این که مکانیزم های اپیژنتیک همچنان اتفاق می افتند، جالب است. یافته های این تحقیق راه را برای پژوهش در این باره و یافتن روش های درمانی تازه باز می کند.

جان کریستال، سردبیر نشریه بایالاجیکال سایکالاجی می گوید: “شواهد تازه به دست آمده نشان می دهد که عوامل ژنتیک و محیطی می توانند تغییرات طولانی مدت در مغز ایجاد کنند. به علاوه این تغییرات می توانند در روند زندگی فرد تغییرات اساسی ایجاد کنند. این تغییرات شامل افزایش اختلالات مربوط به افسردگی و احتمالا خودکشی هستند.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 15 مهـــتاب و آلا
فال ریاضی
فال ریاضی

شاید شما هم جزو افرادى هستید كه در دوران تحصیل درس هندسه برایتان هیچ جذابیتى نداشته و احتمالاً از شنیدن نام آن بیزارید ولى چند لحظه این موضوع را فراموش كنید. بعد ساده ترین اشكال هندسى را به خاطر بیاورید؛ مربع، مستطیل، مثلث، دایره و منحنى. سپس خیلى سریع و بدون اینكه زیاد به مغزتان فشار بیاورید شكلى را انتخاب كنید كه بیشتر از همه مى پسندید. در حقیقت یك تست روانشناسى پیش روى شما قرار دارد كه با توجه به انتخابتان بسرعت نشان مى دهد شما در زندگى چه جور آدمى هستید و در چه مشاغلی احتمال موفقیتتان بیشتر است!

 مربع

افرادى كه شكل مربع را انتخاب مى كنند كسانى هستند كه در یك محیط پایدار بیشترین احساس آرامش را دارند و مسیر كارهایشان كاملاً واضح است. چنین اشخاصى محافظه كارند و دوست دارند همه چیز مرتب و منظم باشد. وظیفه شناس هستند و اگر كارى را به آنها محول كنید آنقدر روى آن وقت مى گذارند تا تمام شود، حتى اگر كارى تكرارى و طاقت فرسا باشد و مجبور شدند به تنهایى آن را انجام دهند.

 مستطیل

اصولگرایى مشخصه بارز این افراد است. آنها نیز نظم و ترتیب را دوست دارند ولى آن را بیشتر از طریق سازماندهى هاى دقیق اجرا مى كنند. این امر سبب مى شود كه راه هاى مناسبى را انتخاب و همه قواعد و مقررات را بررسى كنند. اگر وظیفه اى را به این اشخاص محول كنید ابتدا آن را به خوبى سازماندهى مى كنند تا اطمینان یابند که به طور اصولی اجرا خواهد شد.

 مثلث

اشخاصى كه شكل مثلث را انتخاب مى كنند هدف گرا هستند. آنها از برنامه ریزى قبل از انجام كارها لذت مى برند و به طرح موضوعات و برنامه هاى بزرگ و بلند مدت تمایل نشان مى دهند، اما ممكن است جزئیات را فراموش كنند. اگر كارى را بر عهده آنها بگذارید ابتدا هدفى را براى آن تعیین و سپس با برنامه ریزى کار را آغاز می کنند.

دایره

چنین افرادى اجتماعى و خوش صحبت هستند، هیچ لحن خشنى ندارند و امور را به وسیله صحبت كردن درباره آنها تحت كنترل خود در مى آورند. ارتباطات اولین اولویت آنها در زندگى است. مطمئن باشید كه اگر وظیفه اى به آنها محول شود آنقدر درباره آن صحبت مى كنند تا هماهنگى لازم ایجاد شود.

 منحنى

خلاقیت در این قبیل افراد موج مى زند و اغلب اوقات كارهاى جدید و متفاویت را ارائه مى دهند. نظم و ترتیب برایشان كسالت آور است و اگر تكلیف را براى آنها در نظر بگیرید ایده هاى خوب و مشخصى را براى آنها ابداع می کنند.

