دستام بوی خاک میداد..... به جرم چیدن گل، من رو به دار آویختن اما هیچ کس نگفت که شاید گلی کاشته باشم. به وبلاگمون خوش اومدین نظر یادتون نره کپی با ذکر منبع خوش حال میشیم تو وبلاگمون عضو بشید تبادل لینک صورت میگیرد به علت بروز بودن از صفحات دیگه هم دیدن کنید ممنون مهتاب و آلا ✿◕ ‿ ◕✿   ❀◕ ‿ ◕❀   ❁◕ ‿ ◕❁   ✾◕ ‿ ◕✾  --------♥ -------♥ -----♥ ---♥ --♥ -♥ ♥ ♥ -♥ --♥ ---♥ -----♥ -------♥ --------♥ ---------♥ -----------♥ -------------♥ ,•’``’•,•’``’•, .’•,`’•,*,•’`,•’ ....`’•,,•’` ,•’``’•,•’``’•, .’•,`’•,*,•’`,•’ ....`’•,,•’` -------------♥ -----------♥ ---------♥ --------♥ -------♥ -----♥ ---♥ --♥ -♥ ♥ ♥ -♥ --♥ ---♥ -----♥ -------♥ --------♥ ---------♥ -----------♥ -------------♥ ,•’``’•,•’``’•, .’•,`’•,*,•’`,•’ ....`’•,,•’`
categories
friends

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 513
بازدید کل : 356257
تعداد مطالب : 1134
تعداد نظرات : 850
تعداد آنلاین : 1




مرجع کد آهنگ برای وبلاگ

فور یو چت

قفل

جاوا اسكریپت

..... دنیای کدهای جاوا اسکریپت ...... کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک .................... آیکون
..
..
..
..
..
..
..
ابداع دوربینی که در درون بدن انسان سفر میکند!
ابداع دوربینی که در درون بدن انسان سفر میکند!
ابداع دوربینی که درون بدن انسان سفر میکند!
محققان موفق به ساخت دوربینی جدید شده اند که بر اساس داستانهای علمی و تخیلی قدیمی ساخته شده و میتواند درون بدن انسان شنا و سفر کند. در فیلم علمی-تخیلی سفر خارق العاده گروهی از محققان برای نجات جان یک سیاستمدار به ابعاد میکروسکوپی درآمده و به درون بدن وی تزریق شدند.
 
دوربین جدید توانایی مشابهی با تیم تخیلی درون این فیلم دارد و می تواند درون بدن انسان سفر کند. این دوربین در قالب یک کپسول است که می توان آن را به صورت بی سیم و از طریق دستگاه MRI از راه دور کنترل کرده و در درون بدن انسان حرکت داد.

تومورها و جراحت های داخلی اهداف از پیش تعیین شده این دوربین هستند بدون اینکه حرکت دوربین در درون بدن به سوی این اهداف کوچکترین آزردگی را برای فرد ایجاد کند. محققان در مصاحبه ای با مجله بیومدیکال میکرودیوایسز اعلام کردند کپسول ابداعی آنها حتی می تواند داروهای مورد نیاز را نیز به مناطق تعیین شده ای از بدن انسان انتقال دهد.

به گفته محققان، دستگاه MRI از میدان مغناطیسی پایداری برخوردار است و دوربین نیز با استفاده از این میدان مانند قایقی بادبانی که توسط باد هدایت می شود، به مسیرهای مورد نظر در درون بدن هدایت می شود. نسخه اولیه این کپسول بزرگتر از چیزی است که بتواند در درون شریانها حرکت کند از این رو آن را وارد سیستم گوارشی بیمار می کنند.
 
با استفاده از دنباله مسی که به دوربین متصل شده می توان آن را به راحتی و با کمک میدان مغناطیسی هدایت کرد. میدان مغناطیسی در این دنباله مسی ارتعاشاتی ایجاد کرده و کپسول را حرکت می دهد در عین حال ابزارهای الکترونیکی و حسگرهای موجود در کپسول به هدایتگر امکان می دهد میدان مغناطیسی را برای تغییر جهت کپسول دچار تغییر سازد.

به گزارش ایران ناز به نقل از میل آنلاین، به گفته محققان میتوان این شیوه را در مرحله کنونی جایگزین شیوه های درمانی ناخوشایندی مانند آندوسکوپی کرد، زیرا ورود و خروج آن به سیستم گوارشی بسیار ساده تر از شیوه آندوسکوپی بوده و عوارض جانبی آن نیز کمتر است.

Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 15 مهـــتاب و آلا

سلام به شما دوستان لطفا نظراتی با عنوان مطلب بگذارید

اگر می خواهید به وبلاگتان سری بزنیم لطفا آدرس وبلاگ را بگذارید

مطمئن باشید سر میزنیم

با تشکر از شما مدریت وبلاگ

 


Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 15 مهـــتاب و آلا
خوردنی های شفا بخش!!!

خوردنی های شفا بخش!!!

Continue
Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 1 مهـــتاب و آلا
منشا ایدز کجتست؟؟؟

منشا ایدز کجاست؟

منشا ایدز کجاست؟

حمید عمادی افزود: ویروس ایدز از حدود سال ۱۹۸۱ یعنی حدود ۳۰ پیش در جهان شناخته شد و تاکنون ابتلا به این ویروس در دنیا روند صعودی داشته است به طوری که حدود ۷۰ میلیون نفر تاکنون به این عفونت مبتلا شده اند، حدود نیمی از این افراد فوت کرده‌اند و اکنون حدود ۳۴ میلیون نفر فرد آلوده به HIV در دنیا زندگی می کنند.

۴۰ درصد مردم بوتسوانا به HIV مبتلا هستند


وی گفت: مهمترین منطقه آ‌لوده به این بیماری در دنیا جنوب صحرای آ‌فریقا و کشورهایی مثل بوتسوانا،اوگاندا و آفریقای جنوبی است، حدود ۴۰ درصد مردم بوتسوانا به ویروس ایدز مبتلا هستند و در آفریقای جنوبی نیز ۲۶ درصد به این ویروس آلوده هستند.

عمادی افزود:‌ در کشورهای شمال آفریقا و آسیا و منطقه ما شیوع ویروس ایدز بسیار کمتر است اما سرعت رشد این بیماری بیشتر است زیرا در کشورهای آفریقایی این بیماری به حدی ا گسترش رسیده است که دیگر رشد آن در حد بسیار بالا نیست.

 

آمار ایدز در ایران


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در کشور ما بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت حدود ۲۵ هزار نفر تاکنون به ویروس این بیماری مبتلا شده اند که تعدادی از آنان فوت کرده اند اما آمارهای غیر رسمی ابتلای حدود ۱۰۰ هزار نفر و در پیش بینی های بدبینانه تا ۳۰۰ هزار مبتلا را بیان داشته است اما این آمارها قطعی نیست و تخمینی است.

آسیا در ردیف مناطق با رشد بالای ایدز


این متخصص عفونی اضافه کرد:‌ رشد این بیماری هم اکنون در برخی کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق حدود ۲۰۰ درصد است، این بیماری در چین و هند نیز به سرعت در حال شیوع و گسترش است و با توجه به جمعیت بالای این کشورها حدس زده می شود در آینده آسیا نیز جزء مناطق با شیوع بالای این بیماری بشود.

عمادی گفت: نرخ رشد این بیماری در کشور ما حدود ۱۰۰درصد است یعنی تعداد افراد مبتلا به این بیماری در حال سال نسبت به سال قبل حدود ۲ برابر است.

 

منشا HIV کجاست


وی افزود: در مورد منشا این بیماری فرضیه های زیادی وجود دارد به نظر می رسد اولین موارد این بیماری در آمریکا و در بین افراد همجنس گرا در سانفرانسیسکو دیده شده است البته طی یک تحقیقی از آب اطراف لخته خود بیماران فوت شده در سالهای قبل از کشف این بیماران وقتی به عقب رفتند به فردی رسیدند که در سال ۱۹۷۷ به علت ارتباط با یک میمون به این بیماری مبتلا شده بود البته این مسئله هنوز در حد فرضیه است و به صورت علمی اثبات نشده است.

 

الگوی ابتلا به ایدز در کشورهای مختلف
این متخصص عفونی گفت: الگوی ابتلا به ویروس ایدز در مناطق مختلف دنیا متفاوت است، الگوی ابتلا به این بیماری در جنوب صحرای آ‌فریقا بیشتر ارتباط جنسی زن با مرد است که علل فرهنگی، فقر، نبود اعتقادات دینی و مهاجرت زیاد ارتباط جنسی بین زن و مرد در این منطقه بالاست.

وی افزود: در این مناطق شیوع جنسی زن و مرد تقریباً مساوی است و حدود ۵۰ درصد مبتلایان زن هستند به همین علت ابتلای نوزادان و بچه ها نیز به این بیماری بسیار بالاست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: الگوی ابتلا به این بیماری در آسیا و از جمله کشور ما متفاوت است و بیشتر بین معتادان تزریقی و از طریق سرنگ مشترک است و بعد از ارتباط جنسی این معتادان با شرکای جنسی خود عامل گسترش این بیماری است که هم اکنون با این پدیده مواجه شده ایم.

عمادی گفت: به علت همین الگوی شیوع بین معتادان تزریقی است که حدود ۹۴ درصد موارد شناسایی شده این بیماری در کشور مرد هستند اما پدیده ای که اکنون موجب گسترش این بیماری در کشور است انتقال جنسی این بیماری از طریق معتادان تزریقی به همسران و شرکای جنسی آنهاست که موجب شده این بیماری از گروه متمرکز معتادان تزریقی به کل جامعه وارد شود.

 

همسران معتادان گروه جدید مبتلایان به ویروس ایدز در ایران


وی اضافه کرد: بسیاری از زنان این معتادان به متخصصان عفونی مراجعه می کنند و می گویند شوهرمان بر اثر اعتیاد فوت کرده یا طلاق گرفتیم اما تا زمانی که شوهرمان بود از او می کشیدیم و حالا که نیست هم متوجه شده ایم که او ویروس ایدز گرفته ایم و حتی نبودنش هم برای ما مصیبت است در حالی که این زنان افراد موجهی هستند که ارتباط جنسی خارج از خانواده نداشته اند.

عمادی گفت:‌ البته نمی توان انتقال جنسی ویروس ایدز را در بین افرادی که چند شریک جنسی دارند و بی بند و بار هستند اعم از جوانان قبل از ازدواج و مردان یا حتی برخی زنان متأهل را انکار کرد اما هنوز بخش عمده جامعه ما به اصول اخلاقی پایبند هستند و این مسئله عامل اصلی گسترش بیماری ایدز در جامعه ما نیست.

وی افزود:‌ در گذشته که ویروس ایدز در بین معتادان تزریقی متمرکز بود به راحتی به این افراد در زندان یا جاهای دیگر دسترسی داشتیم و می توانستیم آنها را کنترل کنیم اما اگر این بیماری به جامعه عمومی و به خصوص روسپی ها وارد شود دسترسی به مبتلایان و کنترل آن بسیار سخت می شود.

 

آیا ایدز در ایران اپیدمی شده


این متخصص عفونی اضافه کرد: در مورد اینکه این بیماری در کشور ما اپیدمی شده است یانه باید گفت هر گاه شیوع یک بیماری در گروه متمرکز حدود ۵درصد و در کل جامعه حدود یک درصد باشد می توان گفت با اپیدمی آن بیماری مواجه هستیم در مورد ایدز شاهد اپیدمی این بیماری در بین گروه معتادان تزریقی هستیم اما در کل جامعه با توجه به شناسایی حدود ۲۵ هزار نفر در ۷۵ میلیون نفر که کمتر از یک درصد است هنوز به مرحله اپیدمی در کل جامعه نرسیده ایم.

 

استراتژی ABC برای مهار ایدز


وی درباره راهکار کنترل این بیماری گفت: سازمان بهداشت جهانی برای کنترل و پیشگیری این بیماری استراتژی ABC را پیشنهاد داده است که حرفA این استراتژی مخفف کلمه abstaint به معنای این است که خویشتندار یا پرهیزکار باش است، حرفB به معنای « وفادار باشید» و مخفف کلمه Be Faithful است و بالاخره حرف C به معنای از کاندوم استفاده کنید و مخفف Candom USe است.

عمادی افزود: بر اساس این برنامه ابتدا به افراد قبل از ازدواج توصیه می کنند که پرهیزکار باشد این استراتژی در بین مسلمانان و افراد مذهبی مانند کشور ما تا حد زیادی عامل کنترل بیماری است اما بالاخره همه مردم نمی توانند خویشتندار باشند.

وی گفت: برای گروه دوم توصیه این است که حداقل با یک نفر باشند و با چند شریک جنسی ارتباط نداشته باشند و بالاخره گروه سومی که نمی توانند به این توصیه هم عمل کنند توصیه می کنند حالا که نمی توانند خویشتنداری کنند یا به یک شریک جنسی اکتفا کنند حداقل از کاندوم استفاده کنند.

 

الگوی کنترل ایدز در تایلند


این متخصص عفونی افزود: نمونه موفق استفاده از استراتژی سوم کشور تایلند است که صنعت روسپی گری آن معروف است اما در آنجا هیچ فرد روسپی حاضر نیست که بدون کاندوم با شریک جنسی ارتباط برقرار کند و همین مسئله موجب کنترل مناسب و جلوگیری از رشد این بیماری شده است.

 

توزیع لوازم پیشگیری از ایدز در روزنامه فروشی ها کار درستی است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره توزیع کاندوم در روزنامه فروشی ها گفت: بنده به عنوان یک متخصص عفونی با این مسئله موافقم باید دسترسی به این وسیله برای مردم آسان شود آیا توزیع این وسیله در روزنامه فروشی ها بدتر است یا توزیع سیگار که عامل انواع بیماری هاست.

وی افزود: البته در مورد استفاده از این وسیله با توجه به جوان بودن جمعیت کشور ما و خطراتی که از این مسیر جامعه را تهدید می کند لازم است نه فقط وزارت بهداشت بلکه همه دستگاهها اعم از آموزش و پرورش، دانشگاهها، حتی وزارت بازرگانی و صنایع نیز باید برای ارائه وسایل مناسب به مردم برای پیشگیری از ایدز وارد عمل شوند.

 

فقر، مشکلات اقتصادی، فرزندان یتیم؛ ضعف قدرت نظامی عواقب شیوع ایدز

وی گفت: زیرا اگر این بیماری در جامعه شایع شود، آثار آن فقط دامان وزارت بهداشت و جامعه پزشکی را نمی گیرد آثار وحشتناک اجتماعی، اقتصادی و حتی نظامی دارد در کشور آفریقای جنوبی حدود ۷۰ درصد نظامیان به ویروس ایدز مبتلا هستند و بسیاری از فرزندان این کشور والدینشان به علت مرگ ناشی از ایدز از دست داده و یتیم شده اند و کشاورزی این کشور نیز به علت بیمار بودن بخش عمده جمعیت فلج شده است.

 

ایدز هنوز درمان قطعی ندارد


وی درباره درمان این بیماری نیز توضیح داد: این بیماری اکنون نیز درمان دارد و ۱۷ تا ۱۸ قلم دارو دارد و بیمارانی را در کشور داریم که از سال ۶۶ با استفاده از دارو به راحتی زندگی می کنند و مشکل خاصی ندارند اما این بیماری علاج به این معنا که درمان قطعی شوند ندارد.

وی افزود: تحقیقاتی زیادی برای ساخت واکسن و یا داروی درمان قطعی این بیماری در دنیا در حال انجام است و کمپانی های بزرگ دارویی نیز در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند و می دانیم که سرمایه گذاری برای انجام تمام فازهای آزمایشگاهی تا انسانی برای تولید یک داروی جدید حدود ۷۵۰ میلیون دلار اعتبار می خواهد و حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال طول می کشد بنابراین حداقل تا ۱۰ سال آینده نباید منتظر تولید دارو یا واکسنی برای بیماری ایدز باشیم.

 


Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 1 مهـــتاب و آلا
از چه نوع عینک هایی استفاده کنیم؟؟

از چه نوع عینک هایی استفاده کنیم؟؟

Continue
Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 1 مهـــتاب و آلا
14 سوال و پاسخ مهم راجع به ضد آفتاب

14 سوال و پاسخ مهم راجع به ضد آفتاب

Continue
Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 1 مهـــتاب و آلا
برنامه دقیق

با این برنامه صبح تاشب انرژی داشته‌ باشید!

با این برنامه صبح تاشب انرژی داشته‌ باشید! www.taknaz.ir

برای اینکه در طول روز بتوانیم به درستی و با تمام انرژی کار کنیم، نیاز داریم تا یک برنامه خوب برای تغذیه و ورزش داشته باشیم.

انرژی روزانه را باید به روش های متفاوت و از طریق غذا و میان وعده تامین کرد و گاهی نیز ورزش کردن می تواند این انرژی را افزایش دهد اما باید برای هر یک از این کارها طبق یک برنامه درست پیش رفت.

 

 

صبح را با قدرت آغاز کنید

شروع خوب در هر کاری بسیار مهم است و از همین رو داشتن یک روز خوب تنها با یک صبحانه عالی شروع می شود. اما به گفته بسیاری از محققان یک صبحانه کامل باید پر کالری و پر ویتامین باشد. پیشنهاداتی که معمولا برای این وعده غذایی می شود بیشتر شامل کره بادام زمینی و مقداری نان تست، تخم مرغ نیمرو به همراه مقدار کمی کره، یک فنجان قهوه و یا چای کم شیرینی است.

 

 

ورزش را فراموش نکنید

بعد از اینکه یک صبحانه کامل و مقوی خوردید باید مقداری نیز تحرک داشته باشید تا روزتان همراه با انرژی بیشتری باشد. به گفته عده ای از متخصصین 30 دقیقه ورزش می تواند تا 38 ساعت متابولیسم بدن شما را تامین کند. اما از بهترین نرمش هایی که می توانید در هنگام صبح انجام دهید، می توان به 10 عدد شنا، 20 عدد دراز و نشست اشاره کرد که می تواند شما را به سطح بالایی از انرژی برساند.

 

 

میان وعده های طلایی

میان وعده ها می توانند برای شما نقش های اساسی را اجرا کنند و انرژی شما را در مواقعی که احساس خستگی می کنید تجدید می کند. برای میان وعده ها بهتر است تا از میوه ها استفاده کنید. برای مثال می توانید از دو واحد پرتقال یا موز مصرف کنید. همچنین در کنار میوه ها بهترین انتخاب برای یک میان وعده طلایی می تواند آجیل باشد که این روزها به واسطه عید مقدار زیادی از آن را در خانه دارید.

 

 

یک ناهار بی نقص

پس از صرف یک میان وعده ساده اما پر انرژی وقت آن می رسد تا روز خوب خود را با یک ناهار کامل و بی نقص کامل کنید. برای ناهار باید نکاتی را نیز در نظر داشته باشید مانند اینکه بهتر است تا به مقدارهای مساوی از مواد مغذی استفاده کنید. برای مثال می توانید از گوشت قرمز برای ناهار استفاده کنید و یا موادی که به شما کالری لازم برای کار در باقی روز را می دهند مانند مواد کربوهیدراتی هستند.