  به طور كلى افرادى كه سه شكل اول یعنى مربع، مستطیل و مثلث را انتخاب مى كنند در جهت مسیر ویژه در حركت هستند و كارها را به طور منطقى و اصولى انجام مى دهند ولى ممكن است خلاقیت كمى داشته باشند.
اما گزینش دایره و منحنى نشان دهنده خلاقیت و برون گرایى است. چنین افرادى به موقعیت هاى جدید و سایر افراد دسترسی پیدا می کنند اما چندان اصول گرا و قابل اعتماد نیستند.

 كاربرد تست

 این تست براى ارزیابى افراد نسبت به موقعیت شغلى شان كاربرد دارد و یا به منظور پى بردن به این نكته كه اشخاص مختلف تا چه حد مى تواند با هم كار كنند. اگر شما بشدت علاقه  مندید كه یك كار خاص و اصولى را انجام دهید یك فرد مربع دوست میتواند همكار خوبى برایتان باشد. همچنین اینگونه افراد براى كار در دوایر حسابرسى هم كاملاً مناسبند. اگر كارها نیاز به سازماندهى گروهى داشته باشد مثلث دوستان در پیشبرد فعالیت ها موفق خواهند بود. این افراد مى توانند مجرى خوبى باشند چون اهداف را مشخص و اطمینان مى یابند كه دستیابى به آنها ممكن است. براى هر نوع ارتباطات حضورى افرادى كه دایره را انتخاب مى كنند، بهترین هستند. آنها مى توانند یك كارمند خوب، مسؤول پذیرش یا فردى باشند كه به مشتریان خود خدمات مناسبى را ارائه مى دهند. بالاخره افرادى كه شكل مورد علاقه شان منحنى است همیشه ایده هاى تازه دارند و به طور مثال براى كار در شركت هاى تبلیغاتى مناسبند


Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 15 مهـــتاب و آلا
قبر همسر و پسر اسکندر مقدونی کشف شد !!
قبر همسر و پسر اسکندر مقدونی کشف شد
قبر همسر و پسر اسکندر مقدونی کشف شد
کاوش‌ های باستان‌ شناسان در شمال یونان در شهر تاریخی آمفیپولیس منجر به کشف محوطه‌ ای باستانی شد که به اعتقاد باستان‌ شناسان محل دفن همسر و پسر اسکندر مقدونی به نامهای رکسان و اسکندر چهارم بوده است.

به گزارش ایران ناز گریک ریپورتر نوشت: محوطه‌ای دایره‌ای‌شکل به ارتفاع 3 متر و وسعت 500 متر مربع اطراف این مقبره را که در نزدیکی شهر کوچک و تاریخی آمفیپولیس قرار دارد، احاطه کرده‌ که به گفته باستان‌شناسان محدوده حفاظتی این قبرها بوده است.

کاترینا پریستر سرپرست گروه اکتشاف گفت: چنین محوطه‌ای تاکنون در هیچ جای بلغارستان کشف نشده و هیچ شکی نیز درخصوص وجود مقبره‌های همسر و فرزند اسکندر مقدونی در این منطقه وجود ندارد، با این حال به دلیل نبود مدارک کافی و کاهش توان مالی برای ادامه فعالیت‌ها نمی‌توان در این مورد نظری قطعی داد.

کارشناسان اعلام کرده‌اند که هر گونه نتیجه‌گیری در مورد صاحبان قبرها بدون ادامه کاوش‌ها و کشف شواهد و مدارکی جدید از داخل قبرها از نظر علمی پذیرفتنی نیست.

ایران ناز، رکسان و اسکندر چهارم همسر و فرزندان اسکندر مقدونی، پس از مرگ وی به مقدونیه تبعید شدند و در این کشور به قتل رسیدند.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 15 مهـــتاب و آلا
ابداع دوربینی که در درون بدن انسان سفر میکند!
ابداع دوربینی که در درون بدن انسان سفر میکند!
ابداع دوربینی که درون بدن انسان سفر میکند!
محققان موفق به ساخت دوربینی جدید شده اند که بر اساس داستانهای علمی و تخیلی قدیمی ساخته شده و میتواند درون بدن انسان شنا و سفر کند. در فیلم علمی-تخیلی سفر خارق العاده گروهی از محققان برای نجات جان یک سیاستمدار به ابعاد میکروسکوپی درآمده و به درون بدن وی تزریق شدند.
 