 

 

بعد از ظهر در خانه

بعد از یک روز کاری باید در خانه کارهایی انجام دهیم که انرژی از دست رفته را به ما بازگرداند و همچنین خستگی ناشی از روز را نیز از بدن شما خارج کند. شما می توانید همان برنامه ای که برای میان وعده ها داشتید را اجرا کنید و در کنار ان نیز به انجام ورزش های کششی و ساده نیز بپردازید. این کار باعث می شود تا خستگی ناشی از روز نیز از بدن شما خارج شود.

 

 

شام سبک اما مقوی

بیشتر پزشکان و محققان بر این اعتقاد هستند تا لازم است برای شام از غذاهای ساده و سبک استفاده کرد تا خوابی راحت داشته باشید. بهترین انتخاب برای شام می تواند غذاهایی مانند انواع سوپ و آش باشد. البته بهتر است تا این سوپ ها از مقدار حبوبات کمتری برخوردار باشند تا خواب راحت تری داشته باشید.

 


Tags :
پنج شنبه 28 دی 1391 1 مهـــتاب و آلا
روش های ضد عفونی کردن مسواک

 

 

روش ضد عفونی کردن مسواک

چند دستورالعمل مفید برای ضدعفونی کردن مسواک

 

شاید تا به حال کسی به شما نگفته باشد که مسواکتان می‌تواند بستری مناسب برای رشد و تکثیر باکتری‌ها و میکروب‌ها باشد.

 

 

متخصصان بهداشت و دهان دندان می‌گویند: آیا تاکنون از خودتان پرسیده‌اید که چرا با وجودی که بهداشت دهان و دندانهایتان را به خوبی رعایت می‌کنید ولی باز هم با مشکلاتی چون خونریزی لثه، دردناک و حساس بودن دندانها و یا بوی بد دهان مواجه هستید؟ پاسخ این سوال و مشکلاتی از این دست به احتمال زیاد در قفسه‌ای است که مسواک خود را در آنجا نگهداری می‌کنید.

 

میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌توانند به راحتی از مسواک به دهان راه پیدا کنند. عدم نگهداری صحیح مسواک می‌تواند این وسیله ضروری را به سوپرمارکتی از بیماری‌ها تبدیل کند. برای مصون ماندن در برابر بیماری‌ها باید مسواک خود را در شرایط تمیز و شسته قرار دهید.

 

 

 

البته نیازی نیست که دستگاه گران قیمت استریل کننده برای این کار تهیه کنید بلکه کافیست چند دستورالعمل ساده را که در زیر به آنها اشاره شده برای تمیز نگهداشتن مسواک خود بکار ببندید:

 

۱-‌ پس از مسواک زدن هرگز مسواک خود را در وضعیت افقی قرار ندهید بلکه آن را به حالت ایستاده بگذارید تا آب به راحتی از روی آن عبور کند. بعلاوه در حالت ایستاده رطوبت برس‌های مسواک نیز به راحتی تبخیر می‌شوند. همچنین مسواکتان را در جا مسواکی‌هایی که برای همین‌کار طراحی شده‌اند، بگذارید و مطمئن شوید که با مسواک افراد دیگر تماس پیدا نکند.

 

۲-‌ پس از هر بار مسواک زدن حداقل یک یا دو دقیقه مسواکتان را زیر شیر آب نگه داشته و آبکشی کنید. سپس آن را با محلول دهان شویه قوی بشویید. اما مطمئن شوید که پس از خارج کردن مسواک از محلول دهان شویه آن را به خوبی آبکشی کرده باشید تا چیزی از محلول روی آن نماند.

 

۳- مسواک خود را هفته‌ای یک نوبت در آب جوش قرار دهید. هر چند این کار به تدریج موجب نرم شدن برس مسواک می‌شود اما روشی بسیار موثر برای کشتن میکروب‌ها است. برای جلوگیری از آسیب دیدن مسواک فقط هفته‌ای یکبار از این روش استفاده کنید.


۴- مسواک خود را برای چند دقیقه در کاسه‌ای پر از سرکه قرار دهید و سپس با آب داغ آبکشی کنید. مراقب باشید دست‌های خود را نسوزانید.

 نظر فراموش نشه


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا

ادامه مطلب

Continue
Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
مردان تهران قدیم چه میپوشیدند؟؟؟

ادامه مطلب فراموش نشه

Continue
Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
اولین کودکستان ایرانی

اولین کودکستان ایرانی

اولین کودکستان ایرانی 
 
عکسی بسیار دیدنی از اولین کودکستان ایرانی
 
 


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
اتوبوس دهه 60

اتوبوس دهه شصت


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
قدیمی ترین نانوایی

قدیمی‌ ترین عکس نانوائی در تهران

می گویند پخت نان سنگک قبل از ورود اسلام در ایران رواج داشته و در واقع ایده پخت آن را پزشک یکی از سلاطین ساسانی می دهد. او برای سلطان که بیماری سختی دچار شده بود تجویز می کند که نانی بخورد که روی ریگ (سنگ ریزه) پخته شده باشد.سالنمای کمیته نانوایان تهران که در تاریخ 19 اردیبهشت سال 1326 در تهران منتشر شده است هم درباره پیدایش نانوایی و نان سنگک این طور آمده است: «شاه عباس برای رفاه حال طبقات تهی دست و لشگریان خود که غالباً در سفر احتیاج به نان و خورش موقت و فوری داشتند و لازم بود به هر شهری می رسند نانوایی هایی باشند که بتوانند به قدر مصرف سربازان نان تهیه نمایند و غذایی باشد که خورش نان قرار دهند، درصدد چاره بر آمد و حل این مشکل را از «شیخ بهایی» که از اجله ی علما و دانشمندان ایران بود خواست. شیخ بهایی با تفکر و تعمق تنور سنگکی را ابداع نمود...»

 

قدیمی‌ ترین عکس نانوائی در تهران (+گزارش) www.taknaz.ir  

 

 قدیمی ترین عکس از نانوایی در تهران

 

از طرفی قدیمی‌ترین فرهنگ لغتی که از این نان خوش طعم نام برده «برهان قاطع» است که در سال 1062 هجری قمری نوشته شده، مؤلف این فرهنگ در معنی واژه سنگک می‌نویسد: «و نوعی از نان هم هست که بر روی سنگ‌ریزه‌های گرم بپزند.» پیشینه تاریخی نان سنگک دقیقا روشن نیست و حرف و حدیث های زیادی درباره اش گفته شده است، اما آنچه که معلوم است، اینست که واژه "سنگک " از دو جزء " سنگ " و "ک " نسبت ساخته شده و آن نانی است که بر روی سنگ‌ریزه (ریگ) پخته می شود.

 

 

 

قدیمی‌ ترین عکس نانوائی در تهران (+گزارش) www.taknaz.ir

 

 یک نانوایی سنگکی در دوره قاجار

 


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
اولین و قدیمی ترین پاسپورت ایرانی

اولین و قدیمی ترین پاسپورت ایرانی

اولین و قدیمی ترین پاسپورت ایرانی (عکس) www.taknaz.ir

اولین و قدیمی ترین پاسپورت ایرانی (عکس) www.taknaz.ir


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
عکس های تاریخی

عکس بسیار جالب تاریخی از ایران

اولین گل فروشی در رشت

2 عکس بسیار جالب تاریخی از ایران www.taknaz.ir   


یک بستنی فروش در ایران 120 سال پیش !

در سال‌های اولیه تولید بستنی، شکر و شیر و ثعلب را در استوانه‌های فلزی که در بشکه‌های چوبی قرار داشت، می‌ریختند و اطراف استوانه‌های فلزی را با نمک و یخ می‌پوشاندند.

 

یخ و نمک باعث می‌شد دما به حدود ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر برسد.

 

2 عکس بسیار تاریخی از ایران www.taknaz.ir

این عکس تاریخی از یک بستنی‌فروش ایرانی حدود سال ۱۸۹۰ میلادی برداشته شده است)

 


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
پدر باستان شناس ایران

ادامه مطلب فراموش نشه

لطفا

Continue
Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
وصیت نامه داریوش هخامنش

 

 