دوربین جدید توانایی مشابهی با تیم تخیلی درون این فیلم دارد و می تواند درون بدن انسان سفر کند. این دوربین در قالب یک کپسول است که می توان آن را به صورت بی سیم و از طریق دستگاه MRI از راه دور کنترل کرده و در درون بدن انسان حرکت داد.

تومورها و جراحت های داخلی اهداف از پیش تعیین شده این دوربین هستند بدون اینکه حرکت دوربین در درون بدن به سوی این اهداف کوچکترین آزردگی را برای فرد ایجاد کند. محققان در مصاحبه ای با مجله بیومدیکال میکرودیوایسز اعلام کردند کپسول ابداعی آنها حتی می تواند داروهای مورد نیاز را نیز به مناطق تعیین شده ای از بدن انسان انتقال دهد.

به گفته محققان، دستگاه MRI از میدان مغناطیسی پایداری برخوردار است و دوربین نیز با استفاده از این میدان مانند قایقی بادبانی که توسط باد هدایت می شود، به مسیرهای مورد نظر در درون بدن هدایت می شود. نسخه اولیه این کپسول بزرگتر از چیزی است که بتواند در درون شریانها حرکت کند از این رو آن را وارد سیستم گوارشی بیمار می کنند.
 
با استفاده از دنباله مسی که به دوربین متصل شده می توان آن را به راحتی و با کمک میدان مغناطیسی هدایت کرد. میدان مغناطیسی در این دنباله مسی ارتعاشاتی ایجاد کرده و کپسول را حرکت می دهد در عین حال ابزارهای الکترونیکی و حسگرهای موجود در کپسول به هدایتگر امکان می دهد میدان مغناطیسی را برای تغییر جهت کپسول دچار تغییر سازد.

به گزارش ایران ناز به نقل از میل آنلاین، به گفته محققان میتوان این شیوه را در مرحله کنونی جایگزین شیوه های درمانی ناخوشایندی مانند آندوسکوپی کرد، زیرا ورود و خروج آن به سیستم گوارشی بسیار ساده تر از شیوه آندوسکوپی بوده و عوارض جانبی آن نیز کمتر است.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 15 مهـــتاب و آلا

سلام به شما دوستان لطفا نظراتی با عنوان مطلب بگذارید

اگر می خواهید به وبلاگتان سری بزنیم لطفا آدرس وبلاگ را بگذارید

مطمئن باشید سر میزنیم

با تشکر از شما مدریت وبلاگ

 


Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 15 مهـــتاب و آلا
خوردنی های شفا بخش!!!

خوردنی های شفا بخش!!!

Continue
Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 1 مهـــتاب و آلا
منشا ایدز کجتست؟؟؟

منشا ایدز کجاست؟

منشا ایدز کجاست؟

حمید عمادی افزود: ویروس ایدز از حدود سال ۱۹۸۱ یعنی حدود ۳۰ پیش در جهان شناخته شد و تاکنون ابتلا به این ویروس در دنیا روند صعودی داشته است به طوری که حدود ۷۰ میلیون نفر تاکنون به این عفونت مبتلا شده اند، حدود نیمی از این افراد فوت کرده‌اند و اکنون حدود ۳۴ میلیون نفر فرد آلوده به HIV در دنیا زندگی می کنند.

۴۰ درصد مردم بوتسوانا به HIV مبتلا هستند


وی گفت: مهمترین منطقه آ‌لوده به این بیماری در دنیا جنوب صحرای آ‌فریقا و کشورهایی مثل بوتسوانا،اوگاندا و آفریقای جنوبی است، حدود ۴۰ درصد مردم بوتسوانا به ویروس ایدز مبتلا هستند و در آفریقای جنوبی نیز ۲۶ درصد به این ویروس آلوده هستند.

عمادی افزود:‌ در کشورهای شمال آفریقا و آسیا و منطقه ما شیوع ویروس ایدز بسیار کمتر است اما سرعت رشد این بیماری بیشتر است زیرا در کشورهای آفریقایی این بیماری به حدی ا گسترش رسیده است که دیگر رشد آن در حد بسیار بالا نیست.

 

آمار ایدز در ایران


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در کشور ما بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت حدود ۲۵ هزار نفر تاکنون به ویروس این بیماری مبتلا شده اند که تعدادی از آنان فوت کرده اند اما آمارهای غیر رسمی ابتلای حدود ۱۰۰ هزار نفر و در پیش بینی های بدبینانه تا ۳۰۰ هزار مبتلا را بیان داشته است اما این آمارها قطعی نیست و تخمینی است.

آسیا در ردیف مناطق با رشد بالای ایدز


این متخصص عفونی اضافه کرد:‌ رشد این بیماری هم اکنون در برخی کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق حدود ۲۰۰ درصد است، این بیماری در چین و هند نیز به سرعت در حال شیوع و گسترش است و با توجه به جمعیت بالای این کشورها حدس زده می شود در آینده آسیا نیز جزء مناطق با شیوع بالای این بیماری بشود.

عمادی گفت: نرخ رشد این بیماری در کشور ما حدود ۱۰۰درصد است یعنی تعداد افراد مبتلا به این بیماری در حال سال نسبت به سال قبل حدود ۲ برابر است.

 

منشا HIV کجاست


وی افزود: در مورد منشا این بیماری فرضیه های زیادی وجود دارد به نظر می رسد اولین موارد این بیماری در آمریکا و در بین افراد همجنس گرا در سانفرانسیسکو دیده شده است البته طی یک تحقیقی از آب اطراف لخته خود بیماران فوت شده در سالهای قبل از کشف این بیماران وقتی به عقب رفتند به فردی رسیدند که در سال ۱۹۷۷ به علت ارتباط با یک میمون به این بیماری مبتلا شده بود البته این مسئله هنوز در حد فرضیه است و به صورت علمی اثبات نشده است.

 

الگوی ابتلا به ایدز در کشورهای مختلف
این متخصص عفونی گفت: الگوی ابتلا به ویروس ایدز در مناطق مختلف دنیا متفاوت است، الگوی ابتلا به این بیماری در جنوب صحرای آ‌فریقا بیشتر ارتباط جنسی زن با مرد است که علل فرهنگی، فقر، نبود اعتقادات دینی و مهاجرت زیاد ارتباط جنسی بین زن و مرد در این منطقه بالاست.

وی افزود: در این مناطق شیوع جنسی زن و مرد تقریباً مساوی است و حدود ۵۰ درصد مبتلایان زن هستند به همین علت ابتلای نوزادان و بچه ها نیز به این بیماری بسیار بالاست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: الگوی ابتلا به این بیماری در آسیا و از جمله کشور ما متفاوت است و بیشتر بین معتادان تزریقی و از طریق سرنگ مشترک است و بعد از ارتباط جنسی این معتادان با شرکای جنسی خود عامل گسترش این بیماری است که هم اکنون با این پدیده مواجه شده ایم.

عمادی گفت: به علت همین الگوی شیوع بین معتادان تزریقی است که حدود ۹۴ درصد موارد شناسایی شده این بیماری در کشور مرد هستند اما پدیده ای که اکنون موجب گسترش این بیماری در کشور است انتقال جنسی این بیماری از طریق معتادان تزریقی به همسران و شرکای جنسی آنهاست که موجب شده این بیماری از گروه متمرکز معتادان تزریقی به کل جامعه وارد شود.

 

همسران معتادان گروه جدید مبتلایان به ویروس ایدز در ایران


وی اضافه کرد: بسیاری از زنان این معتادان به متخصصان عفونی مراجعه می کنند و می گویند شوهرمان بر اثر اعتیاد فوت کرده یا طلاق گرفتیم اما تا زمانی که شوهرمان بود از او می کشیدیم و حالا که نیست هم متوجه شده ایم که او ویروس ایدز گرفته ایم و حتی نبودنش هم برای ما مصیبت است در حالی که این زنان افراد موجهی هستند که ارتباط جنسی خارج از خانواده نداشته اند.

عمادی گفت:‌ البته نمی توان انتقال جنسی ویروس ایدز را در بین افرادی که چند شریک جنسی دارند و بی بند و بار هستند اعم از جوانان قبل از ازدواج و مردان یا حتی برخی زنان متأهل را انکار کرد اما هنوز بخش عمده جامعه ما به اصول اخلاقی پایبند هستند و این مسئله عامل اصلی گسترش بیماری ایدز در جامعه ما نیست.