وصـیت نامه داریوش هخامنش

وصـیت نامه داریوش هخامنش
*اینــــــک که من از دنیا میروم بیست و پنج کشور جزو امپراطوری ایران است و در تمام این کشورها پول ایران رواج دارد و ایرانیان در آن کشورها دارای احترام هستند و مردم کشورها نیز در ایران دارای احترام می باشند.
جـــــــانشین من خشایار شاه باید مثل من در حفظ این کشورها بکوشد و راه نگهداری این کشورها این است که در امور داخلی آنها مداخله نکند و مذهب و شعائر آنها را محترم بشمارد.
*اکنــــون که من از این دنیا می روم تو دوازده کرور دریک زر در خزانه سلطنتی داری و این زر یکی از ارکان قدرت تو می باشد زیرا قدرت پادشاه فقط به شمشیر نیست بلکه به ثروت نیز هست. البته به خاطر داشته باش که تو باید به این ذخیره بیفزایی نه اینکه از آن بکاهی. من نمی گویم که در مواقع ضروری از آن برداشت نکنی ، زیرا قاعده این زر در خزانه آن است که هنگام ضرورت از آن برداشت کنند امّا در اولین فرصت آنچه برداشتی به خزانه برگردان. مادرت آتوسا بر من حق دارد پس پیوسته وسایل رضایت خاطرش را فراهم کن.
*ده ســـــــال است که من مشغول ساخت انبارهای غله در نقاط مختلف کشور هستم و من روش ساخت این انبارها را که با سنگ ساخته میشود و به شکل استوانه است در مصر آموختم و چون انبارها پیوسته تخلیه میشوند حشرات در آن بوجود نمی آیند و غله در این انبارها چند سال می ماند بدون اینکه فاسد شود و تو باید بعد از من به ساختن انبارهای غله ادامه دهی تا اینکه همواره آذوقه دو یا سه سال کشور در انبارها موجود باشد و هر ساله بعد از اینکه غله جدید بدست آمد از غله موجود در انبارها برای تامین کسر خواربار استفاده کن و غله جدید را بعد از اینکه بو جاری شد به انبار منتقل نما و به این ترتیب تو هرگز برای آذوقه در این مملکت دغدغه نخواهی داشت ولو دو یا سه سال پیاپی خشکسالی شود.
*هـــــــرگز دوستان و ندیمان خود را به کارهای مملکتی نگمار و برای آنها همان مزیت دوست بودن با تو کافی است ، چون اگر دوستان و ندیمان خود را به کارهای مملکتی بگماری و آن به مردم ظلم کنند و استفاده نامشروع نمایند نخواهی توانست آنها را به مجازات برسانی چون با تو دوست هستند و تو ناچاری که رعایت دوست بنمایی.
*کــــــانالی که من می خواستم بین شط نیل و دریای سرخ بوجود بیاورم هنوز به اتمام نرسیده و تمام کردن این کانال از نظر بازرگانی و جنگی خیلی اهمیت دارد و تو باید آن کانال را باتمام برسانی و عوارض عبور کشتی ها از آن کانال نباید آنقدر سنگین باشد که ناخدایان کشتی ها ترجیح بدهند که از آن عبور نکنند.
*اکنــــون من سپاهی به طرف مصر فرستادم تا اینکه در این قلمرو ایران ، نظم و امنیت برقرار کنند. ولی فرصت نکردم سپاهی به یونان بفرستم و تو باید این کار را به انجام برسانی. با یک ارتش نیرومند به یونان حمله کن و به یونانیان بفهمان که پادشاه ایران قادر است مرتکبین فجایع را تنبیه کند.
*توصیـــــــه دیگر من به تو این است که هرگز دروغگو و متملق را به خود راه نده. چون هر دوی آنها آفت سلطنت هستند و بدون ترحم دروغگو را از خود دور نما. هرگز عمال دیوان را بر مردم مسلط نکن و برای اینکه عمال دیوان به مردم مسلط نشوند ، برای مالیات ، قانونی وضع کردم که تماس عمال دیوان را با مردم خیلی کم کرده است و اگر این قانون را حفظ کنی عمال حکومت با مردم زیاد تماس نخواهند داشت.
*افســـــــــران و سربازان ارتش را راضی نگهدار و با آنها بدرفتاری نکن. اگر با آنها بد رفتاری کنی آنها نخواهند توانست معامله متقابل کنند. امّا در میدان جنگ تلافی خواهند کرد. ولو به قیمت کشته شدن خودشان باشد و تلافی آنها اینطور خواهد بود که دست روی دست می گذارند و تسلیم می شوند تا اینکه وسیله شکست تو را فراهم نمایند.
*امــــــــر آموزش را که من شروع کردم ادامه بده و بگذار اتباع تو بتوانند بخوانند و بنویسند تا اینکه فهم وعقل آنها بیشتر شود و هر قدر که فهم و عقل آنها زیادتر شود ، تو با اطمینان بیشتر می توانی سلطنت کنی. همواره حامی کیش یزدان پرستی باش. امّا هیچ قومی را مجبور نکن که از کیش تو پیروی نماید و پیوسته بخاطر داشته باش که هر کس باید آزاد باشد که از هر کیش که میل دارد پیروی نماید.
*بعــــــد از اینکه من زندگی را بدرود گفتم ، بدن من را بشوی و آنگاه کفنی را که خود فراهم کرده ام بر من بپیچان و در تابوت سنگی قرار بده و در قبر بگذار. امّا قبرم را که موجود است مسدود نکن تا هر زمان که می توانی وارد قبر بشوی و تابوت سنگی مرا در آنجا ببینی و بفهمی ، من که پدر تو و پادشاهی مقتدر بودم و بر بیست و پنج کشور سلطنت می کردم مردم و تو نیز مثل من خواهی مرد زیرا سرنوشت آدمی این است که بمیرد. خواه پادشاه بیست و پنج کشور باشد یا یک خارکن و هیچ کس در این جهان باقی نمی ماند. اگر تو هر زمان که فرصت بدست می آوری وارد قبر من بشوی و تابوت را ببینی ، غرور و خودخواهی بر تو غلبه خواهد کرد امّا وقتی مرگ خود را نزدیک دیدی ، بگو که قبر مرا مسدود نمایند و وصیت کن که پسرت قبر تو را باز نگهدارد تا اینکه بتواند تابوت حاوی جسد تو را ببیند.
*زنــــــهار ، زنهار. هرگز هم مدعی و هم قاضی نشو ، اگر از کسی ادعایی داری موافقت کن ، یک قاضی بیطرف آن ادعا را مورد رسیدگی قرار بدهد و رای صادر نماید. زیرا کسی که مدعی است اگر قاضی هم باشد ظلم خواهد کرد.
*هــــــرگز از آباد کردن دست بر ندار. زیرا اگر دست از آباد کردن برداری کشور تو رو به ویرانی خواهد گذاشت زیرا قاعده این است که وقتی کشور آباد نمی شود به طرف ویرانی می رود. در آباد کردن ، حفر قنات و احداث جاده و شهرسازی را در درجه اوّل اهمیت قرار بده .
*عفـــــو و سخاوت را فراموش نکن و بدان که بعد از عدالت برجسته ترین صفت پادشاهان عفو است و سخاوت. ولی عفو فقط موقعی باید بکار بیفتد که کسی نسبت به تو خطایی کرده باشد و اگر به دیگری . خطایی کرده باشد و تو خطا را عفو کنی ، ظلم کرده ای زیرا حق دیگری را پایمال نموده ای


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
قدیمی ترین شهر جهان

قدیمی ترین شهر جهان

قدیمی ترین شهر جهان  www.taknaz.ir
 
شوش کهن ترین شهرجهان است که حدود 5 هزار سال پیش از میلاد به عنوان کانون مذهبی ساکنان دشت اطراف آن بنیان نهاده شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این شهر هم اکنون از نخستین شهرهای متمدن دنیا به شمار می رود و با جاذبه های فراوان پذیرای گردشگران نوروزی است.

شوش در میان دشت وسیعی قرار دارد که ادامه دشت بین النهرین و بر فراز 4 تپه مرتفع در جنوب غربی ایران بنا شده است.

این دشت حدود 4 کیلومتر وسعت دارد.

شوش پایتخت ایلام و از موقعیت ممتازی برخوردار بود.

ایلام در واقع تلفظ آشوری سرزمین هل تم تی به زبان ایلامی است و هل تم تی به معنای سرزمین خدایان است.

از دیدنیهای این شهرمی توان به موزه شوش، بارگاه دانیال نبی( ع) ،کاخ شائور ، تپه های باستانی و قلعه شوش اشاره کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت : این شهر از دیر باز بستر تولد و گسترش تمدنهای بزرگی بوده است، تمدنهایی که اکنون چهره ای ماندگار در تاریخ از آنان به جا مانده است.

دوره هایی که در آن ایلامیها ،آشوریها ، هخامنشیان ، سلوکیان ، پارتیان ، بابلی ها و ساسانیان می زیسته اند.

پورفرخی گفت: این شهربه دلیل وجود بیشترین آثار باستانی استان از اهمیت خاصی برخوردار است.

او با بیان اینکه کاخ «آپادانا» یکی از باشکوه‌ترین کاخهای آن از شهرت بسیار برخوردار است افزود: این کاخ به دستور داریوش بزرگ پادشاه هخامنشی روی آثار و بقایای عیلامی بنا نهاده شد.

دیوارهای کاخ از خشت و ستونهای آن از جنس سنگ است.

کاخ داریوش دارای قسمتهای مختلفی از جمله تالار بار عام، دروازه و کاخ پذیرایی و سه حیاط مرکزی است.

قلعه فرانسوی ها ، تپه های باستانی آپادانا ، موزه شوش ، هفت تپه ، موزه هفت تپه ، زیگورات چغازنبیل و مقبره دانیال نبی (ع) از دیگر مکانهای دیدنی این شهر تاریخی است.

بهترین موقع برای بازدید از این شهر زمستان و بهار است.

در اسفند و فروردین هوای منطقه بسیار مطبوع و دلپذیر می شود.
 


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 21 مهـــتاب و آلا
مولانا در اینجا درس خونده!!!

مولانا در این مکان درس می خواند !

خانقاهی که شخصیت مولانا جلال‌الدین محمد بلخی در آن شکل گرفته است، در بلخ افغانستان قرار دارد و سالانه صدها گردشگر خارجی از آن بازدید می‌کنند.

به گزارش تک ناز به نقل از فارس، در منطقه "بلخ" ولایت مزار شریف افغانستان، دیوارها و گنبدهایی از یک بنای قدیمی وجود دارد که رو به ویرانی است.

بر اساس یافته‌های کاوشگران و باستان‌شناسان این بنا مدرسه یا همان "خانقاه" پدر "مولانا جلال‌الدین‎ محمد بلخی" "سلطان‌العلما" یا "بهاولد" است.

بخشی از این مدرسه یا خانقاه در جنگ‌های 3 دهه گذشته افغانستان آسیب‌ دیده و بخش دیگری از آن در نتیجه بی‌توجهی مسئولان افغان ویران شده است.

با این حال پس کوچه‌های خاک‌آلود این ویرانه هنوز بوی مولانا می‌دهد و سالانه صدها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود جلب می‌کند.

خانقاه یا مدرسه سلطان‌العلما؟

با این حال هنوز تردید وجود دارد که آیا این ویرانه‌های بر جای مانده از 800 سال پیش بقایای مدرسه بهاولد است و یا خانقاه وی است؟

"اعظم رهنورد زریاب" اظهار داشت: در منطقه "بلخ" ولایت مزار شریف دیوارها و گنبدهای یک بنای تاریخی دیده می‌شود که بر اساس یافته‌های باستان‌شناسان این همان مدرسه "بها‌ولد" پدر مولانا است.

این پژوهشگر افغان با بیان اینکه برخی معتقدند که این همان خانقاه‌ بها‌ولد است که در آن مراسم اهل تصوف برگزار می‌شد، گفت: چیزی که ما از آن مطمئن هستیم این است که بهاولد یا سلطان‌العلما مدرسه‌ای در این منطقه داشت و شاگردان زیادی در این مدرسه پای درس او می‌نشستند.

"رجب محمد آدینه" استاد دانشکده ادبیات دانشگاه کابل نیز در این باره گفت: به احتمال زیاد در این محل مدرسه و خانقاهی وجود داشته است.
 
مولانا در این مکان درس می خواند ! + عکس www.taknaz.ir
 
محلی که شخصیت مولانا در آن پایه‌گذاری شد

زریاب در ادامه تصریح کرد: روزگاری این مدرسه محل تجمع صدها تن از تشنگان علم و دانش بود که از مناطق دور و نزدیک می آمدند و از حضور پدر و پدر بزرگ مولانا درس می‌آموختند.

وی با اشاره به این که در این مکان صدها تن از مردم و مریدان بهاولد برای حل مشکلات فقهی خود به وی که سلطان‌العلمای آن زمان بود، افزود: به این ترتیب این مکان محل پرسش و پاسخ، تدریس و آموزش بود.

زریاب ادامه داد: اساس و پایه شخصیت مولانای بلخی در محیط همین مدرسه یا خانقاه تشکیل شد.

انتقاد از عدم توجه دولت به بازسازی خانقاه سلطان‌العلما

پس از سال‌ها ویرانی، سرانجام 3 سال پیش دولت "ترکیه" اعلام کرد که خانقاه بهاولد را بازسازی می‌کند، اما از آن زمان تاکنون هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

استاد دانشکده ادبیات دانشگاه کابل، با انتقاد از سیاست فرهنگی دولت افغانستان گفت: در حالی که ده‌ها میلیارد دلار در بخش‌های مختلف کشور هزینه شده است با این حال هیچ هزینه‌ای برای بازسازی چنین مکان‌هایی صورت نگرفته است.

زریاب با بیان این که همواره آثار و پدیده‌های فرهنگی از سوی دولت و نهادهای مسئول مورد بی‌مهری قرار گرفته  است، گفت: دولت باید در این زمینه تصمیمی جدی اتخاذ کند تا دیوارها و گنبدهای باقی مانده از این بنا حفظ شود.

تلاش بازرگان افغان برای بازسازی خانقاه سلطان‌العلما

پس از آن که ترکیه اقدامی برای بازسازی خانقاه یا مدرسه سلطان‌العلما انجام نداد، "نبی‌زاده" یکی از بازرگانان افغان حاضر شد که هزینه‌های بازسازی این بنا را پرداخت کند.

زریاب با اشاره به این اقدام بازرگان افغان، خاطرنشان کرد: این بنا باید به روش‌های علمی و هنری آن بازسازی شود.

این بنای تاریخی که اکنون در آستانه نابودی قرار دارد، نیاز به توجه بیشتر مولوی دوستان دارد.
 


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 20 مهـــتاب و آلا
احداث جاده چالوس در سال 1312

احداث جاده چالوس در سال ۱۳۱۲ با این وسایل ساده !

احداث جاده چالوس در سال ۱۳۱۲ با این وسایل ساده ! (عکس) www.taknaz.ir


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 20 مهـــتاب و آلا
جملات قصار از بزرگان

 

 

جملاتی قصار و زیبا از بزرگان

جملاتی قصار و زیبا از بزرگان (49) www.taknaz.ir

 

 در زندگی نه هدفی دارم نه مسیری، نه منظوری و نه حتی معنایی. اما شادم و این نشان می دهد که یک جای کار ایراد دارد! چارلز شولز

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

بی سوادان قرن ۲۱ کسانی نیستند که نمی توانند بخوانند و بنویسند ، بلکه کسانی هستند که نمی توانند آموخته های کهنه را دور بریزند و دوباره بیاموزند … الوین تافلر

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

نعره هیچ شیری خانه چوبی مرا خراب نمی کند، من از سکوت موریانه ها می ترسم.

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

به شخصیت خود….. بیشتر از آبرویتان اهمیت دهید.. زیرا شخصیت شما… جوهر وجود شماست.. و آبرویتان… تصورات دیگران نسبت به شما است

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

باران که میبارد همه پرندها به دنبال سر پناهند اماعقاب برای اجتناب از خیس شدن بالاتراز ابرهاپرواز میکند این دیدگاه است که تفاوت را خلق میکند…

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

گورستان ها پر از افرادی است که روزی گمان می کردن که . . . چرخ دنیا بدون آنها نمی چرخد

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

یک شمع روشن می تواند هزاران شمع خاموش را روشن کند و ذره ای از نورش کاسته نشود …

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است . . .

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

روزی برای بعضی آدم ها تنها یک خاطره خواهید بود… تلاش کنید که لااقل خاطره ای خوش باشید…

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

تنها دو گروه نمى توانند افکار خود را عوض کنند: دیوانگان تیمارستان و مردگان گورستان. “وین دایر”

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

کـــــــــــم بــاش از کم بودنت نتــــــــرس اونی که اگـه کم باشی ولــــــــت میکنه، همونه که اگه زیـــاد باشی حیفو میلت میکنه. . .

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

یک درخت هرچقدر هم که بزرگ باشد با یک دانه آغاز میشود,طولانی ترین سفرها با اولین قدم. (لائوتسه) 

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

انســـــــــانهاى بــــــزرگ ،دو دل دارنــــــــد ؛دلـــــى که درد مى کشـــــــــــد و پنهـــــــــــــــان است و دلـــــــــــــــى که میخندد و آشکـــــــــــــــار است.

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

در مسابقه بین شیر و آهو، بسیاری از آهوها برنده می شوند. چون شیر برای غذا می دود و آهو برای زندگی. پس: ” هدف مهم تر از نیاز است “

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

زمانی خاطره هایتان از امیدهایتان قوی تر شدند ، روزگار افولتان در راه است . . . 

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

برخی آدمها به یک دلیل از مسیر زندگی ما می گذرند به ما درسهایی بیاموزند که اگر می ماندند هرگز یاد نمی گرفتیم

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

اگر میخواهی دروغی نشنوی ، اصراری برای شنیدن حقیقت مکن . . .

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

آدم ها مثل عکس ها می مونند: زیاد بزرگشون کنی ، کیفیتشون میاد پایین!

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

کسانی که پشت سرتان حرف می زنند ، دقیقا به همانجا تعلق دارند، پشت سرتان!

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

چارلی چاپلین میگوید:پس از سالها فقر به ثروت و شهرت رسیدم و در کهنسالی اموختم با پول میشود خانه خرید ولی اشیانه نه! رختخواب خرید ولی خواب نه! /ساعت خرید ولی زمان نه! /مقام خرید ولی احترام نه/کتاب خرید ولی دانش نه! ادم میشه خرید ولی دل نه! /اما افسوس دیر فهمیدم!!!!!!

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

وقتی به یکی زیادی تو زندگیت اهمیت بدی ؛ اهمیتتو تو زندگیش از دست میدی … . به همین راحتی …

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

و رابطتون سنگ بندازین تا متوجه عمقش بشین

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

« در عجبم از زنان که از خدای به این بزرگی فقط یک شوهر می خواهند و از شوهر به این درماندگی همه دنیا را!!» شکسپیر 

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

به اندازه ی باورهای هر کسی ؛ با او حرف بزن …. بیشتر که بگویی ، تو را احمق فرض خواهد کرد …!!!

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

اگر موفق شدید به کسی خیانت کنید،آن شخص را احمق فرض نکنید. بلکه بدانید او خیلی بیشتر از انچه لیاقت داشته اید به شما اعتماد کرده است..

♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦جملات قصار♦-♦-♦-♦-♦-♦-♦

چه دوستم داشته باشی و چه ازمن متنفر باشی در هر صورت بهم لطف میکنی چون اگه دوستم داشته باشی تو قلبت هستم و اگه ازم متنفر باشی تو ذهنتم (شکسپیر)

 


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 20 مهـــتاب و آلا
دعا به هنگام شروع تلاش روزانه

 

 

دعا به هنگام شروع تلاش روزانه

دعای نجات
از تنگناها

 
امام صادق (ع) فرموده است: برخی دعاهاست که اگر کسی خواندن آن را در وقت خود فراموش کند، سزاوار است آن را قضا نماید و آن این است که هر روز پس از بامداد ده بار دعاهای زیر خوانده شود:
«لا اله الاالله وحده لا شریک له، له الملک و له الحمد یحیی و یمیت و یمیت و یحیی و هو حی لا یموت بیده الخیر و هو علی کل شی قدیر»
«معبودی جز خدا نیست، تنهاست. شریکی ندارد. مالکیت و ستایش از آن اوست. زنده می کند و می میراند. می میراند و دوباره زنده می کند. زنده ای است که نمی میرد. تمام نیکیها به دست اوست و بر هر چیزی تواناست.
«اعوذ بالله السمیع العلیم»
«به خداوند شنوای دانا پناهنده می شوم.»
 