وی افزود:‌ در گذشته که ویروس ایدز در بین معتادان تزریقی متمرکز بود به راحتی به این افراد در زندان یا جاهای دیگر دسترسی داشتیم و می توانستیم آنها را کنترل کنیم اما اگر این بیماری به جامعه عمومی و به خصوص روسپی ها وارد شود دسترسی به مبتلایان و کنترل آن بسیار سخت می شود.

 

آیا ایدز در ایران اپیدمی شده


این متخصص عفونی اضافه کرد: در مورد اینکه این بیماری در کشور ما اپیدمی شده است یانه باید گفت هر گاه شیوع یک بیماری در گروه متمرکز حدود ۵درصد و در کل جامعه حدود یک درصد باشد می توان گفت با اپیدمی آن بیماری مواجه هستیم در مورد ایدز شاهد اپیدمی این بیماری در بین گروه معتادان تزریقی هستیم اما در کل جامعه با توجه به شناسایی حدود ۲۵ هزار نفر در ۷۵ میلیون نفر که کمتر از یک درصد است هنوز به مرحله اپیدمی در کل جامعه نرسیده ایم.

 

استراتژی ABC برای مهار ایدز


وی درباره راهکار کنترل این بیماری گفت: سازمان بهداشت جهانی برای کنترل و پیشگیری این بیماری استراتژی ABC را پیشنهاد داده است که حرفA این استراتژی مخفف کلمه abstaint به معنای این است که خویشتندار یا پرهیزکار باش است، حرفB به معنای « وفادار باشید» و مخفف کلمه Be Faithful است و بالاخره حرف C به معنای از کاندوم استفاده کنید و مخفف Candom USe است.

عمادی افزود: بر اساس این برنامه ابتدا به افراد قبل از ازدواج توصیه می کنند که پرهیزکار باشد این استراتژی در بین مسلمانان و افراد مذهبی مانند کشور ما تا حد زیادی عامل کنترل بیماری است اما بالاخره همه مردم نمی توانند خویشتندار باشند.

وی گفت: برای گروه دوم توصیه این است که حداقل با یک نفر باشند و با چند شریک جنسی ارتباط نداشته باشند و بالاخره گروه سومی که نمی توانند به این توصیه هم عمل کنند توصیه می کنند حالا که نمی توانند خویشتنداری کنند یا به یک شریک جنسی اکتفا کنند حداقل از کاندوم استفاده کنند.

 

الگوی کنترل ایدز در تایلند


این متخصص عفونی افزود: نمونه موفق استفاده از استراتژی سوم کشور تایلند است که صنعت روسپی گری آن معروف است اما در آنجا هیچ فرد روسپی حاضر نیست که بدون کاندوم با شریک جنسی ارتباط برقرار کند و همین مسئله موجب کنترل مناسب و جلوگیری از رشد این بیماری شده است.

 

توزیع لوازم پیشگیری از ایدز در روزنامه فروشی ها کار درستی است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره توزیع کاندوم در روزنامه فروشی ها گفت: بنده به عنوان یک متخصص عفونی با این مسئله موافقم باید دسترسی به این وسیله برای مردم آسان شود آیا توزیع این وسیله در روزنامه فروشی ها بدتر است یا توزیع سیگار که عامل انواع بیماری هاست.

وی افزود: البته در مورد استفاده از این وسیله با توجه به جوان بودن جمعیت کشور ما و خطراتی که از این مسیر جامعه را تهدید می کند لازم است نه فقط وزارت بهداشت بلکه همه دستگاهها اعم از آموزش و پرورش، دانشگاهها، حتی وزارت بازرگانی و صنایع نیز باید برای ارائه وسایل مناسب به مردم برای پیشگیری از ایدز وارد عمل شوند.

 

فقر، مشکلات اقتصادی، فرزندان یتیم؛ ضعف قدرت نظامی عواقب شیوع ایدز

وی گفت: زیرا اگر این بیماری در جامعه شایع شود، آثار آن فقط دامان وزارت بهداشت و جامعه پزشکی را نمی گیرد آثار وحشتناک اجتماعی، اقتصادی و حتی نظامی دارد در کشور آفریقای جنوبی حدود ۷۰ درصد نظامیان به ویروس ایدز مبتلا هستند و بسیاری از فرزندان این کشور والدینشان به علت مرگ ناشی از ایدز از دست داده و یتیم شده اند و کشاورزی این کشور نیز به علت بیمار بودن بخش عمده جمعیت فلج شده است.