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 20 مهـــتاب و آلا
40 حدیث از امام رضا ع
Continue
Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 20 مهـــتاب و آلا
دعا برای دوری از نکبت

 

 

دعا برای دوری از نکبت و ناخوشی


http://www.taknaz.ir/ax1/ax2/25.jpg

از حضرت رسول (ص) مروی است. هر کس صبح سه مرتبه دعای زیر را بخواند، و دم (نفس) خود را بر کف دست خود بدمد، و به صورتش بمالد در آن روز هیچ نوع مکروهی به وی نرسد، و هرگاه در اول شب همین عمل را به جای آورد، تا صبح از هر قسم نکبتی محفوظ باشد.

«بسم اله الذی لا یضر مع اسمه شیء فی الارض و لا فی السماء و هو السمیع العلیم»
«به نام خدایی که با نام مقدسش هیچ چیزی نه در زمین و نه در آسمان زیان نمی رساند، و او شنوای داناست.
 


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 20 مهـــتاب و آلا
40 حدیث نماز از پیامبر

ادامه مطلب

برید حتما

Continue
Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 20 مهـــتاب و آلا
25 حدیث درباره دروغ
25 حدیث درمذمت دروغ ازفرمایشات پیامبر(ص) وائمه علیهم السلام:
 
 
25 حدیث زیبا درباره دروغ و دروغگو

1- دروغ فسق و دروغگو فاسق است.

2- دروغگو ایمان ندارد.

3- دروغ از قماربدتر است.

4- دروغگو دشمن خداست.

5- روی دروغگو سیاه است.

6- دروغ ازشراب بدتر است.

7- دروغگو بوی دهانش متعفن است.

8- خدای تعالی دروغگو را لعنت می کند.



9- بوی گند دهان دروغگو به عرش می رسد.

10- دروغ مخرب ایمان است.

11- دروغ مانع چشیدن طعم ایمان است.

12- دروغگو تخم کینه درسینه ها می کارد.

13- دروغگو مروتش ازهمه خلق کمتر است.

14- به جهت یک دروغ ،هفتاد هزار فرشته دروغگو را لعنت می کنند.

15- دروغ علامت نفاق است.

16- دروغ بدترین ریاهاست.

17- دروغ فراموشی می آورد.

18- دروغ دریست ازدرهای نفاق.

19- دروغگو به عذابی مخصوص در قبر گرفتار خواهد شد.

20- دروغ ،محروم کند دروغگو را ازن مازشب و روز.

21- دروغ سبب خذلان الهی است.

22- دروغ سبب گرفتن صورت انسانی ازدروغگو است.

23- دروغ ، بزرگترین خباثت است.

24- دروغگو  ،بزرگترین گناهکاران است.

25- دروغ صاحبش را هلاک کند.


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 20 مهـــتاب و آلا
چه کاری انجام دهیم تا حاجتمان برآورده شود؟؟؟

چه کاری انجام دهم تا حاجتم برآورده شود؟

 