 

ایدز هنوز درمان قطعی ندارد


وی درباره درمان این بیماری نیز توضیح داد: این بیماری اکنون نیز درمان دارد و ۱۷ تا ۱۸ قلم دارو دارد و بیمارانی را در کشور داریم که از سال ۶۶ با استفاده از دارو به راحتی زندگی می کنند و مشکل خاصی ندارند اما این بیماری علاج به این معنا که درمان قطعی شوند ندارد.

وی افزود: تحقیقاتی زیادی برای ساخت واکسن و یا داروی درمان قطعی این بیماری در دنیا در حال انجام است و کمپانی های بزرگ دارویی نیز در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند و می دانیم که سرمایه گذاری برای انجام تمام فازهای آزمایشگاهی تا انسانی برای تولید یک داروی جدید حدود ۷۵۰ میلیون دلار اعتبار می خواهد و حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال طول می کشد بنابراین حداقل تا ۱۰ سال آینده نباید منتظر تولید دارو یا واکسنی برای بیماری ایدز باشیم.

 


Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 1 مهـــتاب و آلا
از چه نوع عینک هایی استفاده کنیم؟؟

از چه نوع عینک هایی استفاده کنیم؟؟

Continue
Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 1 مهـــتاب و آلا
14 سوال و پاسخ مهم راجع به ضد آفتاب

14 سوال و پاسخ مهم راجع به ضد آفتاب

Continue
Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 1 مهـــتاب و آلا
برنامه دقیق

با این برنامه صبح تاشب انرژی داشته‌ باشید!

با این برنامه صبح تاشب انرژی داشته‌ باشید! www.taknaz.ir

برای اینکه در طول روز بتوانیم به درستی و با تمام انرژی کار کنیم، نیاز داریم تا یک برنامه خوب برای تغذیه و ورزش داشته باشیم.

انرژی روزانه را باید به روش های متفاوت و از طریق غذا و میان وعده تامین کرد و گاهی نیز ورزش کردن می تواند این انرژی را افزایش دهد اما باید برای هر یک از این کارها طبق یک برنامه درست پیش رفت.

 

 

صبح را با قدرت آغاز کنید

شروع خوب در هر کاری بسیار مهم است و از همین رو داشتن یک روز خوب تنها با یک صبحانه عالی شروع می شود. اما به گفته بسیاری از محققان یک صبحانه کامل باید پر کالری و پر ویتامین باشد. پیشنهاداتی که معمولا برای این وعده غذایی می شود بیشتر شامل کره بادام زمینی و مقداری نان تست، تخم مرغ نیمرو به همراه مقدار کمی کره، یک فنجان قهوه و یا چای کم شیرینی است.

 

 

ورزش را فراموش نکنید

بعد از اینکه یک صبحانه کامل و مقوی خوردید باید مقداری نیز تحرک داشته باشید تا روزتان همراه با انرژی بیشتری باشد. به گفته عده ای از متخصصین 30 دقیقه ورزش می تواند تا 38 ساعت متابولیسم بدن شما را تامین کند. اما از بهترین نرمش هایی که می توانید در هنگام صبح انجام دهید، می توان به 10 عدد شنا، 20 عدد دراز و نشست اشاره کرد که می تواند شما را به سطح بالایی از انرژی برساند.

 

 

میان وعده های طلایی

میان وعده ها می توانند برای شما نقش های اساسی را اجرا کنند و انرژی شما را در مواقعی که احساس خستگی می کنید تجدید می کند. برای میان وعده ها بهتر است تا از میوه ها استفاده کنید. برای مثال می توانید از دو واحد پرتقال یا موز مصرف کنید. همچنین در کنار میوه ها بهترین انتخاب برای یک میان وعده طلایی می تواند آجیل باشد که این روزها به واسطه عید مقدار زیادی از آن را در خانه دارید.

 

 

یک ناهار بی نقص

پس از صرف یک میان وعده ساده اما پر انرژی وقت آن می رسد تا روز خوب خود را با یک ناهار کامل و بی نقص کامل کنید. برای ناهار باید نکاتی را نیز در نظر داشته باشید مانند اینکه بهتر است تا به مقدارهای مساوی از مواد مغذی استفاده کنید. برای مثال می توانید از گوشت قرمز برای ناهار استفاده کنید و یا موادی که به شما کالری لازم برای کار در باقی روز را می دهند مانند مواد کربوهیدراتی هستند.

 

 

بعد از ظهر در خانه

بعد از یک روز کاری باید در خانه کارهایی انجام دهیم که انرژی از دست رفته را به ما بازگرداند و همچنین خستگی ناشی از روز را نیز از بدن شما خارج کند. شما می توانید همان برنامه ای که برای میان وعده ها داشتید را اجرا کنید و در کنار ان نیز به انجام ورزش های کششی و ساده نیز بپردازید. این کار باعث می شود تا خستگی ناشی از روز نیز از بدن شما خارج شود.

 

 

شام سبک اما مقوی

بیشتر پزشکان و محققان بر این اعتقاد هستند تا لازم است برای شام از غذاهای ساده و سبک استفاده کرد تا خوابی راحت داشته باشید. بهترین انتخاب برای شام می تواند غذاهایی مانند انواع سوپ و آش باشد. البته بهتر است تا این سوپ ها از مقدار حبوبات کمتری برخوردار باشند تا خواب راحت تری داشته باشید.

 


Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 1 مهـــتاب و آلا
روش های ضد عفونی کردن مسواک

 

 

روش ضد عفونی کردن مسواک

چند دستورالعمل مفید برای ضدعفونی کردن مسواک

 

شاید تا به حال کسی به شما نگفته باشد که مسواکتان می‌تواند بستری مناسب برای رشد و تکثیر باکتری‌ها و میکروب‌ها باشد.

 

 

متخصصان بهداشت و دهان دندان می‌گویند: آیا تاکنون از خودتان پرسیده‌اید که چرا با وجودی که بهداشت دهان و دندانهایتان را به خوبی رعایت می‌کنید ولی باز هم با مشکلاتی چون خونریزی لثه، دردناک و حساس بودن دندانها و یا بوی بد دهان مواجه هستید؟ پاسخ این سوال و مشکلاتی از این دست به احتمال زیاد در قفسه‌ای است که مسواک خود را در آنجا نگهداری می‌کنید.

 

میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌توانند به راحتی از مسواک به دهان راه پیدا کنند. عدم نگهداری صحیح مسواک می‌تواند این وسیله ضروری را به سوپرمارکتی از بیماری‌ها تبدیل کند. برای مصون ماندن در برابر بیماری‌ها باید مسواک خود را در شرایط تمیز و شسته قرار دهید.

 

 

 

البته نیازی نیست که دستگاه گران قیمت استریل کننده برای این کار تهیه کنید بلکه کافیست چند دستورالعمل ساده را که در زیر به آنها اشاره شده برای تمیز نگهداشتن مسواک خود بکار ببندید:

 

۱-‌ پس از مسواک زدن هرگز مسواک خود را در وضعیت افقی قرار ندهید بلکه آن را به حالت ایستاده بگذارید تا آب به راحتی از روی آن عبور کند. بعلاوه در حالت ایستاده رطوبت برس‌های مسواک نیز به راحتی تبخیر می‌شوند. همچنین مسواکتان را در جا مسواکی‌هایی که برای همین‌کار طراحی شده‌اند، بگذارید و مطمئن شوید که با مسواک افراد دیگر تماس پیدا نکند.

 

۲-‌ پس از هر بار مسواک زدن حداقل یک یا دو دقیقه مسواکتان را زیر شیر آب نگه داشته و آبکشی کنید. سپس آن را با محلول دهان شویه قوی بشویید. اما مطمئن شوید که پس از خارج کردن مسواک از محلول دهان شویه آن را به خوبی آبکشی کرده باشید تا چیزی از محلول روی آن نماند.

 

۳- مسواک خود را هفته‌ای یک نوبت در آب جوش قرار دهید. هر چند این کار به تدریج موجب نرم شدن برس مسواک می‌شود اما روشی بسیار موثر برای کشتن میکروب‌ها است. برای جلوگیری از آسیب دیدن مسواک فقط هفته‌ای یکبار از این روش استفاده کنید.