دعای نجات
از تنگناها

‏استجابت دعا دارای شرایط و نیز موانعى است. پیش از بیان آن، مفهوم دعا و مقدمه‏اى را متذکر مى‏شویم:
مفهوم دعا: دعا به معنى «خواندن» است، خواندنى که به صورت نیایش و سرود و ستایش، یا خواستن و طلب و درخواست مَدَد و نصرت و یاورى.
مقدمه:
انسان مرتبط با خدا مى‏کوشد از طریق دعا (راز و نیاز و مناجات و عبادت) به خدا نزدیک شود. وقتى با کسى آشنا شدى و ارتباط پیوسته شما زمینه اعتماد را فراهم ساخت و از دوستان صمیمى او به شمار آمدى، در هنگام نیاز به خانه‏اش مى‏روى و شرط دوستى را به جا مى‏آورد و میثاق و محبت را استوار مى‏سازد. در را باز مى‏کند و شما را در اندرون پذیرایى می‌نماید و مورد لطف و عنایت ویژه قرار خواهد داد.
براى استجابت دعا باید شرایطى را مهیا نمود و موانعى را برطرف ساخت. در ذیل به برخى از شرایط و موانع اشاره مى‏شود:
الف) شرایط استجابت دعا.
1 - ارتباط مداوم با خدا در هر حال:
خداوند به پیامبرش دستور مى‏دهد که «نفس خویش را در کمال شکیبایى در هر بامداد و شامگاه به دعا کردن و جلب خشنودى خدا وادار کن».(1)
قرآن کسانى را که فقط در هنگام گرفتارى و مشکلات دعا مى‏کنند، مورد نکوهش قرار داده است: «وقتى به انسان گرفتارى و غمى روى مى‏آورد، ما را در هر حال (خواب و بیدارى، نشسته و ایستاده) بخواند و چون گرفتاریش را برطرف کنیم، برود (و از ارتباط خود با خدا از جهت کمیت و کیفیت بکاهد و گاهى قطع نماید، به گونه‏اى که) گویى اصلاً ما را براى گرفتارى که به او رسیده بود، نخوانده است!».(2)
امام صادق (ع) مى‏فرماید: «کسى که پیش‏دستى در دعا نکند و فقط در وقت نزول بلا دست به دعا بردارد، دعایش در آن وقت مستجاب نگردد و فرشتگان گویند: این آواز را نشناسیم». در روایت دیگرى آمده که «به او مى‏گویند: تا امروز کجا بودى؟!».(3)
در اصول کافى آمده که خداوند به حضرت داوود(ع) فرمود: «مرا در روزهاى خوش و آسایش یاد کن تا من دعاى تو را در روزهاى گرفتارى و سختى اجابت کنم».(4)
2 - دعا باید از صمیم قلب باشد.
تمام ذرات وجود انسان یک چیزى را بخواهد و طلب کند و دل و زیانش با عمل و رفتارش هماهنگ باشد.
3 - اعتماد به خدا و اطمینان به اجابت او:
امام صادق(ع) فرمود: «خدا دعایى را که از دل غافل و بى خبر برخیزد، مستجاب نمى‏کند پس وقتى دعا کنى، از عمق دل به او روى آور (و دلت را با زبانت همراه گردان) و سپس به اجابت دعایت مطمئن باش».(5)
4 - قطع امید از غیر خدا و امید و اطمینان به خداوند.
امام صادق(ع) فرمود: «هرگاه یکى از شما بخواهد که هر چه از خدا درخواست مى‏کند، خدا به او عطا فرماید، باید از همه مردم ناامید و مأیوس گردد و هیچ امیدى جز به درگاه خدا نداشته باشد».(6) او به نقطه‏اى از ایمان و توکل باید برسد که بداند همه قدرت‏ها و علل جهان تحت اراده و قدرت الهى قرار دارند.
پس از خدا بخواهد که اسباب و علل مادى و معنوى جهان را جهت صلاح و منفعت او قرار دهد.
5 - دعا باید در کنار تلاش و تدبیر باشد.
پیامبر اکرم(ص) فرمود: «الداعى بلا عمل کالرامى بلا وتر؛ کسى که دعا مى‏کند و به دنبال آن تلاش و عمل نمى‏کند، مانند آن است که بى چله کمان تیر مى‏اندازد».(7)
دعا نمى‏تواند جاى تلاش و برنامه ریزى در زندگى را بگیرد، بلکه مکمل آن مى‏تواند باشد.
6 - دعا باید با حالت تضرع و دلى شکسته باشد.
امام صادق(ع) فرمود: «هرگاه دلتان شکست، دعا کنید، زیرا دل تا پاک و خالص نشود، شکسته نمى‏شود».(8)
7 - مکان دعا در استجابت تأثیر دارد، مثلاً دعا در حرم امامان (ع) مخصوصاً حرم امام حسین(ع) و کنار خانه خدا به خصوص مقام حضرت ابراهیم(ع) و کنار حجرالاسود.
8 - زمان دعا: دعاى پنهانى و در تاریکى شب زودتر به اجابت مى‏رسد، مخصوصاً در قنوت یا سجده نماز «وتر» که بعد از خواندن هشت رکعت نماز شب و دو رکعت نماز شفع خوانده مى‏شود.(9)
قرآن مى‏فرماید: «پروردگار خود را به حالت تضرع و تذلل و در پنهانى و خفا بخوانید».
دعا در شب‏هاى ماه رمضان و رجب و دهه اول ذى‏الحجه و غیر آن دعا را به اجابت نزدیک مى‏کند.
9 - توسل به چهارده معصوم(ع) و آن‏ها را بر پایه آیه شریفه «وابتغوا الیه الوسیله» وسیله و شفیع قرار دادن.
10 - غسل توبه نماید، سپس با وضو چهار رکعت نماز بخواند در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد و سه مرتبه توحید و یک مرتبه سوره «الناس» و یک مرتبه «فلق» را بخوانید. بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفرالله ربى و اتوب الیه و بعد از هفت مرتبه «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم» سپس بگویید: یا عزیز یا غفار اغفرلى ذنوبى و ذنوب جمیع المؤمنین و المؤمنات فانه لا یغفر الذنوب الا انت.»(10)
به این ترتیب شخص در جاده دعا قرار مى‏گیرد و باید مراقب باشد تا راه دعا را درست بپیماید، و به بیراهه نرود. نشانى راه دعا را ذکر خواهیم کرد.
ب) موانع استجابت دعا
امام على(ع) مى‏فرماید: «المعصیة تمنع الاجابة؛(11) گناه مانع اجابت دعا است».
گناهان سه نوع تأثیر منفى در دعا مى‏گذارند:
1 - لذت دعا و مناجات را سلب مى‏کنند.
انسان دعا مى‏کند، اما لذت نمى‏برد و رقت قلب پیدا نمى‏کند.
2 - مانع استجابت دعا مى‏شوند.
3 - توفیق دعا کردن یا شرکت نمودن در مجالس دعا را از انسان سلب مى‏کنند.
برخى از گناهان در عدم اجابت دعا تأثیر بیشتر دارند که در ذیل به نمونه‏اى از آن‏ها اشاره مى‏کنیم.
امام سجاد(ع) فرمود: «گناهانى که مانع استجابت دعا مى‏شوند، عبارتند از: بددلى و سوءظن به مؤمنان و کارهاى آنان؛ طینت و درونى ناپاک داشتن؛ نفاق و دورویى با برادران و خواهران ایمانى؛ عدم اطمینان به اجابت دعا؛ تأخیر نمازهاى واجب (و نخواندن آن در اول وقت فضیلت) آن که وقت آن بگذرد؛ بدزبانى و فحاشى و اهانت کردن؛ نزدیک نشدن به خدا به وسیله صدقه و کارهاى نیک». (12)
نیز فرمود: «از جمله گناهانى که مانع استجابت دعا مى‏گردد، نافرمانى و رنجاندن خاطر پدر و مادر است».(13)
در برخى از روایات، بداخلاقى سبب باز گرداندن دعا معرفى شده است.
علل عدم اجابت دعاها از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع)
مردى به حضرت عرض کرد: خداوند مى‏فرماید: «ادعونى استجب لکم» پس چرا ما دعا مى‏کنیم، ولى اجابت نمى‏شود، حضرت فرمود: چون دل‏هاى شما در هشت مورد خیانت و بى وفایى کرد:
1 - خدا را شناختید، ولى حقش را آن گونه که بر شما واجب بود، ادا نکردید. از این رو آن معرفت به کار شما نیامد.
2 - به پیامبر خدا ایمان آوردید، ولى در عمل با سنت و روش او مخالفت کردید، پس ثمره ایمان شما چه شد؟
3 - کتاب خدا (قرآن) را خواندید، ولى در عمل با آن مخالفت کردید.
4 - گفتید ما از آتش دوزخ مى‏ترسیم، ولى در همه حالات به واسطه گناهان خود به سوى جهنم مى‏روید.
5 - گفتید ما به بهشت تمایل و رغبت داریم، ولى کارهایى انجام مى‏دهید که شما را از بهشت دور مى‏سازد.
6 - نعمت‏هاى خدا را استفاده مى‏کنید، ولى شکر و سپاس گزارى نمى‏کند.
7 - خداوند فرمود: شیطان دشمن شما است، شما نیز او را دشمن گیرید.(14) شما به زبان او را لعن مى‏کنید، ولى در عمل با او دوستى مى‏نمایید و از او اطاعت مى‏کنید.
8 - عیب‏هاى مردم را برابر دیدگان‏تان قرار دادید و عیب‏هاى خود را پشت سرانداختید، در نتیجه کسى را ملامت مى‏کنید که خود به ملامت سزاوارتر از او هستید.
با این وضع چه دعایى از شما مستجاب گردد، در صورتى که شما راه‏ها و درهاى دعا را به روى خود بسته‏اید؟!
«پس تقوا پیشه کنید؛ کارهایتان را اصلاح کنید؛ امر به معروف و نهى از منکر کنید تا خدا دعایتان را مستجاب کند.(15)
راه دعا از دیدگاه امام صادق(ع)
شخصى خدمت امام صادق(ع) عرض کرد: دو آیه در قرآن است که تأویل و معناى آن را نمى‏دانم. یکى «ادعونى استجب لکم» است، که ما هر چه دعا مى‏کنیم، اجابت نمى‏شود. حضرت فرمود: «من سر عدم اجابت دعایتان را به شما مى‏گویم. اگر تو خدا را در آن چه دستور فرموده اطاعت کنى و آن گاه او را بخوانى، دعایت را اجابت مى‏کند، ولى تو با (دستورهاى) او مخالفت کرده، نافرمانى‏اش مى‏کنى. او نیز اجابت نمى‏کند. با این حال، اگر خدا را از راهش بخوانى - اگر چه گناهکار باشى - خدا دعایت را مستجاب مى‏کند».
آن شخص پرسید: راه دعا چیست؟ فرمود: «نماز (16) که خواندى، ابتدا تمجید کرده، او را به بزرگى مى‏ستایى و به هر نحو که مى‏توانى، حمد و ستایش مى‏کنى، سپس بر پیامبر(ص) و آلش درود مى‏فرستى و به تبلیغ رسالتش گواهى مى‏دهى، و بر ائمه هدى سلام مى‏دهى، آن گاه نعمت‏هاى خدا را بر خود مى‏شمارى و او را به خاطر آن‏ها ستایش و شکر مى‏کنى. بعد به گناهان خود یکایک اعتراف مى‏کنى و هر کدام را که به یاددارى، اقرار مى‏نمایى. هر کدام را به خاطر ندارى، به طور سربسته به زبان مى‏آورى و از همه گناهان به درگاه خدا توبه مى‏کنى و تصمیم مى‏گیرى که دیگر گناه نکنى و از روى پشیمانى و صدق نیت و خلوص، و در بیم و امید از آن‏ها
استغفار و طلب آمرزش مى‏کنى، سپس مى‏گویى: «اللهم انى أعتذر الیک من ذنوبى و استغفرک و أتوب الیک فأعنى على طاعتک و وفّقنى لما اوجبت علىّ من کل ما یرضیک فانى لم أر أحداً بلغ شیئاً من طاعتک الا بنعمتک علیه قبل طاعتک، فأنعم علىّ بنعمة أنال به رضوانک و الجنةَ. بعد از رعایت این مراتب، حاجت خود را بخواه، که امیدوارم خدا ناامیدت نکند و حاجتت را برآورد».(17)
چند تذکر:
1 - گاهى با وجود تمام شرایط دعا، دعا مستجاب نمى‏شود، چون به مصلحت ما نیست، یعنى چیزى را طلب مى‏کنیم که به سود ما نیست، اگر چه مى‏پنداریم به نفع ما و خیر است.(18)
2 - گاهى دعا مستجاب مى‏شود، ولى از روى مصالحى تحقق عملى آن به تأخیر مى‏افتد، حتى ممکن است تا بیست سال طول بکشد تا محقق گردد.
3 - در روایت است خداوند وقتى بنده‏اى را دوست داشته باشد، اجابت دعاى او را به تأخیر مى‏اندازد تا بنده‏اش با او راز و نیاز گوید.
از این رو مؤمنان ثابت قدم هیچ گاه از تکرار دعا مأیوس نمى‏شوند، بلکه مى‏گویند:
دست از طلب ندارم تا کام من برآید
یا جان رسد به جانان یا جان ز تن درآید.
4- گاهی اجابت دعاها در آخرت به صورت پاداش نمایان می شود و در دنیا خواسته اش بنابر مصالحی داده نمی شود. اگر کسی بداند خداوند در عوض عدم اجابت دعا در دنیا، چه پاداشی برای او در آخرت در نظر گرفته است، هرگز نا امید نمی شود. امام صادق(ع) می فرماید: «روز قیامت خداوند متعال می فرماید: ای بندة من!‌ تو مرا خواندی و من اجابتت را به تأخیر انداختم. اکنون ثواب و پاداش تو چنین و چنان است. پس مؤمن آرزو می کند که کاش هیچ دعایی از او در دنیا اجابت نمی شد، برای آن ثواب و پاداش نیک که می بیند».(19)
از روایات استفاده می شود که هیچ دعایی بی اثر نیست و هر دعایی در دنیا و آخرت تأثیر مناسب خود را دارد.
امام سجاد(ع) می فرماید: «دعای مؤمن یکی از سه فایده را دارد: یا برای او ذخیره می گردد یا در دنیا برآورده می شود یا بلایی را که می خواست به او برسد،‌ از وی می گرداند».(20)
علاوه بر مطالب یاد شده، همیشه به این نکته توجه داشته باشید که نماز و روزه و دعا و غیره، مطلوبیت ذاتی دارند و فلسفه دعا تنها بر آوردن حوائج به ویژه خواسته های دنیوی نیست، بلکه نفس دعا و مناجات با خدا،‌ صرف نظر از اجابت یا عدم اجابت، موضوعیت دارد و به اصطلاح طلب مهم تر از مطلوب است.(21)


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 20 مهـــتاب و آلا
خواص شگفت انگیز صلوات

 

 

خواص شگفت‌انگیز صلوات

خواص شگفت‌انگیز صلوات

صلوات نشانه محبت به حبیب خداست .

صلوات باعث تقرب به خدا و رسول خدا می‌شود .

صلوات موجب شفاعت است .

با صلوات حاجات برآورده می‌شود .

صلوات باعث آمرزش گناهان می‌شود .

صلوات موجب عافیت و شفای امراض می‌شود .

صلوات حافظه را تقویت می‌کند .

صلوات موجب توانگری است .

صلوات موجب روشنایی قبر و قیامت است .

صلوات باعث تشریف فرمایی پیامبر به موقع مرگ است .

صلوات نور صراط است .

صلوات باعث نجات از آتش جهنم و داخل شدن در بهشت است .

 

معنای صلوات

صلوات در لغت به معنی «دعاست» و نماز را به جهت این که شامل دعا می‌شود «صلاة» می‌گویند.

اما صلوات در میان عرف مردم شامل دو چیز می‌شود:

معنای اول: سلام و درود بی‌کران خداوند و فرشتگان و کسانی که ایمان به رسول خدا آوردند، به جهت عظمت، مقام و منزلت آن حضرت صلوات بر محمد (صلی الله علیه و آله)  و آلش می‌فرستند .

معنای دوم: صلوات به معنای نماز است .

عده‌ای هم صلوات پروردگار عالم را به پنج معنی تقسیم می‌کنند .

1) به معنای رحمت

2) به معنای مغفرت

3) به معنای شفاء

4) به معنای تزکیه

5) به معنای کرامت

 

معنای حروف صلوات از دیدگاه علمای دین

بعضی از علمای دین حروف صلوات را به معنای خاصی به کار برده‌اند که عبارت‌اند از:

«صاد» در صلوات از «صمد» است که از اسماء خداوند است .

«لام» در صلوات از «لطیف» است که از اسماء خداوند است .

«واو» در صلوات از «واحد» است که از اسماء خداوند است .

«هاء» در صلوات از «هادی» است که از اسماء خداوند عالم است .

 

فضایل صلوات در روایات

رسول اكرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند:

«هر کس صد بار بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) صلوات بفرستد، خداوند صد حاجت او را برآورده می‌سازد.»

حضرت علی (علیه السلام) می‌فرماید:

«هیچ دعایی به آسمان نمی‌رسد مگر این که دعا کننده بر محمد و آل او صلوات بفرستد.»



Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 20 مهـــتاب و آلا
دعا های عاقبت به خیری

دعای های عاقبت بخیری

دعاى بعد از هر نماز جهت خیر دنیا و آخرت

اگر مى خواهید خیر دنیا و آخرت را جمع كنید بعد از هر نماز بخوان :

اعوذ بوجهك الكریم و عزتك التى لا ترام و قدرتك التى لایمنع منها شى ء من شر الدنیا و الاخره و من شر الاوجاع كلها.

 

دعای عاقبت بخیری

 

دعاى بعد از هر نماز كه انسان را وارد بهشت مى كند

شیبه هذیل خدمت رسول اكرم صلى اللّه علیه و آله آمد و گفت : مرا كلامى تعلیم فرمایید كه خدا مرا به آن سود دهد و آسان باشد. فرمود: در پس هر نماز بگوى :

 

اللهم اهدنى من عندك و افض على من فضلك و انشر على من رحمتك و انزل على من بركاتك .

بعد رسول خدا صلى اللّه علیه و آله فرمودند: آگاه باش اگر با آن روز قیامت آید و آن را عمدا ترك نكرده باشد خدا برایش هشت در بهشت را باز نماید از هر یك كه خواهد داخل شود.

 

 

دعاى هر روز جهت بهشتى شدن و رفع گرفتارى

امام باقر علیه السلام : هر كس در عرض سال هر روز یك بار این دعا را بخواند نمیرد تا جاى خود را در بهشت ببیند.

 

سبحان القائم الدائم سبحان الواحد الاحد سبحان الفرد الصمد سبحان الحى القیوم سبحان اللّه و بحمده سبحان الحى الذى لا یموت سبحان الملك القدوس سبحان رب الملائكه و الروحضرت سبحان العلى الاعلى سبحانه و تعالى .

و مداومت بر این ذكر براى فرج و رفع گرفتارى و غم نافع است .

 

 

دعاى هر روز جهت محو گناه و ترقىدر معنویات

امام صادق علیه السلام فرمود: هر كس هر روز این دعا را بخواند خداوند برایش چهل و پنجهزار هزار حسنه نویسد و از او چهل و پنج هزار هزار بدى محو كند و برایش در بهشت چهل و پنج هزار هزار درجه بلند كند و مثل كسى كه دوازده بار قرآن را خوانده است خانه اى برایش در بهشت بنا كند.

 

اشهد ان لا اله الا اللّه وحده لا شریك له الها واحدا احدا صمدا لم یتخذ صاحبه و لا ولدا.

 


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 20 مهـــتاب و آلا
سخنانی درباره دانش

سخنان بزرگان درباره دانش



اگر مي خواهي هستي را بشناسي، خود را بشناس.((سقراط))

اگر يك مقصر، بيگناه دانسته شود بهتر از اين است كه يك بيگناه، محكوم گردد.((مثل فرانسوي))

بگذاريد هر كس بر مبناي باور، فكر، آرزو، مطالعه و دانسته هاي خود قضاوت كند، نه اينكه شخص طوطي صفت گفته ديگران را بازگو كند.((ديل كارنگي))

بيشتر وقتها ما بدون اينكه آگاه باشيم در گرو عشق هستيم.((لئوبوسكاليا))

اگر شما آدمي نادان و بي خبر باشيد و به اين امر پي ببريد، اين خود يك نوع آگاهي و دانش است.((كنفوسيوس))

اگر هر روز كلمه اي به دانش خود بيفزايي، پس از هر سال صدها كلمه خواهي دانست.((؟))

اگر دانش را به خاطر كسب درآمد فرا مي گيريد، در حق آنهايي كه به خاطر خودشان دانش اندوخته اند، تجاوز كرده ايد.((آندره ژيد))

تمام سرمايه فكري و دانش بايد تسليم يك عظمت اخلاقي و روحي گردد، وگرنه دانش مانند رودي خواهد بود كه نتوانسته خط سير خود را بپيمايد و به دريا بريزد و با وضعي اندوه بار در صحرا و ريگزارها فرو مي رود.((موريس مترلينگ))

دانش كلي مانند خليجي است كه من و همكارانم تنها چند دانه ريگ جالب از اين پهناي گسترده برداشته ايم.((آيزاك نيوتن))

در گذشته، مردم به كسب دانش مي پرداختند تا خود را به درجه كمال برسانند. امروزه دانش را براي اين فرا مي گيرند كه ديگران را شيفته و فرمانبردار خود سازند.((كنفوسيوس))
 

دانش اين است كه بدانيد و بدانيد كه مي دانيد و بدانيد كه نمي دانيد.((مثل چيني))

دانش پاك در دلهاي ناپاك قرار نمي گيرد.((سقراط))

فردا هرگز دير نخواهد بود، اگر بدانيد كه در جستجوي دانش هستيد.((ژان ژوند))

ملتي كه از علم و دانش بهره مند باشند، ديگر طعم گرسنگي را نچشيده و زندگي راحت و آسوده اي خواهند داشت.((كنفوسيس))

لذتي كه از علم حاصل مي شود، بي آلايش است.((افلاطون))

دانشمند شيمي كه با مواد خطرناك به آزمايش مي پردازد و پزشكي كه در معرض ابتلا به بيماريهاي واگيردار است، همه به دليل وظيفه شغلي و احساس نبوغ خود فداكاري مي كنند.((جان كاينرل))

كم دانستن و پر گفتن مثل نداشتن و زياد خرج كردن است.((ناپلئون بناپارت))

ناداني هر كس به دو چيز دانسته مي شود : اول خبر دهد و بگويد چيزي را كه از او نپرسيده اند. دوم سخن گفتن بيش از حد ضرورت.((افلاطون))

اگر شناخت زن و مرد نسبت به ويژگي هاي دروني و بيروني يكديگر بيشتر گردد، كمتر دچار گسست مي شوند.((اُرد بزرگ))

ارزش استاد را دانستن، هنر نيست، بلكه بايستگي و وظيفه است.((اُرد بزرگ))

دانش امروز شكوه بسياري در پي داشته، اما نيروي آرامش بخشيدن به روان ما را ندارد؛ امنيت را بزرگان خردمند به ما مي بخشند.((اُرد بزرگ))

بسياري در پيچ و خم يك راه مانده اند و همواره از خويشتن مي پرسند ما چرا ناتوان از ادامه راهيم؟ به آنها بايد گفت مي داني در كجا مانده اي؟ همانجايي كه خود را پرمايه دانسته اي.((اُرد بزرگ))

فداكاري در راه وطن از همه دانش ها باارزش تر است.((ناپلئون بناپارت))

دانش يعني قدرت.((فرانسيس بيكن))

رهبران موفق هيچ گاه دست از آموختن بر نمي دارند. فرايند آموختن هرگز تمام نمي شود و پيوسته آموختن پيامد چيرگي بر خويشتن و پشتكار است.((جان ماكسول))

براي آگاهي از توان رهبري فرد، بهترين روش اين است كه از او بخواهيم تغيير مثبتي ايجاد كند. مديران توانايي حفظ سمت و سوي حركت را دارند، اما از تغيير دادن عاجزند.((جان ماكسول))

بدترين شکل دلتنگي براي کسي آن است که در کنار او باشي و بداني که هرگز به او نمي رسي.((گابريل گارسيا ماركز))

در مكتب فقر و تنگدستي چه بسا به دليل عواطف و احساسات، فعاليتهاي نويسندگان، شعرا و مخترعان نامدار پرورش يافته است. بيشتر بزرگان علم فرزندان فقر و تنگدستي بوده اند.((غ-ذ))

حقيقت كشف شده است؛ آنچه اكنون لازم است، عمل بدان است.((مسيزادي))

خود را بشناس و به روح خويش فرمانروايي كن. در اين صورت مي تواني اميدوار باشي كه روزي مقتدر و سعادتمند خواهي شد.((؟))

اشخاص زيرك از بدبختي ها و گرفتاري هاي ديگران آگاه و بيدار مي شوند، ولي اشخاص نادان از بلاهاي خود عبرت نمي گيرند.((بنجامين فرانكلين))

افراد بد كردار معايب خويش را از خود و ديگران پنهان مي دارند، ولي درستكاران بر معايب خود واقف و بدان معترفند.((لاروشفوكو))

اگر كمي چيزهاي غير ضروري را بداني، بهتر از اين است كه هيچ نداني.((سندكا))

 


Tags :
چهار شنبه 27 دی 1391 20 مهـــتاب و آلا