۴- مسواک خود را برای چند دقیقه در کاسه‌ای پر از سرکه قرار دهید و سپس با آب داغ آبکشی کنید. مراقب باشید دست‌های خود را نسوزانید.

 نظر فراموش نشه


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا

ادامه مطلب

Continue
Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
مردان تهران قدیم چه میپوشیدند؟؟؟

ادامه مطلب فراموش نشه

Continue
Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
اولین کودکستان ایرانی

اولین کودکستان ایرانی

اولین کودکستان ایرانی 
 
عکسی بسیار دیدنی از اولین کودکستان ایرانی
 
 


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
اتوبوس دهه 60

اتوبوس دهه شصت


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
قدیمی ترین نانوایی

قدیمی‌ ترین عکس نانوائی در تهران

می گویند پخت نان سنگک قبل از ورود اسلام در ایران رواج داشته و در واقع ایده پخت آن را پزشک یکی از سلاطین ساسانی می دهد. او برای سلطان که بیماری سختی دچار شده بود تجویز می کند که نانی بخورد که روی ریگ (سنگ ریزه) پخته شده باشد.سالنمای کمیته نانوایان تهران که در تاریخ 19 اردیبهشت سال 1326 در تهران منتشر شده است هم درباره پیدایش نانوایی و نان سنگک این طور آمده است: «شاه عباس برای رفاه حال طبقات تهی دست و لشگریان خود که غالباً در سفر احتیاج به نان و خورش موقت و فوری داشتند و لازم بود به هر شهری می رسند نانوایی هایی باشند که بتوانند به قدر مصرف سربازان نان تهیه نمایند و غذایی باشد که خورش نان قرار دهند، درصدد چاره بر آمد و حل این مشکل را از «شیخ بهایی» که از اجله ی علما و دانشمندان ایران بود خواست. شیخ بهایی با تفکر و تعمق تنور سنگکی را ابداع نمود...»

 

قدیمی‌ ترین عکس نانوائی در تهران (+گزارش) www.taknaz.ir  

 

 قدیمی ترین عکس از نانوایی در تهران

 

از طرفی قدیمی‌ترین فرهنگ لغتی که از این نان خوش طعم نام برده «برهان قاطع» است که در سال 1062 هجری قمری نوشته شده، مؤلف این فرهنگ در معنی واژه سنگک می‌نویسد: «و نوعی از نان هم هست که بر روی سنگ‌ریزه‌های گرم بپزند.» پیشینه تاریخی نان سنگک دقیقا روشن نیست و حرف و حدیث های زیادی درباره اش گفته شده است، اما آنچه که معلوم است، اینست که واژه "سنگک " از دو جزء " سنگ " و "ک " نسبت ساخته شده و آن نانی است که بر روی سنگ‌ریزه (ریگ) پخته می شود.

 

 

 

قدیمی‌ ترین عکس نانوائی در تهران (+گزارش) www.taknaz.ir

 

 یک نانوایی سنگکی در دوره قاجار

 


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
اولین و قدیمی ترین پاسپورت ایرانی

اولین و قدیمی ترین پاسپورت ایرانی

اولین و قدیمی ترین پاسپورت ایرانی (عکس) www.taknaz.ir

اولین و قدیمی ترین پاسپورت ایرانی (عکس) www.taknaz.ir


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
عکس های تاریخی

عکس بسیار جالب تاریخی از ایران

اولین گل فروشی در رشت

2 عکس بسیار جالب تاریخی از ایران www.taknaz.ir   


یک بستنی فروش در ایران 120 سال پیش !

در سال‌های اولیه تولید بستنی، شکر و شیر و ثعلب را در استوانه‌های فلزی که در بشکه‌های چوبی قرار داشت، می‌ریختند و اطراف استوانه‌های فلزی را با نمک و یخ می‌پوشاندند.

 

یخ و نمک باعث می‌شد دما به حدود ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر برسد.

 

2 عکس بسیار تاریخی از ایران www.taknaz.ir

این عکس تاریخی از یک بستنی‌فروش ایرانی حدود سال ۱۸۹۰ میلادی برداشته شده است)

 


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا